شنبه 22 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطبی به دنبال دیدار با احمدی نژاد، بهار

خبر مذاکره مهدی تاج با فاتح تریم پیش از بالا رفتن فشارخون نایب رئیس اصفهانی فدراسیون فوتبال و رسیدن آن به عدد 23، هنوز رسانه ای نشده بود که افشین قطبی سرمربی تیم ملی از بی توجهی مهدی تاج عصبانی بود و در اردوی آخر تیم ملی با خبرنگاران برخورد مناسبی نداشت.

دلیل این برخورد تند شائبه سناریو مهدی تاج برای عوض کردن قطبی با هماهنگی خبرنگارانی بود که رابطه آنها با تاج به واسطه خوش اخلاقی اصفهانی وار این نایب رئیس وجود دارد. البته کفاشیان هم به واسطه خنده رو بودنش با خبرنگاران رابطه خوبی دارد اما طوری نیست که به آنها خط و خطوطی دهد. این را از ترکیب کمیته رسانه ای اش می توان فهمید که می توان گفت زیاد اهالی رسانه ای تاثیرگذاری را در آن نمی توان دید. در واقع وزنه های سنگینی در ترکیب این کمیته قرار ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به هر جهت فدراسیون فوتبال هر چند در چند ماه گذشته در بحث رسانه ای شدن فدراسیون کار خوبی انجام داده و سایت فدراسیون فوتبال به خوبی اخبار فوتبال ایران را در حیطه وظیفه اش پوشش می دهد و همچنین کمیته رسانه تشکیل شده اما درز کردن خبر مذاکره تاج با فاتح تریم از سوی فدراسیونی ها تکذیب نشد. این در حالی است که روابط عمومی فدراسیون فوتبال در چند وقت گذشته نسبت به هر واقعه ای واکنش نشان می داد و آن را با بیانیه یا اطلاعیه، مصاحبه یا جوابیه تکذیب می کرد اما در مورد ماجرای فاتح تریم این اتفاق نیفتاد تا واقعی بودن این ماجرا بیشتر جلوه کند.

چشم های هراسان قطبی
تاج روی تخت بیمارستان چمران بود و دقیقاً یک روز به مرخص شدنش باقی مانده بود. به هر جهت یکسری از کارمندان فدراسیون که علاقه ویژه ای به او دارند به دیدنش رفته بودند. اما از علی کفاشیان خبری نبود. رئیس خنده روی فدراسیون فوتبال دلخور به نظر می آمد. مذاکره ای که تاج با فاتح در استانبول انجام داده بود ظاهراً بدون هماهنگی کفاشیان و حتی شخص سعیدلو صورت گرفته بود. در چنین مواقعی کسب اجازه برای این کار از نهادهای بالاتری صورت می پذیرد. شاید نهاد ریاست جمهوری یکی از این نهادها باشد.

مهدی تاج که عضو شورای مرکزی هیات رزمندگان اسلام است از اعضای اصلی کمیته ورزش ستاد محمود احمدی نژاد پیش از انتخابات بود. به همین دلیل تاج با خیال راحت مبلغ چهار میلیون یورویی فاتح تریم را هم قبول کرده بود. البته بودند کسان دیگری که در فدراسیون فوتبال از محمود احمدی نژاد حمایت کردند. این در حالی بود که علی کفاشیان اعلام کرده بود فدراسیون فوتبال در انتخابات ریاست جمهوری طرف هیچ کاندیدایی را نخواهد گرفت اما زمانی که او از حمایت برخی روسای کمیته هایش از محمود احمدی نژاد را دید اعلام کرد این اشخاص در خارج از ساعات اداری فعالیت انتخاباتی می کنند.

به هر ترتیب کفاشیان که از خبر حمله مغزی و قلبی به مهدی تاج باخبر شده بود به دیدار او رفت تا دل گندگی اش را بیشتر نشان دهد. او درباره ماجرای مذاکره با فاتح تریم چیزی نگفت. گرچه همان روزها رسانه ها نوشتند که تاج می خواهد با جایگزینی تریم به جای قطبی ناجی فوتبال ملی شود و از همین حالا برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تلاش می کند.

قطبی که پیش از دیدار با تایلند از وضعیت به وجود آمده در فدراسیون فوتبال، ناهماهنگی های سازمان لیگ و موازی کاری در فدراسیون فوتبال ناراضی بود حالا با شنیدن خبر مذاکره تاج با فاتح تریم در هتل آکادمی خواب و خوراک ندارد. تماس با او در این روزها بی فایده است. او نه مصاحبه می کند و نه در این باره حرف می زند. او با چشم های هراسانش تنها به یک نکته فکر می کند و آن مقابله با تاج است.

