دوشنبه 2 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج دو بسکتباليست آمريکايی پاسارگاد؛ مشکلات مالی باشگاه يا "فساد اخلاقی" آن ها؟! ايلنا

مشکلات مالی باشگاه تنها دامنگير اين دو بازيکن آمريکايی نشد زيرا بعد از مدتی صدای سرمربی و ساير بازيکنان و جالب تر از همه صدای توليدی پوشاک اين باشگاه و حتی نظافتچی پاسارگاد نيز به آسمان رفت


ايلنا: هفته گذشته خبر اخراج دو بازيکن آمريکايی تيم‏ بسکتبال پاسارگاد به دليل مسائل غيراخلاقی نقل محافل شد تا جايی که برخی سايت ها نيز به تحليل وضعيت بازيکنان خارجی در کشورمان پرداختند. اما انگار اين ماجرا از جای ديگری آب می خورد زيرا کمتر کسی در اين تيم مشکلات اخلاقی اين دو بازيکن آمريکايی را تاييد می کند.
به گزارش ايلنا، مدير عامل باشگاه پاسارگاد شيراز پس از اخراج اين دو بازيکن از تيم خود در يک گفتگويی عنوان کرده بود: دو بازيکن خارجی که هفته پيش وارد ايران شدند به دليل مسائل اخلاقی در شيراز از سوی حراست تربيت بدنی فارس تذکر گرفتند، ما نيز اين دو بازيکن را به کشورشان برگردانديم!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جمال هوردن و کويين دو بازيکن آمريکايی الاصل تيم پاسارگاد شيراز در بدو ورودشان به اين تيم خواستار دريافت ميزانی از مبلغ قراردادشان ازمسئولان اين باشگاه شدند اما از آنجا که جيب های مديران اين تيم پر از خالی بود نتوانستند پاسخگوی نياز اين دو بازيکن باشند.
اين دو بسکتباليست ايرانی به علت آنچه عدم دريافت حقوق خود عنوان کرده بودند ، حتی يک دقيقه نيز برای پاسارگاد در ليگ برتر بسکتبال ايران بازی نکردند تا جايی که سرمربی تيم نيز هر چه تلاش کرد از اين دو بازيکن حتی برای دقايقی در مسابقات استفاده کند به نتيجه ای نرسيد.
مشکلات مالی باشگاه تنها دامنگير اين دو بازيکن آمريکايی نشد زيرا بعد از مدتی صدای سرمربی و ساير بازيکنان و جالب تر از همه صدای توليدی پوشاک اين باشگاه و حتی نظافتچی باشگاه نيز به آسمان رفت.
عدم نتيجه گيری تيم پاسارگاد در ليگ برتر باعث شد تا سرمربی تيم نيز عطای هدايت اين تيم را به لقايش ببخشد و آبروی خود را برداشته و ازشيراز برود اما مديرعامل باشگاه بعد از رفتن سرمربی اعلام کرد ما می خواستيم پول وحيد ابوالحسنی را طی اين هفته پرداخت کنيم تا با آرامش کامل به هدايت تيم بپردازد اما وی ديگر در اين تيم نماند.
يک هفته پس از رفتن سرمربی تيم پاسارگاد به يکباره مديرعامل اين باشگاه اعلام کرد" جمال هوردن و کويين" را به دليل مشکل اخلاقی از اين تيم اخراج کرديم ! اينکه اين دو بازيکن چگونه در عرض ۲ هفته مشکلات اخلاقی پيدا کردند سوالی است که بايد از مديريت باشگاه پرسيد که تاکنون جواب هيچ يک از تلفن های خود را نداده است. همکاران ما برای شفاف سازی در اين باره طی روز گذشته با جعفری که گفته می شود مديرعامل باشگاه پاسارگاد است و چند خط تلفن همراه هم دارد ارتباط گرفتند اما هيچکدام از خطوط همراه وی پاسخگوی همکاران ما نشد و جالب اينکه با هر کدام از اعضای باشگاه اعم از مربی و بازيکن و ساير افراد مرتبط که تماس گرفتيم يک شماره متفاوت از آقای مدير عامل ارائه کردند که متاسفانه با هيچکدام از آنها موفق به برقرار تماس نشديم.
از طرفی بازيکنان آمريکايی هم از ايران خارج شده اند و از آنجا که مدير برنامه ايی هم نداشتند تا صحت و سقم موضوع را جويا شويم به ناچار گفته های برخی افراد مطلع در اين باره را منعکس می کنيم و اميدواريم که از باشگاه پاسارگاد هم يکی پيدا شود که موضع رسمی اين باشگاه را بيان کند.
يکی از اين افراد در باره اخراج دو بازيکن آمريکايی از سوی مديريت پاسارگاد گفت: با توجه به اينکه اين دو بازيکن برای اين تيم حاضر به بازی نشدند مديرعامل باشگاه با پيش کشيدن مشکلات اخلاقی دو بازيکن خارجی خود، به نوعی هوردن و کويين" را ادب کرده و حتی پول آنها را نيز پرداخت نکرده است که مهمترين مشکل همين بحث مالی آنها بوده است.
وی گفت: اين دوبازيکن بعد از اين اتفاق بدون اينکه در جريان باشند که مديرعامل باشگاه با چه بهانه ايی آنهار ا بدرقه کرده است راهی ديارشان شدند و اکنون هم که پاسارگاد با اين بهانه ها براحتی از خود سلب مسئوليت کرده است .
از طرفی در اين باره از هريک از افراد حاضر در باشگاه در خصوص "هوردن و کويين" و مشکلات اخلاقی که سوال کرديم کسی جواب نداد و عده ای نيز درگوشی اطلاع دادند که اين دو هيچگونه مشکل اخلاقی نداشته اند و خودشان نيز با رضايت از پاسارگاد جدا شدند.
در اينکه بازيکن خلاف کار نبايد در ورزش حضور داشته باشد و به خصوص در مورد جذب و هدايت بازيکنان خارجی بايستی دقت نظر بيشتری صورت گيرد هيچ شکی نيست و اگر اين دو بازيکن آمريکايی هم دچار لغزش و تخلفی در ورزش ايران شده اند حتما پرونده ايی و يا مدارکی از آنها در دست مديران باشگاه پاسارگاد بايد باشد ، پس چه خوب است که به طور شفاف توضح داده شود که اين بازيکنان براساس اين مدارک از باشگاه اخراج شده اند تا امروز اين شک و شبهه به وجود نيايد که بگويند باشگاه پاسارگاد به دليل بدهی و مشکلات مالی چنين مباحثی را پيش کشيده است.
در هر حال ما منتظر پاسخگويی مديريت باشگاه فوق هستيم و اين حق برای آنها محفوظ است تا اگر مطالب محکمه پسند و مستندی دارند ارائه کنند تا ما در اين باره شفاف سازی بهتری داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016