چهارشنبه 14 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدوي كيا: اين رسم خوشامدگويي نبود؛دلم براي فوتبال آلمان تنگ شد!، سايت گل

سال‌هاي سال است در بانك ملي، پرسپوليس و تيم‌هاي ملي بزرگسالان و جوانان و تيم‌هاي‌ آلماني بازي مي‌كنم كافي است يك نفر حتي يكي از همبازيانم بيايد و مصاحبه كند و بگويد مهدوي‌كيا در تمرين و مسابقه به من توهين كرد. من اهل توهين كردن به داور يا كمك داور نيستم. خيلي متأسفم كه چنين اتفاقي افتاده و حالا من بايد بيايم و ثابت كنم كه حرفي نزده‌ام

سايت گل ـ مهدي مهدوي‌كيا به حدي از اخراج غافلگيركننده‌اش در ديدار با فولاد ناراحت است چند ساعت پس از باخت استيل آذين عصبانيت و ناراحتي در كلامش موج مي‌زند اما او سعي مي‌كند رفته رفته خودش را با دنياي عجيب فوتبال ايران تطبيق دهد. مهدي مهدوي‌كيا در گفت‌وگو اختصاصي با سايت گل به نكات جالب و مهمي اشاره مي‌كند او در بخشي از صحبت‌هايش مي‌گويد:«دلم براي بوندسليگا تنگ شد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*دريافت كارت قرمز در اولين بازي پس از يازده سال دوري از ليگ برتر سورپرايز شما بود؟
نه! شايد اين موضوع سورپرايز فوتبال ايران بود. خيلي ناراحتم نمي‌دانم چه بايد بگويم. تنها حرفي كه مي‌توانم بزنم اين است كه بعد از يازده سال دوري اين رسم خوش‌ آمدگويي نبود.

*جريان از چه قرار بود. واقعا حرفي نزديد؟
چه جرياني؟ من واقعا نمي‌دانم چه بايد بگويم. احساس مي‌كنم با آبروي فوتبالي‌ام بازي شد. همه و همه شاهد بودند من حرفي نزدم جز اينكه به كمك داور گفتم: «اين كه نشد فوتبال، همه‌اش شد خطا» و نمي‌دانم چرا بايد براي يك همچنين حرفي بايد كارت قرمز بگيرم. بازيكنان فولاد و استيل آذين كه حرف‌هاي من را شنيده بودند از اين اخراج شوكه شده بودند. من واقعا خنده‌ام گرفته بود اما الان در دلم چيزهاي ديگري مي‌گذرد سال‌هاي سال است در بانك ملي، پرسپوليس و تيم‌هاي ملي بزرگسالان و جوانان و تيم‌هاي‌ آلماني بازي مي‌كنم كافي است يك نفر حتي يكي از همبازيانم بيايد و مصاحبه كند و بگويد مهدوي‌كيا در تمرين و مسابقه به من توهين كرد. من اهل توهين كردن به داور يا كمك داور نيستم. خيلي متأسفم كه چنين اتفاقي افتاده و حالا من بايد بيايم و ثابت كنم كه حرفي نزده‌ام.

*خبر داري كه عكاسان ورزشي شهادت داده‌اند كه مهدوي‌كيا حرف نامربوطي نزد؟
فاصله كمك داور با نيمكت فولاد 4 قدم هم نبود. فاصله بازيكنان دو تيم با من و كمك داور مگر چقدر بود اتفاقاً عكاسان در دو متري كمك داور از پله‌هاي ورزشگاه اكباتان در حال تهيه عكس بودند. آيا نبايد يك نفر شنيده باشد كه من به داور توهين كرده‌ام؟ عكاسان ورزشي و بازيكنان و مربيان دو تيم مي‌توانند بهترين شاهد باشند، ضمن آنكه فاصله سكوها با زمين 20 متر هم نبود و 2 هزارتماشاگر در آن حضور داشتند.

*از كمك داور قصد شكايت كردن داري؟
حرفي در مورد كمك داور نمي‌زنم. او چرا اين كار را كرد و چه برداشتي از حرف‌هاي من داشته شايد چيزي را اشتباه شنيده باشد يا هر مسأله ديگر. من سال‌ها سعي كردم اخلاق را در ورزش رعايت كنم اما با اين اتفاق خواسته يا ناخواسته بايد به عالم و آدم ثابت كنم كه آدم بي‌ادبي نيستم. عيبي ندارد، حالا بايد خودم را با خيلي چيزها وقف دهم مثل اينكه در اين يازده سال خيلي چيزها در فوتبال ايران عوض شده اما خودم را بايد آماده خيلي مسائل بكنم.

