سه شنبه 29 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۲ بازيکن و ۴ دروازه‌بان به چين می‌روند، افشين قطبی: اکنون دو تيم ملی خوب داريم، ايسنا

- بازيکنی از تيم ملی خداحافظی نکرده است

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت:‌ از پيشرفت بازيکنان و تمرکز بالای آنها رضايت کامل دارم.

به گزارش ايسنا، افشين قطبی در پايان تمرين امروز تيم ملی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از پيشرفت بازيکنان، تمرکز و انگيزه بالای آنها رضايت کامل دارم و از تمرين‌های هفته‌ی اول لذت بردم. تمامی بازيکنان برای خدمت به تيم ملی به زمين آمده‌اند و اين کاملا مشخص بود که روحيه‌ی بسيار بالايی دارند.

وی افزود: ديديد که با باشگاه‌ها تعامل داشتيم و بازيکنان را برای جام حذفی در اختيار آنها قرار داديم. اين موضوع به اين تفکر باز می گردد که می‌خواهيم تيم ملی و باشگاه‌ها با يکديگر تعامل داشته باشند چرا که فوتبال ايران همه عضو يک خانواده هستندو موقعيت باشگاه‌ها رابطه‌ی مستقيم با بازی تيم ملی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: ما بايد در فوتبال همه با هم شريک باشيم، به همين دليل ما در حساس ترين موقعيت برای کمک به باشگاه‌ها بازيکنان آنها را در اختيارشان گذاشتيم. در هر صورت امروز با توجه به اينکه نمی‌توانستيم از همه بازيکنان استفاده کنيم تمرين را زودتر و با حداقل نفرات شروع کرديم.

قطبی در ادامه با اشاره به سازماندهی تيم ملی برای بازی‌های آينده خاطرنشان کرد: ما بايد زمان انتقال از حمله به دفاع و بالعکس را کاهش دهيم. در حال حاضر اين زمان ۵ تا ۱۰ ثانيه است که برای برخی پست‌ها بسيار طولانی است و ما تلاش می‌کنيم تا کار بيشتری انجام دهيم و حتی اين زمان را به سه سانيه برسانيم تا سازمان دفاعی ما با سرعت بيشتری شکل بگيرد. اين کار را جهت فوتبال بين المللی خود انجام می‌دهيم چرا که ما با حريفانی روبرو هستيم که بسيار با سرعت بازی می‌کنند. به خصوص دو کره که انتقال از دفاع به حمله را با سرعت انجام می‌دهند.

قطبی ادامه داد: به هر حال من از تفکر و تلاش بازيکنانم بسيار خوشحالم.

وی افزود: بازی‌های آينده از جمله بازی تدارکاتی با اندونزی و سه بازی در مقدماتی جام جهانی برای ما اهميت بسياری دارد. در هر صورت زمانی که ما به مصاف دو کره يا امارات می‌رويم اين مسابقه برای يازده بازيکن يا تيم ايران نيست، بلکه برای آرزو‌های ۷۰ ميليون ايرانی است. اين بازی برای ما و البته برای هواداران بسيار مهم است و شک نکنيد که هواداران حتی در پای تلويزيون ‌های خود با انگيزه و دعا به تيم ملی انرژی می دهند و بازيکنان ما با روحيه قهرمانی به کره شمالی پرواز می کنند، در هر صورت ما پس از بازی با چين با شناخت کامل به مصاف کره شمالی می‌رويم.

وی ادامه داد: دو نکته است که همه آن را می‌دانند که بهترين دروازه بان های ايران چه کسانی هستند و با اين حال ما بايد فرصت را در اختيار بازيکنان آينده دار قرار دهيم، چرا که وقتی چهار گلر سطح بالا در اردوی تيم ملی باشند آنوقت انتظارات افزايش پيدا می کنند. به همين دليل يک گلر جوان و آينده دار را که در آينده بتوانيم استفاده کنيم به تيم ملی دعوت کرده‌ايم، همچنين معتقدم يکی از دروازه‌بان‌ها بايد در حد تيم اميد باشد تا بتوانيم به تيم اميد هم کمک کنيم.

