یکشنبه 3 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگچه - 5/0 امتياز ميانگين فاصله مدعيان، روزنامه ورزشی گل

فاصله هشت تيم صدر جدول از يكديگر بسيار اندك شده است. تيم اول ليگ 24 امتياز و تيم هشتم 20 امتياز دارند. فاصله بين تيم اول از هشتم چهار امتياز است. اگر بخواهيم ميانگين فاصله امتياز بين هشت تيم مدعي را استخراج كنيم فاصله هر كدام از مدعيان با همديگر در حال حاضر به 5/0 امتياز رسيده است. امروز بين هشت تيم برتر صدر جدول رده‌بندي مسابقات ليگ هر تيمي كه صاحب يك برد شود مي‌تواند حداقل دو يا سه پله در جدول رده‌بندي مسابقات صعود كند كه نشان از فشردگي ليگ دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شهيد سپاسي از توهم برق شيراز دور شد
بالاخره بعد از هفت هفته كه طي آن تيم سپاسي صاحب يك باخت و شش مساوي شد، تيم شيرازي برابر پاس برنده شد تا كابوس موقتا از سر سپاسي شيراز دور شود. برق شيراز سال گذشته تا هفته نهم در ليگ صدرنشين بود و سپس دچار سقوط شد. خيلي‌ها در هفت هفته‌اي كه شهيد سپاسي برنده نمي‌شد مي‌گفتند كه اين تيم دچار طلسم و توهم برق شيراز شده اما وقتي اين تيم برابر تيم فوتبال پاس برنده شد معلوم شد سپاسي نمي‌خواهد سرنوشت برق در مورد آن تكرار شود.

هيچ تيمي 50 درصد برد هم ندارد
پيكان، استقلال، سپاهان و صبا در هفته گذشته صاحب شش برد بودند. بين اين چهار تيم، در هفته گذشته هيچكدام برنده نبودند. سپاهان باخت و سه تيم ديگر صاحب نتيجه مساوي شدند تا تعداد بردهاي اين چهار تيم در 13 بازي، به اندازه 50 درصد تعداد بازي‌ها هم نشود. كسب شش برد در 13 بازي براي صدرنشين عددي است كه طي ساليان گذشته سابقه نداشته است و نشان از ضعف مسابقات فوتبال ليگ نهم حرفه‌اي دارد.

صدرنشين سابق، 4 امتياز در 5 بازي
پيكان در خانه خود باز هم برنده نشد. امروز تيم پيكان صاحب 23 امتياز از 13 بازي است در حاليكه آنها پنج هفته است كه بد كار مي‌كنند و در اين مدت صاحب يك باخت و چهار مساوي شده‌اند. پيكاني‌ها در پنج بازي صاحب چهار امتياز شده‌اند. براي تيمي كه مي‌توانست در پنج بازي 15 امتياز داشته باشد و امروز با 34 امتياز صدرنشين ليگ باشد، كسب 23 امتياز در 13 بازي مسابقات ليگ براي صدرنشين سابق مسابقات فوتبال ليگ بيلان عملكرد چندان مناسب و قابل توجهي نيست.

ملوان بعد از 2 سال تك رقمي شد
ملوان بندرانزلي چهار هفته است كه اوج گرفته است و حالا رتبه نهم جدول رده‌بندي را در اختيار گرفته است. ملوان كه همين امسال تا مرز سقوط در مقطعي تنها دو امتياز فاصله داشت امروز با كسب 18 امتياز از 13 بازي، شامل چهار برد، شش مساوي و سه باخت در رتبه نهم جدول، بالاتر از تيم‌هاي فوتبال سايپا و مس كرمان ايستاده است و بعد از دو سال براي اولين بار صاحب رتبه تك رقمي در مسابقات فوتبال ليگ ايران شده است. ملوان در حال حاضر با صدر جدول شش امتياز فاصله دارد و 12 امتياز از قعر جدول بيشتر امتياز دارد.

3 عدد تك‌رقمي باقي مانده در جدول گل
در جدول گل‌هاي مسابقات ليگ هنوز سه تك‌رقم باقي‌مانده كه يكي از آنها جذاب و دلپذير است و دو رقم ديگري تحقير‌آميز و ضعيف است. ابومسلم و فولاد با 9 و شش گل‌زده، بدترين خط حمله‌ها را در مسابقات ليگ دارد از رقم گل‌هاي زده اين دو تيم كماكان تك‌رقمي است و استقلال با هشت گل‌خورده تنها تيم ليگ است كه گل‌هاي خورده‌اش، يك‌رقمي است. اين در حالي است كه در ليگ تيمي با 23 گل‌خورده وجود دارد.

سپاسي - پرسپوليس، 3 هفته نفس به نفس
پرسپوليس و شهيد‌سپاسي براي سومين هفته متوالي، سينه به سينه و نفس به نفس در مسابقات ليگ نتيجه گرفته‌اند. آنها در هفته دهم برابر هم ايستادند كه پرسپوليس با نتيجه چهار بر دو برنده شد اما از آن هفته به بعد پرسپوليس در هفته 11 مساوي شد، در هفته 12 باز هم مساوي گرفت و در هفته 13 برنده شد. اين روال را البته تيم فوتبال شهيد‌سپاسي هم طي كرد تا امروز پرسپوليس و شهيد‌سپاسي براي سومين هفته متوالي در جدول رده‌بندي مسابقات فوتبال ليگ‌برتر، كنار هم قرار بگيرند.

مس به فولاد نزديك مي‌شود
مس با شكست برابر فولاد خوزستان، باز هم پايين‌تر رفت. تيمي كه سال گذشته در ليگ سوم شده، امروز در رتبه دوازدهم جدول رده‌بندي مسابقات ليگ ايستاده است. آنها نسبت به موقعيت پاياني ليگ سال گذشته 9 پله سقوط كرده‌اند. اين در حالي است كه فولاد با 11 پله سقوط نسبت به مسابقات ليگ سال گذشته كماكان بيشترين سقوط را در جمع تيم‌هاي حاضر در مسابقات فوتبال ليگ‌برتر دارد اما مس با شكست برابر ملوان، به ضريب شكست و سقوط فولاد خوزستان نزديك و نزديك‌تر مي‌شود.

تراز صفر در اختيار تراكتور‌سازي و سايپا
با شكست دو بر صفر تيم سايپا و پيروزي يك بر صفر تيم تراكتور‌سازي برابر تيم ابومسلم، تيم‌هايي كه تراز صفر داشتند يعني برد و باخت‌هاي آنها با هم برابر بود عوض شدند. قبلا ملوان و مس اين خصوصيت را داشتند اما با اضافه شدن يك برد به خانه ملوان و يك باخت به نتايج مس، تراز اين دو ديگر صفر نيست. امروز سايپا صاحب چهار برد و چهار باخت است و تيم تراكتور‌سازي هم مثل سايپا صاحب چهار برد و چهار باخت خواهد بود. پنج مساوي نتيجه ديگر ثبت شده براي دو تيم تراكتور‌سازي و سايپاست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016