*از آلمان چه خبر؟
مديربرنامه‌هاي مي‌گويد مطبوعات آلمان از اينجا كه يكي از ده بازيكن خارجي تاريخ بوندسليگا از نظر تعداد بازي هستي به دنبال مصاحبه با تو هستند اما گفته‌اي همه حرف‌ها خواهي گفت اما چند وقت ديگر. طبيعي است كه حالا مطبوعات آلمان بنويسند كه مهدوي‌كيا در اولين بازيش كارت قرمز گرفته و تيمش را ده نفر كرد. نمي‌دانم چه بايد بگويم اما ...

*اما چي؟
فقط اين را مي‌توانم بگويم كه دلم براي فوتبال آلمان تنگ شده است.

*يعني حضور در استيل آذين پشيمان هستي؟
پشيمان نيستم من با باشگاه اينتراخت فرانكفورت دچار مشكلات زيادي شده بودم كه مثل داستان هزار و يك شب است. در تعطيلات نيم فصل هم سرمربي تيم هم در اردوي تركيه به من گفت مي‌داني كه مشكل تو فني نيست و اين سياست باشگاه بوده كه از تو استفاده نشود و به واسطه قرارداد مالي سنگين تو هزينه‌هاي باشگاه زياد نشود. با اين اتفاق مطمئن شدم در نيم فصل دوم هم فرصت بازي كردن نخواهم داشت.

اين در حالي بود كه پيشنهاد چند باشگاه آلماني براي معاوضه من با يك بازيكن ديگر مورد قبول اينتراخت قرار نگرفت. باشگاه‌هاي خوبي خواهان معاوضه من با خود بودند. از جمله تيم قدرتمند شالكه كه قصد داشت من را به هافبك راست خود بازيكن تيم ملي 19 ساله‌هاي آلمان است معاوضه كند اما باشگاه اينتراخت كه در هافبك راست ترافيك بازيكن داشت اين پيشنهاد را قبول نكرد. من مي‌توانستم در بوندسليگا بمانم از سوييس و كشورهاي ديگر هم پيشنهاد داشتم اما مشكلاتي برايم به وجود آمده بود كه بايد به ايران برمي‌گشتم.

من تا حالا خيلي چيزها را نگفته‌ام كسي نمي‌داند كه پدرم به خاطر درگذشت برادرم چند ماه بود كه اصرار مي‌كرد به ايران برگردم به همين خاطر دختر و همسرم شش ماه بود كه به ايران آمده بودند. دختر يازده ساله‌ام شش ماه بود كه دور از من زندگي مي‌كرد من مجبور بودم به ايران برگردم. از پنج ماه قبل نيز با مسئولان باشگاه پرسپوليس مستقيم و غيرمستقيم مذاكره كردم اين مذاكرات به اين دليل رسانه‌اي نشد كه من چنين درخواستي از مسئولان پرسپوليس كرده بودم چون اگر رسانه‌اي مي‌شد باشگاه اينتراخت براي من مشكلاتي ايجاد مي‌كرد. ليست پرسپوليس پر بود من به استيل آذين پيوستم كه خيلي از دوستانم در اين تيم هستند.

*فكر مي‌كني هواداران پرسپوليس قانع شده‌اند؟
مي‌دانم كه آنها خيلي چيزها را نمي‌دانند اما اميدوارم كه آنها من را درك كرده باشند و طوري باشد كه ما به تصميمات هم احترام بگذاريم. بنده بازيكني بودم كه پوشيدن پيراهن پرسپوليس را در 17 سالگي به دست آوردم و در آن زمان شايد سابقه نداشت كه بازيكن 17 ساله در تيم پرسپوليس به ميدان برود من فوتبالم را مديون پرسپوليس و هوادارانش هستم و نمي‌توانم به احساسات مردم و خودم كه از كودكي عاشق پرسپوليس بودم پشت كنم. من سعي مي‌كنم بهترين بازي‌ها را براي استيل آذين انجام دهم و قبلا هم گفته بودم كه بدون شك پرسپوليس آخرين تيم باشگاه من خواهد بود.

*بازوبند كاپيتاني را علي كريمي به شما داد يا مسئولان باشگاه؟
علي بازيكن بزرگ و قابل تحسني است و رفتارش هميشه مثل بازيكن بزرگ بوده است او قبل از بازي از من درخواست كرد حتما بازوبند را به بازو بنددم. او با اين كار بزرگي و منش خودش را نشان داد.

*از بازي كردن در دفاع راست راضي هستي؟
تصميم آقاي استيلي سرمربي تيم اين بود كه من در دفاع راست بازي كنم و من همواره تابع سرمربي تيم خواهم بود. اميدوارم كه در بازي‌هاي بعدي بتوانم عملكرد بهتري داشته باشم البته اگر براي يك بار ديگر سورپرايز نشوم.
*حرف ناگفته‌اي باقي نمانده؟

حرف گفتني كه زياد است انشاءالله در برنامه نود به خيلي از مسائل اشاره خواهم كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016