چهارشنبه 6 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار پرسپوليس - بنيادکار ازبکستان: دوئل کريمی - ريوالدو، همشهری

فوتبال- گروه ورزشی:‌ پرسپوليس تنها نماينده ايران در مرحله يک‌هشتم نهايی رقابت‌های ليگ قهرمانان باشگاه‌های آسيا امروز در حساس‌ترين مسابقه اين مرحله ميزبان بنيادکار نماينده فوتبال ازبکستان خواهد بود.
سرخپوشان پس از ناکامی در رقابت‌های ليگ و مسابقات جام حذفی باشگاه‌های کشور تنها به يک موفقيت قابل توجه در رقابت‌های اين فصل دست يافتند و از مرحله گروهی به دور بعدی رقابت‌ها صعود کردند. پرسپوليس هفته گذشته در ورزشگاه آزادی موفق به شکست الشباب عربستان شد و در صدر جدول گروه قرار گرفت. با اين نتيجه ارزشمند، سرخپوشان امتياز ميزبانی در مرحله يک‌هشتم نهايی را به دست آوردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




يک فرصت استثنايی و فوق‌العاده مقابل پرسپوليس قرار دارد. نماينده فوتبال ايران با پيروزی در يک بازی خانگی از بين ۱۶ تيم برتر قاره به جمع ۸ تيم نهايی مسابقات راه پيدا می‌کند و مسئولان اين باشگاه بيش از دو ماه برای برنامه‌ريزی‌، تقويت تيم و ايجاد تغييرات لازم فرصت خواهند داشت تا در دور يک‌چهارم نهايی در دو بازی رفت و برگشت به مصاف حريفان خود بروند.

حضور تماشاگران در اين بازی خانگی، امتياز ويژه پرسپوليس است. هواداران تيم سرخپوش البته هفته گذشته استقبال خوبی از بازی مقابل الشباب نشان ندادند و نماينده ايران نتوانست به خوبی از شرايط ميزبانی در آن مسابقه استفاده کند اما انتظار می‌رود در بازی حساس اين مرحله که به صورت تک‌بازی حذفی انجام خواهد شد، تماشاگران بيشتری برای حمايت از پرسپوليس در ورزشگاه آزادی حضور پيدا کنند.

بحران در اردوی پرسپوليس

حساس‌ترين مسابقه فصل در حالی از راه رسيده که پرسپوليس همچنان از بحران درونی رنج می‌برد. مشکلات حاشيه‌ای در طول فصل منجر به شکست‌ها و ناکامی‌های متعدد سرخپوشان شد. تغييرات پياپی در بخش مديريت و همچنين کادر فنی، ثبات را از پرسپوليس گرفت و حالا در آستانه بازی با بنيادکار مشکلات بيش از هميشه به چشم می‌آيد. در روزهای گذشته عدم پرداخت مطالبات بازيکنان بارها مشکل‌ساز شد. عده‌ای از مربيان و بازيکنان خواستار توقف تمرينات تا دريافت کامل مطالبات خود شدند.

دو روز پيش رسانه‌ها از کناره‌گيری هدايتی خبر دادند. رئيس هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس از کادر مديريتی اين باشگاه خارج شد. بازيکنان با کنار رفتن هدايتی بيش از گذشته نگران شرايط باشگاه و خصوصا دريافت مطالبات خود هستند. گفته می‌شد علی کريمی و انصاری‌فرد هم در باشگاه درگيری نسبتا شديدی با هم داشته‌اند. رئيس سازمان ورزش برای حل مشکلات و حاشيه‌های جاری باشگاه دوشنبه‌شب در اردوی سرخپوشان حاضر شد. فعلا همه اعضای تيم برای پيروزی در بازی حساس امروز آماده شده‌اند و اختلاف‌ها موقتا به فراموشی سپرده شده اما قطعا اين مسائل در عملکرد بازيکنان پرسپوليس بی‌تاثير نخواهد بود.

قهرمان، مقابل قهرمان

پرسپوليس و بنيادکار قهرمانان فصل گذشته رقابت‌های ليگ داخلی دو کشور ايران و ازبکستان هستند. البته بنيادکار در فصل جاری مسابقات ليگ ازبکستان هم صدرنشين است و از شانس زيادی برای تکرار عنوان قهرمانی برخوردار خواهد بود اما پرسپوليس از روزهای اوج فاصله گرفته و در اين فصل مکان پنجم جدول را به دست آورد.

