سه شنبه 17 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ افشين قطبی به شايعه برکناری اش؛ می روم و به زندگی ام می رسم، گزارش اعتماد از نشست مطبوعاتی قطبی

نخستين کنفرانس مطبوعاتی سرمربی تيم ملی پس از قبول يک شکست سنگين مقابل بحرين و کسب تساوی بدون گل در ازبکستان ديروز در حالی برگزار شد که اين بار برخلاف هميشه کمتر از روياها سخنی به ميان آمد. با اين حال افشين قطبی همچنان روی حرف های گذشته اش پافشاری می کند. به عقيده او از ملی پوشی که تنها هفت روز قبل از برگزاری مسابقه دوستانه در اختيار کادر فنی قرار گرفته است، نبايد بيش از اينها انتظار داشت. البته با تمام اين حرف ها قطبی همچنان از عملکرد تيمش دفاع می کند. نشست مطبوعاتی افشين قطبی که ديروز ساعت ۱۰/۱۱ در فدراسيون فوتبال و با حضور خبرنگاران برگزار شد، يک بخش ويژه هم داشت؛ جايی که سرمربی تيم ملی در پاسخ به شايعه برکناری اش می گويد؛ «اگر واقعاً شايعه شده قصد دارند مربی خارجی بياورند و من را برکنار کنند، می پذيرم و می روم تا به زندگی ام برسم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از عملکرد بازيکنانم در بازی های دوستانه رضايت دارم

ما در ۳۰ روز اخير سه بازی مشکل انجام داده ايم. من از ۲۴ بازيکن برای اين مسابقات استفاده کرده ام و با سه ترکيب و دو سيستم مختلف تيم را به ميدان فرستادم. بوسنی، بحرين و ازبکستان در خانه هايشان برای هر تيمی حريفی سخت هستند. ما در سخت ترين شرايط نتايج خوبی گرفتيم. قبل از بازی با بحرين می دانستيم بازی دشواری را در منامه برگزار خواهيم کرد و در کمتر از ۷۲ ساعت بسياری از بازيکنان را خسته در اختيار گرفتيم.

بازيکنان به دليل خستگی دچار اشتباه می شوند اگرچه ما در مقابل بحرين خوب شروع کرديم و دو موقعيت، صددرصد نيز داشتيم. در ادامه بازيکنان ما دو اشتباه کردند و توپ وارد دروازه ما شد. بايد افتخار کنم که بازيکنان ايران پس از دريافت دو گل در ادامه خوب جنگيدند و رقابت را تا آخرين لحظه ادامه دادند اما بين دو نيمه اتفاق عجيبی افتاد چون داور مسابقه هر تصميمی که می گرفت همه عليه تيم ملی ايران بود. عجيب بود که داور ۴۵ دقيقه نيمه دوم را ۵۵ دقيقه گرفت اما ما با وجود دريافت گل سوم دوباره ادامه داديم و جنگيديم. داور در دقايق پايانی فرصت ها را از ما گرفت و ما در چنين وضعيتی شکست خورديم اما در ايران قضاوت رسانه يی عادلانه نبود. اين بازی نکات منفی داشت اما نکات مثبت بسياری نيز در اين بازی به دست آورديم. ما به طالب لو وقت داديم که ۹۰ دقيقه در بازی ملی به ميدان برود و اينها از نکات مثبت است.

داوری روی عملکرد ما اثر منفی داشت

بعد از بازی با بحرين هرگز نگفتم داور ما را بازنده کرد. من گفتم در ۵۵ دقيقه قضاوت داوری اثری منفی روی بازيکنان ما گذاشت و تمرکز ما را به هم ريخت. در بازی با ازبکستان داور به اشتباه به زارعی کارت قرمز نشان داد و گل مسعود شجاعی را به اشتباه مردود اعلام کرد. بعضی وقت ها اگر می خواهی پيروز باشی، بايد به داوری توجه نکنی و تيم خود را يک گل جلو از حريف بدانی.

