چهارشنبه 29 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته‌ سيزدهم ليگ برتر فوتبال: داربی اهواز و ديدار مايلی‌کهن با پرسپوليس، ايسنا

هفته‌ی سيزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر از پنجشنبه با رويارويی محمد مايلی‌کهن و شاگردانش در آزادی مقابل پرسپوليس آغاز و با جدال حساس سپاهان و استيل‌آذين در اصفهان، برگزاری داربی اهواز و مصاف خانگی استقلال برابر صبا به پايان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هفته‌ی سيزدهم رقابت‌های فوتبال ليگ برتر پنج‌شنبه و جمعه اين هفته در شهرهای مختلف همچنان با فشردگی سابق برگزار می‌شود که در حساس‌ترين بازی‌ها سپاهان ميزبان استيل آذين خواهد بود و دو تيم سايپا و پرسپوليس در ورزشگاه آزادی مقابل يکديگر قرار می‌گيرند. داربی اهواز نيز از جمله ديدارهای حساس اين هفته است که جمعه انجام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پنج‌شنبه: ۳۰ مهرماه ۸۸

* سپاهان ـ استيل آذين، ساعت ۱۴:۳۰ (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

تيم سپاهان در حالی بازی اين هفته را برگزار می‌کند که در بازی قبل موفق شد برد خارج از خانه شيرينی را مقابل شاهين بوشهر کسب کند و با ۲۲ امتياز در رده‌ی دوم جدول قرار گيرد. روند هماهنگی بازيکنان اين تيم نسبت به بازی‌های هفته‌های ابتدايی ليگ بهتر شده و تنها نکته حاشيه‌ای آنها جدال‌های لفظی امير قلعه‌نويی سرمربی اين تيم با اميررضا واعظ آشتيانی قائم مقام سازمان تربيت بدنی و مديرعامل باشگاه استقلال است که ظاهرا با توصيه مديران شرکت فولاد اصفهان اين موضوع فعلا رو به سکوت رفته است.

استيل آذين هم تا پيش از اين مسابقه همچنان بر سير تساوی‌هايش ادامه می‌دهد. آنها در سه بازی گذشته در حالی که تا دقايق پايانی مسابقات از حريف عقب بودند، به وسيله موقعيت پنالتی کار را به تساوی کشاندند. حضور بازيکنانی چون علی کريمی، فريدون زندی، شاپورزاده و ديگر نفرات که عمدتا در سال‌ها پيش برای پرسپوليس بازی می‌کردند در رويارويی با شاگردان قلعه‌نويی و زردپوشان اصفهانی می‌تواند جالب توجه باشد. استيل آذين هم‌اکنون با ۱۷ امتياز جايگاه هشتم جدول را در اختيار دارد.


* تراکتورسازی تبريز ـ ابومسلم مشهد ـ ساعت ۱۴ (ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز)

شعارها و رفتار تماشاچيان تراکتورسازی در ديدار هفته پيش اين تيم مقابل استيل آذين و احضار سرمربی آنها به کميته‌ی انضباطی فدراسيون می‌تواند عوامل حاشيه‌سازی باشد که بی‌تاثير در بازی هفته سيزدهم آنها نباشد. البته به احتمال فراوان باز هم شاهد حضور چشمگير تماشاچيان تبريزی در استاديوم يادگار امام خواهيم بود که می‌تواند نقطه قوت تراکتورسازی برابر ابومسلم باشد.

اين تيم از ليگ دسته يک به ليگ برتر آمده با ۱۴ امتياز دوازدهم است و در يک سير ثابت هنوز نتوانسته انتظارات واقعی هوادارانش را برآورده کند. البته تيم‌هايی که اولين سال حضورشان در ليگ برتر را پس از مدت‌ها تجربه می‌کنند، عدم سقوط به ليگ دسته يک را مهم‌ترين هدفشان قرار می‌دهند و از اين حيث نمی‌توان شرايط تراکتورسازی را نامطلوب ارزيابی کرد. گرچه اين تيم نسبت به فصل پيش تغييرات عمده‌ای را در ترکيب بازيکنانش ايجاد کرد و کالبد تيم را با نفرات ليگ برتری بست.

در مقابل ابومسلم تيم بحران‌زده‌ای است که حتی با ورود مسوولان استانی خراسان رضوی برای نجات اين تيم پرطرفدار مشهدی، هنوز ابهام و سردرگمی در اين باشگاه موج می‌زند. ابومسلم تنها با ۷ امتياز در رده هفدهم قرار دارد.