ريوالدو سرشناس‌ترين بازيکن حاضر در ترکيب تيم بنيادکار و حتی مطرح‌ترين بازيکن حاضر در فصل جاری رقابت‌های ليگ قهرمانان باشگاه‌های آسياست. ستاره برزيلی که سابقه حضور در دو باشگاه بارسلونا و ميلان ايتاليا همچنين قهرمانی و نايب‌قهرمانی با تيم ملی کشورش در رقابت‌های جام جهانی را داشته، پيش از اين با پيراهن بنيادکار مقابل سايپا و سپاهان ايران به ميدان رفته است. ريوالدو به عنوان مشاور به کادر فنی بنيادکار هم کمک می‌کند.

علی کريمی ستاره هجومی پرسپوليس مقابل ريوالدو خواهد بود؛ بازيکن اسبق باشگاه بايرن‌مونيخ که در ايران و همچنين امارات با لقب ريوالدو يا جادوگر فوتبال آسيا شناخته می‌شود. تقابل اين دو ستاره خلاق و تکنيکی که طراح اصلی حملات دو تيم خواهند بود سرنوشت‌ساز است.

وينگادا: هواداران با پرچم‌ و پيراهن‌ قرمز سکوها را پر کنند

بازی امروز ممکن است آخرين حضور وينگادا روی نيمکت پرسپوليس باشد. مربی پرتغال پس از اتفاقات اخير و عدم پرداخت مطالبات بازيکنان اعلام کرد بعد از بازی، ايران را ترک می‌کند. در عين حال مسئولان باشگاه پرسپوليس هم از عملکرد او رضايت ندارند. ناکامی وينگادا در اين مسابقه قطعا منجر به برکناری او خواهد شد و حتی در صورت پيروزی پرسپوليس هم تضمينی برای تمديد‌قرارداد سرمربی وجود ندارد.

مربی پرتغالی پرسپوليس روز گذشته در خصوص ادامه همکاری با پرسپوليس بعد از اين بازی گفت: «من از پنج دقيقه‌ بعد خودم هم مطلع نيستم که قرار است چه اتفاقی بيفتد، فعلا اين بازی برايم از اهميت ويژه‌ای برخوردار است و بايد اين مسابقه و شرايط حساس آن تمام شود و بعد راجع به اين مسائل صحبت کنيم.»

وينگادا در خصوص بازی گفت: «از همه‌ هواداران پرسپوليس می‌خواهم که با پرچم‌ها و پيراهن‌های قرمز به استاديوم آزادی بيايند و تمام سکوهای آن را برای حمايت از تيم‌شان پر کنند. تمام تيم‌هايی که به اين مرحله راه يافته‌اند، قدرتمند هستند. بنيادکار هم در ديدارهای قبلی خود توانسته سپاهان را در اصفهان شکست دهد که اين نشان می‌دهد کار ما تا چه حد برابر اين تيم سخت است.»

آمت: کار سختی مقابل تماشاگران پرسپوليس داريم

سرمربی تيم بنيادکار ازبکستان در خصوص بازی حساس مقابل پرسپوليس گفت: «با توجه به اينکه پرسپوليس به عنوان نخستين تيم گروه به اين مرحله صعود کرده و از امتياز ميزبانی هم بهره می‌برد ما کار بسيار دشواری برابر اين تيم قدرتمند خواهيم داشت.» «ممت آمت» سرمربی تيم بنيادکار ازبکستان اظهار کرد: «پرسپوليس تنها نماينده‌ ايرانی‌ها در اين مرحله است، ضمن اينکه آنها برابر تماشاگران خود بازی‌های جالبی را به نمايش می‌گذارند.

اين تيم معروف را به خوبی می‌شناسم و از برخی بازيکنان معروف‌شان از جمله علی کريمی نيز شناخت دارم و معتقدم تعادل خوبی ميان نفرات آنها برقرار است.» وی افزود: «در هر صورت تيم بنيادکار هم از نظر جسمی و روانی آماده اين مسابقه است و ما معتقديم وقتی يک بازی يک برنده خواهد داشت بايد از هر تلاشی برای پيروزی در آن دريغ نکنيم و تمام قدرت‌مان را به کار گيريم.»

سرمربی بنيادکار در پاسخ به اين سئوال که تاثير ريوالدو در موفقيت‌های اين تيم ازبکستانی چقدر است، گفت: «ريوالدو بازيکن معروفی بوده و هست. معتقدم حضور او شرايط مثبتی را برای ما فراهم کرده و ارزيابی بسيار خوبی از حضورش دارم.» وی همچنين درباره‌ شرايط بازيکنانش نيز گفت: «دو بازيکن ما به دليل محروميت در بازی حضور ندارند. اما ما آنقدر بازيکنان خوب داريم که بتوانيم جايگزين آنها کنيم.»





















Copyright: gooya.com 2016