بايد در خط دفاعی تمرکز داشته باشيم

در خط دفاع ديدگاه ما متفاوت است. اعتقاد دارم وقتی تيمی گل می خورد، يک دفاع مقصر نيست. از شش گلی که در دو بازی با بحرين و بوسنی دريافت کرده ايم، هيچ کدام به اشتباهات فردی مربوط نمی شد. اين مساله به تمرکز بازيکنان ما ربط دارد. البته خستگی بازيکنان نيز در اين مساله بی تاثير نبود. در هشت بازی که من سرمربی تيم ملی بودم و شش ديدار آن بيرون از خانه صورت گرفته، کمترين گل ها را دريافت کرديم. ضمن اينکه بايد دقت کنيم حريفان ما مالديو و مالزی نبودند. ما از کره جنوبی گل خورديم که توانسته استراليا و پاراگوئه را شکست دهد. اين نشان می دهد تيم ما در ديدارهای سخت، نتايج خوبی را گرفته اما باز هم اعتقاد دارم بايد بهتر از اينها ظاهر شويم.

يک برنامه درازمدت را برای فوتبال ايران آماده کرده ايم

من برای ايجاد يک برنامه ريزی مطلوب بعد از آنکه نتوانستيم راهی جام جهانی ۲۰۱۰ شويم، کار خود را آغاز کردم اگرچه می دانستم کار دشواری پيش رو دارم. سعی می کنم نسل های جديدی را به فوتبال ايران بياورم. ما در چند سال گذشته نسلی را در اختيار داشتيم که عملکرد رو به جلويی داشتند اما به خاطر بالا رفتن سن کنار کشيدند. با وجود همه مشکلات تلاش دارم بازی های دوستانه يی هر چند که مشکل هستند، برای تيم ملی برگزار کنم.

می خواهيم يک تيم جديد بسازيم

هميشه فکر کرده ام ايرانی ها مثبت تر هستند. معتقدم يک نتيجه بد نمی تواند فوتبال ما را تاريک کند. اين شکست ها باعث پيشرفت فوتبال ما خواهد بود و ما می خواهيم تيمی جديد در ايران بسازيم و مشخصاً اين مساله زمان خواهد برد اما متاسفانه رسانه ها طوری وانمود می کنند که اگر مردم به آنها توجه کنند، فکر می کنند ما فاجعه بوده ايم، تمرين نداشتيم و اصلاً در حد يک تيم فوتبال نبوديم.

اولين مربی هستم که با سرمربيان باشگاه ها ديدار می کند

فکر می کنم اين اولين بار است که در تاريخ فوتبال ايران سرمربی تيم ملی با سرمربيان باشگاه ها ديدار می کند. خوشبختانه آقای

عزيز محمدی توانسته است برنامه يک ساله برای ليگ ما تنظيم کند و من هم از ايشان حمايت می کنم.

با مسوولان فدراسيون صحبت های دوستانه يی داشتم

روز گذشته صحبت هايی در فدراسيون فوتبال با مسوولان داشتم. صحبت های دوستانه يی در اين جلسه رد و بدل شد. ما بيشتر در مورد مسائل تمرينی صحبت کرديم و نمی دانم چطور شايعه کردند که از شرايط تيم ملی ابراز نگرانی شده است.

اگر برکنارم کنند می روم و به زندگی ام می رسم

نمی دانم اين شايعات از کجا می آيد. شاهد هستم که چند ماه است قصد برکناری کفاشيان را دارند و تمرکز اين مدير را به هم ريخته اند اما اين اتفاق نيفتاده است. بايد صحبت هايی کنيم که منطقی باشد و ايجاد اين فضا اصلاً به سود ورزش و فوتبال ما نيست. من هشت بازی سرمربی تيم ملی بودم و مردم عملکرد ما را قضاوت می کنند. اگر واقعاً شايعه شده که قصد دارند مربی خارجی بياورند و من را برکنار کنند می پذيرم و می روم و به زندگی خود می رسم.

ليست سياه ندارم

ميثاق معمارزاده پيش من آمد و گفت؛ مشکل دندانم زياد است و می خواهم بروم. من هم درنگ نکردم و سريعاً رحمان احمدی را جايگزين او کردم. در تيم ملی با کسی تعارف ندارم. در خصوص واکنش مربيانی که اعلام کردند به خاطر نيمکت نشينی بازيکنان شان به تيم ملی بازيکنان نمی دهند يک جواب قانع کننده می دهم. تيم ملی افتخار ميليون ها نفر است و من بازيکنانی می خواهم که اين پيراهن را با غيرت و افتخار ايرانی بپوشند حتی اگر در نقش توپ جمع کن ظاهر شوند. ما بايد از ۲۳ نفر ۱۱ نفر را درون ترکيب بگذاريم و اين طبيعت فوتبال است. همين جا اعلام می کنم من در تيم ملی ليست سياه ندارم و فقط يک دفتر قهوه يی رنگ دارم که مطالبم را داخل آن يادداشت می کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016