جمعه 22 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطبي: واقعا دوست دارم با اسپانيا بازي كنيم، ایران ورزشی

دلخوري‌هاي امروز افشين قطبي كم نيست. او با تيم جوان و تازه‌اش ايسلند را برده و حالا مي‌خواهد كه به اين پيروزي بباليم و حداقل حمايت‌اش كنيم. اما آنچه مي‌بيند و مي‌شنود، جز اعتراض و انتقاد نيست. همين انتقادهاي هميشگي و گاه كسل‌كننده است كه دلخورش كرده و از همين رو امروز با صدايي كه بيش از هميشه گرفته همكلاممان مي‌شود. باز جاي شكرش باقي است كه هنوز نااميدي جايي در دلش باز نكرده و هنوز از روزهاي خوش نيامده مي‌گويد. باز هم با همان خوشبيني منحصر به فرد قول مي‌دهد و از درس‌هايي مي‌گويد كه از همين بازي پرانتقاد برابر ايسلند گرفته: «من هيچ‌وقت دنبال توجيه كردن نبوده‌ام.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خوب است كه برديم ولي من هنوز راضي نيستم. شايد فكر كنيد بردن ايسلند براي من همه چيز بوده اما اينطور نيست. انتظار من خيلي بيشتر از اينهاست. شما مي‌پرسيد كه اين بازي چه درسي براي من و تيمم داشت و بايد بگويم به خيلي چيزها رسيدم. اول اينكه بازيكنان جوان اما با كيفيتي فرصت داشتند خودشان را نشان بدهند و به نظرم موفق بودند. اين يعني همه براي حضور در تيم ملي انگيزه دارند و اين براي فوتبالمان خوب است. اينطوري پيشرفت مي‌كنم. اين بازي تاكتيك‌هايي هم به ما ياد داد و حداقل متوجه شديم كه در چه كارهايي ضعيف هستيم. ما توپگيري را خيلي بهتر از قبل انجام داديم و ياد گرفتيم كه در زمين فوتبال بايد سمج بود. ما ديگر راحت توپ را لو نمي‌دهيم و اين يعني يك قدم رفته‌ايم جلو. فوتبال ما تازه دارد زنده مي‌شود و بايد اجازه بدهيم اميد دوباره به دل مردم برگردد. بايد بگويم در نيمه دوم همين بازي تيم ملي درست طوري كه مي‌خواستم بازي كرد. فقط بايد انرژي بيشتري داشته باشيم و فضاهاي خالي خط دفاعي‌مان را پر كنيم. يك كمي هم نظم لازم داريم تا راحت‌تر به هدفمان برسيم. هنوز مي‌گويم راضي نيستم ولي از اين بازي چيزهاي خوبي ياد گرفتيم و درس‌هاي جديدي براي بازيكنانم دارم.»

از خدايم است با اسپانيا بازي كنيم
قطبي هر چقدر هم كه دليل بياورد باز هستند كساني كه براي چندمين بايد بپرسند حالا چرا ايسلند؟ ... جالب اينكه حتي رييس فدراسيون فوتبال هم با اين موج از انتقادها همراه شده و گفته: «ما تيم‌هايي را مي‌آوريم كه قطبي مي‌خواهد. اگر او بگويد با اسپانيا هم بازي مي‌كنيم.» ... اما مگر مي‌شود افشين قطبي ميلي به بازي با مثلا اسپانيا نداشته باشد؟ ...
خودش كه مي‌گويد: «من از خدايم است با اسپانيا بازي كنيم. واقعا دوست دارم تيم ملي با تيمي مثل اسپانيا هم بازي كند چون تجربه‌هايي كه از اين بازي بزرگ و بين‌المللي مي‌گيريم خيلي متفاوت است. اما آوردن اسپانيا هزينه‌اش براي فدراسيون خيلي بيشتر است. من هم دنبال بهانه نيستم و سعي دارم از همين قدم‌هاي كوچك به حريفان بزرگ برسيم، وگرنه مگر مي‌شود از بازي با اسپانيا بدم بيايد؟»

مردم تنهايمان نگذارند
پيش‌تر از افشين قطبي شنيديم كه گفته بود دلش مي‌خواهد وقتي همراه با تيم ملي قدم به ورزشگاه آزادي مي‌گذارد همه سكوها و صندلي‌ها پر باشد از تماشاگران مشتاقي كه موفقيت تيم ملي را آرزو دارند. در بازي با ايسلند اما سكوهاي ورزشگاه يكدست خالي بود و جز صداي تماشاگراني كه شايد 500 نفر هم نمي‌شدند چيزي به گوش نمي‌رسيد. اين يعني تيم ملي هنوز آني نشده كه بايد، و قطبي براي تماشاي ورزشگاه پر از تماشاگر آزادي، نشسته به اميد بازي با اردن: «مي‌دانم مردم انتظار زيادي از من و تيم ملي دارند ولي نگران نيستم چون مطمئنم آنها در بازي با اردن تنهايمان نمي‌گذارند. من قول داده‌ام كه آنها را با فوتبال ايران آشتي بدهم و اين كار را مي‌كنم. مردم بايد اميدوار باشند و تيم ملي را حمايت كنند تا با كمك هم قهرمان جام ملت‌ها شويم.»

دستيار جديد نمي‌خواهم
دوباره مي‌رسيم به همان بحث تكراري و خسته كننده دستيار ايراني كه ديگر افشين قطبي را هم كلافه كرده. ديگر دلش نمي‌خواهد در اين باره حتي چيزي بشنود اما چاره‌اي نيست جز اينكه حداقل مخالفانش را مجاب كند. به همين خاطر است كه در عين كلافگي‌اش و با صدايي خسته پاسخ‌مان را مي‌دهد: «واقعا فكر مي‌كنيد الان وقت مناسبي براي اين سوال‌هاست؟ من مانده‌ام كه چرا ما ايراني‌ها اين‌طوري هستيم و يك چيزهايي را حاضر نيستيم بپذيريم. من خواهش مي‌كنم كمي هم به تيم ملي فكر كنيد و اينقدر به افراد ايراد نگيريد. فقط بدانيد طبق قرارداد، انتخاب مربيان تيم ملي در اختيار من است و هر وقت لازم باشد مربي جديدي را مي‌آورم. ولي فكر مي‌كنم كادر فني الان به اندازه كافي باتجربه و باهوش هست كه نياز به مربي جديد نباشد. اگر يك روز احساس كردم به يك فكر جديد نياز داريم حتما مربي جديدي را انتخاب مي‌كنم كه به ما كمك كند. از شما خواهش مي‌كنم به جاي اين سوال‌ها و حرف‌هاي تكراري كمي هم به فكر تيم ملي باشيد و كمك كنيد تا بتوانيم اردن را با يك نتيجه خوب شكست بدهيم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016