می خواهد از احمدی نژاد وقت ملاقات بگیرد
در تاریخ فوتبال ایران، سرمربیان تیم های ملی از استقلال خوبی برخوردار بوده اند. شاید پیش از تصویب اساسنامه ای که توسط کمیته انتقالی دوران ریاست مهندس صفایی فراهانی تدوین شد، پست مدیر کمیته تیم های ملی وجود نداشت و این رئیس فدراسیون فوتبال و دبیرکل بودند که حمایت های مادی و معنوی را انجام می دادند. همانطور که صفایی فراهانی پشت جلال طالبی و بلاژوویچ ایستاد و محمد دادکان هم در مقابل فشارهای رسانه ای برای برکناری برانکو کم نیاورد.

اما در حال حاضر افشین قطبی وقتی می بیند مدیر کمیته تیم های ملی و سخنگوی فدراسیون فوتبال برای برکناری اش تلاش می کند می خواهد هر کاری کند تا به نوعی از مهدی تاج انتقام بگیرد. شنیده شده او هفته پیش در دیداری که با سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی داشته عاجزانه تقاضا کرده که با احمدی نژاد دیدار کند و همه مسائل را به او بگوید. این کار افشین قطبی با تعجب سعیدلو روبه رو می شود، اما قطبی آنقدر اصرار می ورزد که در نهایت سعیدلو راضی می شود. این کار قطبی برای اولین بار است که در تاریخ فوتبال ایران می افتد و نشان می دهد تا چه حد قطبی می خواهد در پست سرمربیگری تیم ملی بماند و این مطمئناً برای او خوب نخواهد بود. ماندن به هر قیمتی آن هم در فوتبال ایران که همه چیز کاملاً رو است ممکن است برای قطبی گران تمام شود.

به هر ترتیب بعید است دیدار محمود احمدی نژاد و افشین قطبی اتفاق بیفتد اما تقاضای وقت ملاقات و اصرار بر آن از سوی قطبی حالا همه فدراسیونی ها را آچمز کرده است. کفاشیان چند روز است که سکوت کرده، تاج هم تازه از روی تخت بیمارستان بلند شده، مهدی نبی دبیرکل هم که اصلاً رسانه ای نیست و با رسانه ها نه ارتباطی دارد و نه صحبت می کند. اما اینکه افکار عمومی، نه رسانه ها و نه مدیران از وضعیت تیم ملی بزرگسالان رضایت ندارند کاملاً مشخص است. کفاشیان هم مثل روزهای گذشته پشت قطبی نایستاده و شرایط کاملاً مثل یک کلاف سردرگم شده است.

هدایتی، مامور معتمد سازمان برای مذاکره با مربی خارجی
سایت فوتبال ما، سایتی که مزدک میرزایی سردبیر آن است به واسطه حضور این سردبیر در رسانه ملی و ارتباط با برخی مدیران رده بالا برخی اوقات خبرهای اختصاصی را روی سایتش می گذارد. مثل دیروز که خبری روی خروجی این سایت قرار گرفت که نشان داد سعیدلو هم دیگر با قطبی نیست: «اگر اتفاق خاصی رخ ندهد باید این روزها را آخرین روزهای حضور امپراتور روی نیمکت مربیگری تیم ملی ایران قلمداد کرد چراکه منابع بسیار نزدیک به فدراسیون فوتبال از ماموریت حسین هدایتی برای متقاعد کردن مربیان ترکیه ای جهت پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی خبر می دهند.»

نویسنده سایت فوتبال ما ادامه داد: «این منبع در شرایطی که همه چیز در این روزهای پایانی سال 88 پیرامون تیم ملی به تکذیب خبر قطع همکاری قطبی با تیم ملی اختصاص دارد اما شنیده ها حاکی از آن است فشار سازمان تربیت بدنی به فدراسیون فوتبال برای برکناری افشین قطبی سبب شده تا بالاخره علی کفاشیان کوتاه بیاید و حسین هدایتی را که از یک طرف روابط خوبی با مربیان ترکیه ای دارد و از طرف دیگر گاوصندوقی پر از پول تا در این روزهای بی پولی بتواند فدراسیون را ساپورت مالی کند را مامور به مذاکره با مربیان ترک کرده است.

فاتح تریم؟ مصطفی دنیزلی؟ سنول گونش؟ یا یک مربی خارجی دیگر که در ترکیه مشغول فعالیت است. به راستی کدامیک قرار است جایگزین آقای امپراتور شود؟» همه از روابط خوب هدایتی و سعیدلو آگاه هستند. فدراسیون فوتبالی که سال آینده 10 میلیارد تومان کسری بودجه دارد مطمئناً با مذاکره با آقای عابربانک زیاد هم ناراحت نمی شوند. نه؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016