* راه‌آهن شهرری – شاهين بوشهر، ساعت ۱۴:۳۰ (ورزشگاه اکباتان تهران)

پيروزی خارج از خانه راه‌آهن مقابل ذوب‌آهن در هفته يازدهم شايد قويترين کاتاليزوری باشد تا بازيکنان تيم ری با انگيزه و روحيه بيش از پيش مسابقات را دنبال کنند. روند فنی صعودی در اين تيم طی هفته‌های گذشته محسوس بوده اما، آنها هنوز به وضعيت مطلوب در جدول رده‌بندی نرسيده‌اند. عنوان سيزدهم با ۱۴ امتياز حاصل کار راه‌آهن پس از يازدهم هفته است.

شاهين بوشهر نيز چنين رويه‌ای دنبال کرده است؛ حضور محمود ياوری پس از گذشت پنج هفته از ليگ در تيم، شوک خوبی برای تيم پرطرفدار بوشهری بود. اميد آنها برای بقا در ليگ اکنون بيشتر شده اما، با ۹ امتياز پانزدهم هستند. تقابل محمود ياوری سرمربی شاهين با تيم سابقش که فصل گذشته هدايت آن را بر عهده داشت در نوع خود جالب است؛ گرچه ياوری اظهار کرده هيچ احساسی در مصاف با اين تيم ندارد.


* ملوان بندرانزلی – مس کرمان، ساعت ۱۴:۳۰ (ورزشگاه تختی انزلی)

پنالتی دقيقه ۸۷ پرسپوليس کافی بود تا سه امتياز ارزشمند خارج از خانه در ورزشگاه آزادی از دست شاگردان محمد احمدزاده برود؛ اما با اين حال بازيکنان ملوان که در آن بازی به خصوص در نيمه دوم، روحيه تدافعی داشتند پس از پايان کار راضی به نظر می‌آمدند. ملوان پس از قهر و آشتی احمدزاده انگيزه بهتر از قبل کار می‌کند؛ آنها با ۱۵ امتياز يازدهم جدول هستند.

طلسم تساوی‌ هنوز برای پرويز مظلومی و تيم مس هنوز به شکل قاطع شکسته نشده؛ در مقاطعی هم که آنها از اين وضعيت فاصله می‌گيرند، شکست نصيب‌شان شده است. به نظر مشکلاتی که در ابتدای فصل گريبانگير تيم کرمانی‌ها شد، همچنان دست از سر آنها بر نمی‌دارد و اين حالت زمانی بيشتر‌ نگران‌کننده می‌شود که مس امسال يکی از نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود. مس با شانزده امتياز نسبت به هفته گذشته با دو پله سقوط در رده دهم قرار دارد.


* سايپا کرج – پرسپوليس تهران، ساعت ۱۶:۴۰ (ورزشگاه آزادی تهران)

رويايی سايپايی‌ها برای برگزاری بازی‌های خانگی‌شان در کرج هنوز به واقعيت تبديل نشده و تلخی آن در جدال با پرسپوليس در آزادی بيشتر حس خواهد شد. سايپا با محمد مايلی‌کهن پس از يک دوره نتايج نوسانی که يکی برد و ديگری باخت بود، روند متعادل و البته صعودی پيدا کرده است. اين تيم با ۱۷ امتياز در جايگاه نهم جدول است و اين هفته در حضور تماشاگران قرمزپوش در ورزشگاه آزادی يکی از بازی‌های خانگی‌اش را برگزار می‌کند؛ آنها در چندين دوره گذشته ليگ برتر با مربيگری مايلی‌کهن و دايی خاطره خوشی از چنين نبردی نداشتند و گل‌های دقايق پايانی آب سردی بر پيکره اين تيم بوده است.

از طرفی پرسپوليس حتی با بازگشت حبيب‌ کاشانی مديرعامل محبوب قرمزها، در شرايط مطلوبی به مصاف تيم ميزبان نمی‌رود؛ تساوی خانگی مقابل ملوان در لحظات پايانی واکنش عده‌ای از تماشاچيان اين تيم را در پس از مسابقه به دنبال داشت. البته کاشانی هم ناراضی بود اما، دانش مربيگری زلاتکو کرانچار سرمربی تيمش را تاييد کرد. " بازی با سايپا آخرين فرصت کرانچار است" جمله‌ای بود که به نقل از کاشانی در برخی رسانه‌ها منتشر شد که وی بلافاصله تکذيب کرد اما به نوعی که انگار تنها نمی‌خواسته به سرمربی تيمش انرژی منفی دهد!