وی درباره دعوت از ميثاق معمارزاده نيز گفت: ‌من تجربه‌ی مربيگری معمارزاده را دارم که اگر مصدوم نمی‌شد اکنون يکی از بهترين دروازه‌بان‌های فوتبال ايران بود. من با وينگادا و عابدزاده تماس گرفتم و هردوی آنها گفتند که معمارزاده می‌تواند در خدمت تيم ملی باشد. ضمن آن که رحمان احمدی نيز با آن که در مقابل پرسپوليس روزش نبود اما مقابل الشباب خوب بازی کرد و به همين دليل به تيم ملی دعوت شد.

سرمربی تيم ملی فوتبال خاطر نشان کرد: اين روزها حرف‌های مختلفی مطرح می شود مانند اينکه چرا بازيکنان راه آهن را دعوت نمی‌کنيد، من نظر مثبتی نسبت به آنها دارم. اما بازيکنانی که تجربه ملی زيادی ندارند شايد نتوانند برای تيم ملی مفيد باشند. ما از اين بازيکنان در آينده و شايد پس از پرواز تيم ملی به جام جهانی استفاده کنيم، در های تيم ملی بر روی اين نفرات باز باز است.

سرمربی تيم ملی ادامه داد: در هر صورت می توانستيم بازيکنان زيادی را به تيم ملی دعوت کنيم و همه ديديد که چه فهرست بزرگی داشتيم، در هر حال ما ۲۲ بازيکن و ۴ دروازه‌بان را با خود به چين می‌بريم و در چين اين فهرست به بيست بازيکن و ۳ دروازه بان کاهش می‌يابد. در کره شمالی هم ۱۸ بازيکن که دو دروازه بان اصلی در ميان آنها هستند خواهيم داشت.

قطبی ادامه داد: کار سختی داريم اما وقتی پيشرفت و انگيزه بازيکنان را می بينم خوشحال می‌شوم، ما اکنون دو تيم ملی خوب داريم که تفاوتی ميان آنها نيست و مهم اين است که اين دو تيم تنها از ليگ برتر به دست آمده‌اند. قطبی در ادامه با اشاره به اين که بازيکنی از تيم ملی خداحافظی نکرده است، گفت: بازيکنان بسياری به تيم ملی دعوت شدند. در يکی از بازيهای تمرينی‌مان ستار زارع دچار مصدوميت شد. البته من ستار زارع را به خوبی می شناسم اما در هر صورت به دليل مصدوميت اجازه داديم تيم ملی را ترک کند. مازيار زارع هم از رقابت‌های تيمش در بازی های مختلف خسته بود، به همين دليل ما در بازی تمرينی با تيم اميد از ابتدا او را به ميدان نفرستاديم. در هر صورت من بر روی زارع شناخت داشتم و در آن بازی به دنبال آشنايی با بازيکنانی بودم که عملکردشان را نديده بودم. لحظاتی بعد متوجه شدم مازيار زارع به دليل مصدوميت به پزشک تيم گله می کند. ما با هم صحبت کرديم و به زارع گفتم که می‌توانم در بازی‌های بعدی از او استفاده کنم و او هم از ما تشکر کرد.

بی ترديد اين بازيکنان می‌توانند به تيم ملی بازگردند. من باز هم بازی‌های آنها را زير نظر خواهم داشت.

مازيار و ساير نفرات می توانند در تيم ملی حاضر شوند.

قطبی افزود: از نظر من کيفيت و شخصيت يک بازيکن ملی پوش بسيار مهم است. من برخی صحبت‌هايی را شنيده‌ام که درون خانوادگی است و اينها نبايد جايی مطرح شود. نمی دانم اين صحبت ها صادق است يا نه اما اميدوارم تکذيب آن را بشنوم. چرا که شخصيت مربی و بازيکن حرفه‌ای بسيار مهم است.

وی درباره انتخاب داور چينی برای بازی ايران و کره شمالی نيز گفت: اين جمله را به فارسی و انگليسی بنويسيد که من به مردم چين اطمينان دارم. چينی‌ها انسان‌های صادق و درستکاری هستند و نزديکی دو کشور نمی تواند در قضاوت تاثير گذار باشد. ايران و چين هم روابط بسيار خوبی با هم دارند و مردم‌شان به يکديگر علاقمند هستند. من به AFC اعتقاد دارم و مطمئن هستم که بهترين دارو را برای قضاوت اين مسابقه انتخاب کردند.





















Copyright: gooya.com 2016