جمعه 1 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرسپولیس به رده پنجم رسید - اولین شکست خانگی سپاهان، بی بی سی

پرسپولیس پس از دو تساوی پیاپی سرانجام این هفته 2-0 سایپا را برد و استیل آذین با یک گل به پیروزی های خانگی سپاهان پایان داد.

زلاتکو کرانچار مقابل سایپا محکوم به پیروزی بود. 8 تساوی از 12 بازی گذشته، موقعیت سرمربی کروات را با خطر جدی روبرو کرده بود. هوادارن پرسپولیس دیگر تحمل تساوی نداشتند و حبیب کاشانی، مدیر محبوب قرمزها هم مانند روزهای نخست از سرمربی حمایت نمی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هرچند کاشانی تاکید داشت اولتیماتومی به کرانچار نداده است، اما پیش از دیدار این هفته اعلام کرد که شاید مجبور به جراحی تیم شود: "به جراحی و تغییر کادر فنی اعتقاد ندارم، اما اگر لازم باشد برخلاف میل باطنی این کار را خواهم کرد."

این هفته پرسپولیس مهمان بود، اما سازمان لیگ با برگزاری مسابقه در ورزشگاه انقلاب کرج موافقت نکرد و سایپا در آزادی و در حضور تماشاگران قرمز میزبان شد.

سایپا این فصل نتایج بدی نداشته است. این تیم با تفاضل گل، دو پله پایین تر از پرسپولیس در رتبه نهم بود، ولی در بازی مقابل قرمزپوشان بویژه در نیمه اول کمتر از انتظار ظاهر شد.

پرسپولیس ابتدا با گل دقیقه 12 مجتبی زارعی پیش افتاد؛ زارعی با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه و در شرایطی که ابراهیم میرزاپور، دروازه بان سایپا جایگیری مناسبی نداشت اولین گل فصل خود را زد.

20 دقیقه بعد نوبت وسلی برزیلیا بود که برای اولین بار برای تیمش گل زد؛ بازیکن برزیلی پرسپولیس در یک و دو با هوار ملا محمد با میرزاپور تک به تک شد و دروازه را باز کرد.

تیم کرانچار در نیمه دوم محتاط شد، با کنترل بازی از دو گل نیمه اول دفاع کرد و تمایلی به زدن گل بیشتر نداشت.

در ابتدای این نیمه میثاق معمارزاده، دروازه بان پرسپولیس به دلیل مصدومیت، جایش را به علیرضا حقیقی داد.

سایپا در نیمه دوم بیشتر حمله کرد ولی در عبور از دفاع چند لایه پرسپولیس ناموفق بود، معدود موقعیت خطرناکی را هم که داشت با واکنش های حقیقی از دست داد و در نهایت شکست را پذیرفت.

کرانچار پس از برتری 2-0 تیمش گفت: "از نظر تاكتيكی بازيكنانم بسيار خوب کار كردند. ما راه نفوذ بازيكنان سايپا را به خوبی بستيم و اجازه خودنمايی به این تیم نداديم. اگر در دیدارهای پیش رو نیز همینطور بازی كنيم به صدر جدول خواهيم رسيد."

پرسپولیس با این پیروزی 20 امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد.

سایپا با 17 امتیاز تیم یازدهم شد.

سپاهان اصفهان 0 –استیل آذین 1

استیل آذین با تک گل امیر شاپورزاده رویای صدرنشینی سپاهان را در اصفهان بر باد داد.

امیر قلعه نویی در روزهایی که اختلافش با باشگاه استقلال اوج گرفته، برای پیروزی و کنار زدن استقلال صدرنشین انگیزه ای دو چندان داشت. تیم او تا این هفته همه بازی های خانگی را برده بود و با یک برد دیگر به صدر می آمد.

زرد پوشان اصفهان در این مسابقه با وجود برتری و موقعیت های گل فراوان تسلیم شدند.

استیل آذین در دقیقه 50 به گل رسید؛ ارسال محمد غلامی با دفع ناقص مدافعان سپاهان همراه شد و شاپورزاده توپ را درون دروازه فرستاد.

تیم حمید استیلی پس از این گل به خوبی برابر حملات پرشمار سپاهان مقاومت کرد و توانست با 3 امتیاز ارزشمند اصفهان را ترک کند.

در دقایق پایانی این دیدار ابراهیم توره از سپاهان و علی کریمی از استیل آذین اخراج شدند.

استیل آذین با دو پله صعود در رتبه ششم ایستاد. این تیم در 3 بازی گذشته در دقایق پایانی با ضربات پنالتی از شکست گریخته بود و با پیروزی این هفته نشان داد همچنان از تیم های غیر قابل پیش بینی لیگ است.

سپاهان با 22 امتیاز جایگاه دوم را حفظ کرد.

دیگر دیدارها:

تراکتورسازی تبریز 1 - ابومسلم مشهد 0

راه آهن شهرری 1 - شاهین بوشهر 2

ملوان انزلی 2 - مس کرمان 1

رقابت های هفته سیزدهم لیگ برتر، جمعه 1 آبان (24 اکتبر) دنبال می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016