پنجشنبه 24 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جادوگر بازمی گردد! گزارش FIFA از بازگشت علی کريمی به تيم ملی، قطبی: بايد ببريم، حتی در کره‌ی ماه! ايسنا

- اميدواری به جادوگر در رويارويی با بزرگترين چالش تاريخ فوتبال ايران


حضور دوباره‌ی علی کريمی در اردوی تيم ملی فوتبال ايران از نگاه پايگاه اينترنتی فدراسيون جهانی فوتبال هم ناديده نمانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين پايگاه اينترنتی تنها ۲ روز پس از حضور کريمی در کمپ تيم های ملی ايران در گزارشی به او، سابقه و کارنامه اش در اين تيم پرداخت.

در اين گزارش بلند که با عنوان "جادوگر باز می گردد"، نوشته شده؛ آمده است: "علی کريمی، مرد سال ۲۰۰۴ فوتبال آسيا کمی بيشتر از پنج ماه از کناره گيری‌اش از تيم ملی ايران به عرصه بين المللی بازگشت. او چند روز پيش از سوی افشين قطبی، سرمربی جديد تيم ملی ايران در فهرست ۴۱ نفره ی بازيکنان مورد نظرش قرار گرفته بود. اين هافبک ۳۰ ساله قرار است، در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی در برگرداندن ورق به سود ايران سهم داشته باشد. او به احتمال فراوان روز ۱۶ خرداد (ششم ژوئن) در بازی ايران برابر کره شمالی، تيم دوم جدول رقابت‌های گروه دوم مقدماتی، بار ديگر پس از يک سال در عرصه ملی به ميدان برود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از آنجا که "تيم ملی" پيش از انجام سه ديدار باقيمانده از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ در مکان چهارم گروه جای دارد، بدون ترديد ايرانی ها با يکی از بزرگترين چالش ها در تاريخ رقابت‌های مقدماتی جام جهانی رو به رو هستند. هواداران تيم ملی فوتبال ايران اميدوارند که تيم ملی باز هم بتواند اوضاع را به سود خود تغيير داده و برای چهارمين بار راهی دور پايانی جام جهانی فوتبال شود، آن هم زمانی که کريمی، ستاره ی بزرگ اکنون دوباره تاثير گذار و نقش آفرين می شود.

کريمی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن خود را به عنوان يکی از قدرتمند ترين بازيکنان در تيم ملی ايران اثبات کرد. اگر چه ايران در پايان در نخستين دوره ی جام جهانی در قاره آسيا نتوانست جای برای خود بيابد، با اين حال علی کريمی برای خود عنوان "جادوگر خط ميانی" را دست و پا کرد. او با هنر دريبل زنی، تکل های سريع و استعدادش در گلزنی در لحظه های سرنوشت ساز هواداران فوتبال در تمام قاره را به وجد می آورد."

در ادامه ی اين گزارش آمده است: "چهارسال بعد کريمی نيرويی موثر در راهيابی ايران به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود. او در پيروزی تعيين کننده ۲ بر يک ايران برابر ژاپن در آخرين دور رقابت های انتخابی نقشی کليدی بر عهده داشت و با پاس کامل و بی نقصش برای وحيد هاشميان، سازنده ی گل برتری تيمش بود.

او در بازی های رفت و برگشت برابر کره‌ی شمالی نيروی خلاقه‌اش را يک بار ديگر به اثبات رساند. او باعث شد، نکونام گل دوم ايران را در اين برد خارج از خانه به ثمر برساند و تيم ملی ايران را در خانه برابر کره شمالی با يک گل به پيروزی رساند. اين نتيجه ها ايران را در موقعيت فوق العاده‌ای برای صعود قرار داد. ۳ امتياز بعدی در بازی ماقبل پايانی برابر بحرين کافی بود تا رقابت‌های انتخابی يک روز پيش از پايان آن برای ايران با موفقيت به پايان برسد.

کريمی که به رک گويی معروف است، سال گذشته پس از انتقاد از تيم ملی ايران برای پنج ماه محروم شد. او پنج ماه بعد از فوتبال ملی کناره گيری کرد. بازی‌ساز سال‌های پيش بايرن مونيخ وقتی ديد که ايران در دور پايانی رقابت های انتخابی به مشکل برخورده است، به تبعيد خودخواسته اش از تيم ملی زير نظر قطبی، سرمربی تازه ی تيم ملی پايان داد.

قطبی، سرمربی پيشين پرسپوليس کريمی را با قراردادی قرضی از السيليه قطر به پرسپوليس بازگرداند. او در بازگشت سرگروه تيمش در ليگ فوتبال ايران شد.

قطبی که اکنون اميدواراست، کريمی هر چه زودتر به طور کامل از آسيب ديدگی رهايی پيدا کند، گفت: " ما تلاش کرديم تا در دفاع و حمله بهترين ها و باتجربه ترين ها را به خدمت بگيريم و شايد نيازی به تاکيد من نباشد که کريمی يکی از بهترين بازيکنان در ايران است."

ايران پيش از سفر به پيونگ يانگ برای بازی با کره شمالی که در آن چاره ای جز پيروزی ندارد، سه بازی تدارکاتی را برابر سوريه،‌ ويتنام و چين انجام خواهد داد. اگر چه کار سختی در پيش است، با اين حال قطبی بسيار خوشبين است که تيم می تواند امتياز های لازم را جمع‌آوری کند. در نهايت بديهی خواهد بود که کريمی تا آن زمان به خوبی آماده است و در کنار مهدی مهدوی کيا و کريم باقری می تواند فرماندهی خط ميانی را بر عهده بگيرد."

در پايان گزارش FIFA.com به نقل از سرمربی ۴۵ ساله تيم ملی ايران آمده است: "روشن است که ما بايد در چمن مصنوعی برابر کره شمالی به ميدان برويم. با اين حال مکانی که ما بازی می کنيم،‌ هرگز اهميتی ندارد. ما تنها بايد پيروز شويم،‌ حتی اگر بازی در کره‌ی ماه انجام شود."





















Copyright: gooya.com 2016