به گزارش ايسنا؛ چهار بازی باقی‌مانده از هفته سيزدهم اين رقابت‌ها جمعه برگزار می‌شود که داربی اهواز برجسته‌ترين رويارويی خواهد بود.


جمعه: يکم آبان‌ماه ۸۸

* فولاد خوزستان – استقلال اهواز، ساعت ۱۴:۳۰ (ورزشگاه تختی اهواز)

هر دو تيم فولاد و استقلال اهواز در نيمه‌ی ابتدايی نيم‌فصل اول شرايط نامطلوبی در ليگ داشتند. هر دو تيم سرمربی‌شان را تغيير دادند و البته فعلا آبی‌پوشان اهوازی با دو پيروزی برابر صدرنشينان جدول، تاحدودی از اوضاع بحرانی خارج شده اما، تيم مجيد جلالی آن‌قدر آشفته بود که اين مربی موفق فصل پيش فولاد، در بازگشت دوباره به تيمش، راه دشواری را در پيش خواهد داشت. فولاد با ۶ امتياز هجدهم و استقلال با۱۴ امتياز چهاردهم جدول است.


* پيکان قزوين – ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۴:۳۰ (ورزشگاه اختصاصی قزوين)

اين بازی هم از جمله جدال‌های مهم هفته‌ی سيزدهم است چرا که دو تيم پيکان و ذوب‌آهن به ترتيب با ۲۲ و ۲۰ امتياز رده‌های سوم و چهارم جدول را در اختيار گرفته‌اند؛ پيروزی هر يک از دو تيم می‌تواند سود دو پهلو داشته باشد. پيکان در بازی قبل يک امتياز خارج از خانه رضايت‌بخش به زعم مربيانش از صبا در قم گرفت. پيکان اين روزها نسبت به ساير تيم‌ها انتقادات بيشتری درباره‌ی فشردگی مسابقات ليگ دارد و حميد درخشان سرمربی اين تيم دلايل زيادی را برای گله‌هايش مطرح می‌کند. پيکان از هفته‌ها پيروزی و حضور در صدر جدول، چند بازی است که روند گذشته را ندارد اما، به لطف نتايج ساير رقبا هنوز در رده‌های بالايی جدول قرار دارد. ذوب‌آهن هم از همان تيم‌هايی است که نتايجش به سود رقبا بوده است؛ آنها اولين باخت خانگی‌شان را پس از دوازده هفته، مقابل راه‌آهن شهرری تجربه کردند، در حالی که فصل پيش تنها يک شکست از ۳۴ مسابقه در کارنامه‌شان بود و قهرمان هم نشدند.


* مقاومت شيراز - پاس همدان، ساعت:۱۴:۳۰ (ورزشگاه حافظيه شيراز)

سلطان تساوی‌های ليگ همچنان با همين رويه به کارش ادامه می‌دهد؛ مقاومت با هشت تساوی از دوازده مسابقه به همراه پرسپوليس رکورددار است. مقاومت با داوود مهابادی ۱۷ امتيازی و ششم است. پاس همدان که به نظر می‌رسد با اصغر مديرروستا آينده بهتری نسبت به مربيان پيشين خود خواهد داشت هشت امتيازی و شانزدهم است. تساوی خانگی در بازی قبل برابر استقلال تهران با در نظر گرفتن وضعيت تغيير يافته اين تيم نتيجه چندان بدی نبود، گرچه می‌توان نتيجه بازی اين هفته پاس را هم حدس زد.


* استقلال تهران – صبای قم، ساعت ۱۶:۴۰ (ورزشگاه آزادی تهران)

استقلال به رغم کسب يک امتياز از دو بازی گذشته‌اش هنوز با ۲۳ امتياز صدرنشين جدول مسابقات است؛ بيانيه‌های پی در پی در وصف سرمربی پيشين که گفته می‌شود می‌خواهد به آخر کشيده شود، اتفاقی که صمد مرفاوی سرمربی اين تيم در بازی با پاس با آن دست به گريبان بود و نارضايتی برخی بازيکنان از نيمکت‌نشينی دغدغه‌ اين‌روزهای آبی‌های پايتخت بوده که از اقبال خوش آنها هنوز تاثيری بر جايگاه‌شان در جدول نداشته است.

ماشين پيروزی‌های صبا با توقف خانگی در هفته دوازدهم برابر پيکان، ايستاد و آنها جدال سنگينی برابر صدرنشين ليگ خواهند داشت. صبا با ۱۹ امتياز و عنوان پنجمی ليگ، وضعيت بهبود يافته‌ای نسبت به گذشته دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016