پنجشنبه 19 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تيم ملی فوتبال بحرين در آستانه صعود به جام جهانی، عربستان در رياض حذف شد، مهر

گل دراماتيک "عبدالله بابا فتادی" در دقايق تلف شده بازی برگشت مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی در قاره آسيا بحرين را به آخرين شانس اين قاره برای رسيدن به جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی تبديل کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پايگاه خبری فوتبال آسيا، چهارشنبه شب و در پايان بازيهای انتخابی جام جهانی در قاره آسيا، بحرين در بازی برگشت پلی‌آف در ورزشگاه ملک فهد شهر رياض با عربستان به تساوی ۲ بر۲ رسيد تا برنده مجموع دو ديدار رفت و برگشت باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شاگردان ماچالا که شنبه شب در منامه ميهمان خود را با تساوی بدون گل متوقف کردند با نتيجه ديشب توانستند با گل زده در خانه حريف به ديدار پلی‌آف برابر نماينده اقيانوسيه صعود کنند.

ابتدا عربستان در دوازدهمين دقيقه بازی و با ضربه "ناصر الشمرانی" از ميهمان خود پيش افتاد اما بحرين ۵ دقيقه قبل از پايان نيمه اول با گل "جيسی جان" بازی را به تساوی يک بريک کشاند.

در دقايق نفس گير آخر عربستانی‌ها در دقيقه (۱+۹۰) با گل "حمد المنتشری" پيش افتادند اما عبدالله بابا فتادی در لحظه پايانی (۳+۹۰) همه اميدهای ميزبان را نقش بر آب کرد تا اميد بحرين برای صعود زنده بماند.

الشمرانی بعد از آن گل اول را زد که "ياسر القحطانی" با عبور از بازيکن بحرينی او را در موقعيت نزديک به دروزاه بحرين صاحب توپ کرد. جان هم از روی سانتر "عبدالله عمر" از مقابل چارچوب توپ را به تور" وليد علی" چسباند.

ياسر القحطانی يکبار ديگر در وقت تلف شده موثر بود و با پيدا کردن "المنتشری" توپ را روی سر او انداخت تا ميزبان در آستانه صعود قرار بگيرد اما کرنر "سلمان عيسی" و ضربه سر فتادی توپ را در گوشه دروازه عربستانی‌ها قرار داد تا جشن تماشاگران ميزبان خيلی زود و تا ۴ سال ديگر خراب شود.

بدين ترتيب عربستان از راهيابی به جام جهانی بازماند تا پس از ۴ بار صعود پی در پی به اين رقابت‌ها، اين بار جدال تيم‌های برتر جهان در آفريقای جنوبی را از خانه دنبال کند. بحرين هم اين فرصت را دارد تا با غلبه بر نيوزلند برای اولين بار حضور در جام جهانی را تجربه کند.

به اين ترتيب بحرين در ديدار پلی‌آف آخر با نيوزلند قهرمان اقيانوسيه بازی می کند.

***

ميلان ماچالا، سرمربی بحرين: استحقاق صعود به جام جهانی را داريم، خوش شانس بوديم

سرمربی تيم ملی فوتبال بحرين تيمش را مستحق راهيابی به جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی خواند و در عين حال به اين نکته اذعان کرد که شاگردانش برای زدن گل تساوی به عربستان خوش شانس بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پايگاه خبری فوتبال آسيا، ماچالا بعد از حذف عربستان در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی با بيان اين مطلب افزود: پيش از آغاز بازی با بازيکنان صحبت کردم و به آنها گفتم دنبال گل‌های زياد نباشند چرا که عربستانی‌ها حتما برای گل زدن جلو می آيند تا برتری را بدست بگيرند.

اين مربی ۶۶ ساله اهل جمهوری چک در ادامه افزود: گل تساوی نيمه اول روحيه تيم ملی بحرين را بالا برد. در بين دو نيمه هم از بازيکنان خواستم خوب دفاع کرده و از اشتباهات پرهيز کنند. به خصوص گفتم که نزديک ۱۸ قدم اشتباهی نداشته باشند.

وی در خاتمه تصريح کرد: در زدن گل لحظات آخر هم خوش شانس بوديم اما فکر می کنم استحقاق رفتن به جام جهانی را داريم.

تيم ملی فوتبال بحرين با تساوی ۲ بر۲ مقابل تيم ملی عربستان در ورزشگاه ملک فهد شهر رياض آخرين شانس قاره آسيا برای رسيدن به جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016