دوشنبه 4 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطبي: دفاع وسط جهاني نداريم، فوتبال ايران مثل اسپاگتي است!، ابتکار

بابک غنائي

شايد مهمترين لحظه گفت وگوي افشين قطبي با خبرنگاران، جايي بود که او با اشاره به تاخير خبرنگاران براي حضور در کنفرانس از کمبود وقت براي صعود و البته بي خيالي ايرانيان نسبت به برنامه ريزي گفت:" فوتبال ايران از نظر پيچيدگي ها خيلي جاها مثل اسپاگتي مي ماند. مي دانم که اين را تيتر مي کنيد اما، بايد بگويم که فوتبال ايران سازماندهي ندارد".او با اين تشبيه جلسه مطبوعاتي اش را کليد زد درحاليکه سعي مي کرد علاوه بر تذکرات دلسوزانه طوري حرف بزند که احدي از دستش نرنجد.قطبي که امروز اولين تجربه ملي خود را مقابل اندونزي انجام مي دهد هنوز گوشه هايي از آن خوشبيني افراطي سال اول را حفظ کرده، گرچه تلخي هاي کار هميشه مقابلش بوده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او ديروز با اميدواري نسبت به دوران مربيگري اش جمله جالبي به زبان آورد:"هميشه آرزو مي کردم به عنوان مربي در جام جهاني حضور داشته باشم اما اين سقف آرزوهاي من نبود. آرزو داشتم که بر کاپ جام جهاني فوتبال بوسه بزنم29! سال پيش زماني که مي گفتم مي خواهم در جام جهاني حضور داشته باشم همه به من مي خنديدند و فکر مي کردند اين کار شدني نيست اما من اين کار را کردم." وآيا اين جمله به اين معناست که ما با او به جام جهاني مي رويم؟

سياسي نيستم
خبرنگاري از قطبي درباره ارتباط آينده کاري اش با انتخابات رياست جمهوري سئوال کردو اين که اگر احمدي نژاد راي نياورد او مي ماند يا نه.قطبي در پاسخ گفت:" در تمام دوران زندگي ام توپ و مانع هاي فوتبالي روبرويم بوده اند و هيچ وقت به سياست وارد نشدم. در حال حاضر تمام برنامه من براي اين سه بازي است. بعد از اين سه بازي به مردم و فدراسيون بستگي دارد که تصميم دارند افشين قطبي بماند يا خير."

دفاع وسط جهاني نداريم
سرمربي تيم ملي در لحظاتي سعي کرد به يادهمه بياورد که وضع 100 درصد هم خوب نيست و فوتبال ايران در وراي هياهوها ضعفهاي بزرگي دارد:"در فوتبال ايران بازيکناني که بتوانند دفاع وسط و چپ بين المللي باشند نداريم و در کنار آن متاسفانه فوروارد خطرناک هم نداريم و بازيکني که بتواند با دو پا هم بازي کند در فوتبال ايران بسيار انگشت شمار است. "

هواپيماي احمدي نژاد
قطبي درباره ريکاوري بين بازي ايران و کره شمالي و ايران -امارات و همچنين ديدار با کره جنوبي گفت: هر ثانيه سعي مي کنيم برنامه داشته باشيم. بايد از دکتر احمدي نژاد تشکر کنم که اجازه داد از هواپيماي شخصي اش براي بازگشت از کره شمالي استفاده کنيم. ما دو ماساژور و دو فيزيوتراپ هم داريم و آنها در فاصله 11 روز بين بازي ايران -کره شمالي و ايران -کره جنوبي کار زيادي خواهند داشت.

بازي با کره در چمن طبيعي
قطبي افزود: درباره بازي در زمين چمن مصنوعي در کره شمالي بايدبگويم قرار است که ورزشگاه تغيير کرده و در چمن طبيعي بازي کنيم اما هنوز چنين چيزي تاييد نشده و در روزهاي آينده از فيفا استعلام مي شود.

پلي آف
قطبي در پاسخ به اين سوال که آيا براي بازي پلي آف هم فکري کرده ايد، گفت: تمام تمرکزم روي اين سه بازي است. در اين مدتي که در ايران بوده ام يک ثانيه هم نسبت به صعود تيم ملي شک نکرده ام. حالا اگر مجبور شديم از پلي آف به جام جهاني برويم مشکلي نيست چرا که در پلي اف تيم بهتري خواهيم بود. اما، هيچ چيز بيشتر از اين ما را خوشحال نمي کند که در کره جنوبي جشن صعود را برپا کنيم.

رقابت شديد در تيم ملي
سرمربي تيم ملي نسبت به جو اردو احساس رضايت مي کند و مي گويد:"من خوشحالم که در حال حاضر تفاوت بازيکنان در پست هاي مختلف زير يک درصد است، اما 11 بازيکني که مي توانند توپ را در ميدان بچرخاند و عقب برنگردند به ميدان خواهند رفت. اگر گل اول را به کره شمالي بزنيم شک نکنيد براي گل دوم نيز پيش خواهيم رفت.تيم ملي مقابل کره جنوبي و عربستان گل اول را زد و ما عقب نشيني کرديم که اين خودکشي بود."

90 دقيقه انفجاري
اما يک جمله قصار ديگر:"فوتبال ايران مانند نوشابه است که زماني که آن را تکان مي دهيم جنبش و جوش زيادي دارد و در ميدان تا 20 دقيقه بسيار انفجاري است اما پس از آن زمان فرو کش مي کند. ما سعي کرديم که سازماندهي مطلوب به وجود آوريم و همه اين بازيکنان اين موضوع را به خوبي مي دانند. تمرينات خوبي انجام داديم که هميشه و هر ثانيه سازماندهي و هماهنگي تيمي را داشته باشيم. سرعت و سازمان دفاع و در حمله خيلي مهم خواهد بود و اين نکات را به بازيکنان گفته ايم."

باقري
قطبي درخصوص وضعيت کريم باقري، گفت: در جلسه اي که با اين بازيکن داشتيم مشخص شده که به دليل مصدوميت نمي توانيم او را در اين سه بازي در اختيار داشته باشيم اما پس از اين سه بازي، درصورت آمادگي باقري، حتما از وي استفاده مي کنيم زيرا وي يکي از فوتباليست هاي حرفه اي و بي نظير ايران است که به شدت عاشق او هستم.





















Copyright: gooya.com 2016