دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطبي: ثابت كرديم شيرهاي ايران هنوز زنده هستند، فارس

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: مي‌خواهيم از پيروزي مقابل كره‌شمالي كه تشنه آن بوديم لذت ببريم زيرا با اين برتري نشان داديم هنوز شيرها زنده هستند.

افشين قطبي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در مورد برتري يك بر صفر برابر كره شمالي در آخرين بازي تورنمنت چهارجانبه قطر اظهار داشت: بازي با كره دومين ديدار از 3 مسابقه‌اي بود كه با شكل و سازماندهي خوبي به ميدان رفتيم. اين نتيجه به روحيه دادن به بازيكنان و مردم ايران كمك خواهد كرد و عاملي براي شارژ شدن بازيكنان تيم ملي خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي تاكيد كرد: احساس مي‌كنم مردم ايران منتظر بودند تيم ملي و سرمربي آن را در اين رقابت‌ها ببينند و آنها را محك بزنند. خوشبختانه با پيروزي مقابل كره شمالي نشان داديم فوتبال ما از آينده روشني برخوردار است.
قطبي با اشاره به اين كه در تركيب تيم ملي مقابل كره شمالي، 2 بازيكن 19 ساله و يك بازيكن 20 ساله بازي كردند؛ افزود: ميانگين تيم ملي را به زير 25 سال رسانديم. اين ميانگين ما را اميدوارتر مي‌كند نسلي كه در حال پرورش آن هستيم نسلي است كه سال‌ها مي‌تواند براي كشور ما ثمره دهد و نتايج خوبي براي فوتبال ما رقم بزند.

سرمربي تيم ملي عنوان كرد: نبايد با يك نتيجه برد و باخت با احساس‌مان فكر كرده و تصميم بگيريم. بايد به هم كمك كنيم تا آينده بهتري را در فوتبال اين مملكت و با جوانان‌مان بسازيم. ما مردم احساسي هستيم، اما با اين حال حمايت همين مردم مي‌تواند كمك زيادي به ما كرده و من از حمايت آنها تشكر مي‌كنم.

قطبي در مورد ديدار با سنگاپور از سري مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا كه چهارشنبه برگزار مي‌شود به فارس گفت: بايد در ديداري بهتر از بازي با كره شمالي، سنگاپور را در خانه‌اش شكست داده و نشان دهيم كه مي‌توانيم بازي به بازي پيشرفت كنيم. من در مسابقات قطر از 3 تركيب متفاوت استفاده كردم و حس رقابت را در وجود تك‌تك بازيكنان ديدم.

قطبي يادآور شد: مقابل كره شمالي تيمي را شكست داديم كه براي جام جهاني آماده مي‌شود و توانست قهرمان اين رقابت‌ها شود. ضمن اين كه با پيروزي مقابل اين تيم براي آينده بسيار اميدوارتر شديم.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا از علي كفاشيان درخواست كرده بوديد به مسابقات قطر اعزام نشويد به فارس گفت: چنين چيزي صحت ندارد. ما به قطر آمديم تا بازيكنان يك سال قبل از جام ملت‌هاي آسيا با شرايط بازي در قطر آشنا شوند. هدف‌مان اين بود كه با حضور در اين رقابت‌ها با 3 تيم قدرتمند بازي كنيم و جوانان تيم ملي را براي ديدارهاي بزرگ آماده كنيم. قطر، مالي و كره شمالي با انگيزه‌هاي متفاوتي به ديدار ما آمدند و تجربيات خوبي را براي تيم ملي به ارمغان آوردند.

اين مربي خاطرنشان كرد: در بازي اول 70 دقيقه خوب بازي كرديم. در بازي دوم مقابل مالي مي‌توانستيم امتياز بگيريم و لايق قهرماني در اين جام بوديم اما چون بازي سنگاپور را در پيش داشتيم نمي‌توانستيم ريسك كرده و در 12 روز با بهترين تركيب به مصاف حريفان برويم، به همين دليل تركيب‌هاي متفاوتي را امتحان كرديم. وقتي اين كار را انجام مي‌دهيم بايد نتيجه را كمرنگ و پيشرفت تيم و ميدان دادن به جوانان را پررنگ كنيم و اين از اهداف ما در اين مسابقات بود.

قطبي در مورد پاسخ به اين سئوال كه تا چه حد از حضور در اين تورنمنت رضايت داريد؛ تصريح كرد: بسيار راضي هستم و چيزهاي زيادي ياد گرفتم و فهميدم كدام بازيكنان مي‌توانند در پست‌هاي مختلف بيشتر به من كمك كنند.
قطبي در پاسخ به اين سئوال كه در كدام پست‌ها تيم ملي احتياج به تقويت بيشتر دارد، به فارس گفت: اجازه دهيد بازي با سنگاپور تمام شود تا در اين مورد بيشتر صحبت كنم. در حال حاضر اگر صحبتي كنم ممكن است روحيه برخي بازيكنان را پايين بياورم. فعلا مي‌خواهيم از پيروزي مقابل كره شمالي كه تشنه آن بوديم لذت ببريم زيرا با اين پيروزي نشان داديم كه هنوز شيرها زنده هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016