یکشنبه 22 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه‌نويی: الشباب راهی جز قبول شکست ندارد، ايسنا

بستر موفقيت را برای "قطبی" فراهم کنيم
کسی ناپاک است که بدون مدرک دم از ناپاکی می‌زند!

سرمربی تيم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: اگر قرار است همچنان قطبی سرمربی تيم ملی بماند همه وظيفه داريم بستر کسب موفقيت را برای او فراهم کنيم.

امير قلعه نويی در ابتدای گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) – واحد اصفهان، با اشاره به شکست طلائی پوشان اصفهان در ديدار هفته‌ی سی ام ليگ برتر در ورزشگاه اکباتان تهران برابر استيل آذين، با بيان اين که بازيکنانم به دليل واگذاری نتيجه با افت روحی مواجه شده بودند، خاطر نشان کرد: جمعه‌ی گذشته با برگزاری اردويی تفريحی سعی در بهبود وضعيت روحی بازيکنان سپاهان داشتيم که خوشبختانه اين تصميم ما بسيار مثمر ثمر واقع شد و اکنون آنها با فراموشی باخت برابر استيل آذين در وضعيت روحی - روانی بسيار مناسبی قرار گرفته‌اند، به نحوی که در نخستين تمرينی که در اين هفته برگزار کرديم بسيار با انگيزه حضور پيدا کرده‌اند و هم قسم شده‌اند با شکست الشباب عربستان راه را برای صعود هموار کنند.

وی در رابطه با نماينده‌ی عربستان ادامه داد: الشباب تيم بسيار خوب و قدرتمندی است و بسيار خرسنديم که آنها فوتبال را به معنای واقعی کلمه بازی می کنند و همچون پاختاکور يک بازی کاملا دفاعی و بسته را به نمايش نمی گذارند. نماينده‌ی عربستان به دنبال فوتبال بازی کردن است و اين مهم می تواند به کسب نتيجه‌ی دلخواه ما کمک شايانی کند. بسيار اميدواريم با تکيه بر تشويق‌ها و حمايت‌های هواداران دوست داشتنی سپاهان و همت بازيکنان مان هر سه امتياز اين ديدار را کسب کنيم تا در جدول رده بندی اين گروه در شرايط بهتری قرار بگيريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربی سپاهان با ابراز تاسف از غيبت محسن بنگر مدافع اين تيم در بازی برابر الشباب عربستان، شرايط جسمانی ساير بازيکنان را ايده آل توصيف کرد و افزود: مصدوميت کتف مهرداد کريميان جدی نيست و وی قطعا به بازی حساس سه شنبه می رسد. ضمن اين که توره، عماد رضا و محرم نويدکيا نيز با پشت سر گذاشتن مصدوميت هايشان به شرايط آرمانی خود بازگشته اند.

قلعه‌نويی ادامه داد: تمام بازيکنان به حساسيت حاکم بر شرايط فعلی سپاهان در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا اشراف کامل دارند و می دانند در صورت عدم کسب هر سه امتياز در ديدار سه شنبه شانس خود را برای حضور در مرحله ی حذفی اين رقابت ها از دست خواهيم داد، البته بازيکنان سپاهان فوتباليست‌های بزرگ و شناخته شده‌ای در سطح کشور و حتی آسيا هستند چرا که سابقه‌ی حضوری شش ساله در سطح نخست مسابقات باشگاهی آسيا را دارند و شرايط سخت را به خوبی درک می کنند.

سرمربی اسبق تيم ملی پيرامون ديدار حساس سپاهان و الشباب اضافه کرد: ما برنامه ريزی‌های خود را برای هر شرايطی انجام داده ايم. حتی اگر الشبابی که همواره هجومی بازی می کند برابر ما به بازی بسته و تدافعی روی بياورد نيز راهی جز قبول شکست ندارد چرا که در مسابقه با پاختاکور ازبکستان تجربه ی تقابل با فوتبال بسيار بسته و تدافعی محض را کسب کرده ايم. تاکيد ما به بازيکنان داشتن صبر و تلاش برای از دست ندادن تمرکز است. به آنها گوشزد کرده ايم که نخست نبايد گلی دريافت کنيم، به ياری خدا اگر بتوانيم به اين نکات مهم در زمين مسابقه عمل کنيم شکست الشباب حتمی خواهد بود.

وی با اشاره به مسابقات ليگ برتر و رقابت اين تيم با ذوب آهن ديگر تيم اصفهانی برای کسب مقام نخست و جام قهرمانی، با بيان اينکه برابر استيل آذين نيز حق ما باخت نبود گفت: در اين فصل خداداد افشاريان بسيار به سپاهان لطمه وارد کرده و هشت امتياز از ما گرفته است. ضمن اين که نحوه ی قضاوت اين آقا باعث شده است در بازی های بعد از آن هم به دليل افت روحی بازيکنان نتوانيم در نتيجه گيری موفق عمل کنيم. اين علائم، کدهايی را به آدم می دهد! در دو بازی خارج از خانه برابر پاس همدان و استيل آذين ما را در زمان زير پنجاه دقيقه به اشتباه ده نفره کرده است. در همدان دو اخطار کاملا اشتباه به ابراهيم توره نشان داد و وی را از زمين اخراج کرد، جالب اين است که دقيقا همان صحنه در بازی برابر استيل آذين برای غلامی مهاجم اين تيم رخ داد که چون می دانست بازيکن استيل آذين يک اخطار دارد و در صورت نشان دادن کارت زرد بايد وی را از زمين مسابقه اخراج کند اين کار را انجام نداد. واقعا نمی دانم داستان اين آقا چيست و چرا اين گونه عمل می کند؟ البته سعی داريم با فکر نکردن به اين موضوعات ذهن خود را برای بازی حساس برابر الشباب متمرکز کنيم تا با شکست اين تيم با روحيه ای مضاعف بازی های خود را در ليگ برتر ادامه دهيم.

سرمربی صدرنشين ليگ برتر به راه آهن شهر ری حريف سپاهان در هفته ی سی و يکم ليگ برتر اشاره و خاطر نشان کرد: به جرات می گويم حق اين تيم نيست در چنين جايگاهی در جدول رده بندی ليگ برتر قرار بگيرد چرا که در اين فصل شاهد بازی هايی بسيار زيبا و سطح بالا از راه‌آهن بوده ايم و اين تيم با بدشانسی نتوانسته است به رده های بالاتری صعود کند. راه آهن از مديريت، کادر فنی و بازيکنان بسيار خوبی سود می برد و يقينا بازی دشواری برابر اين تيم پيش رو خواهيم داشت.

قلعه نويی درباره‌ی شايعات مطرح شده پيرامون استخدام مربيان بنام خارجی و کنارگذاشتن افشين قطبی به ايسنا گفت: ايجاد چنين جوهايی اصلا مناسب نيست و به عقيده‌ی من اگر قرار است افشين قطبی همچنان سکان دار تيم ملی فوتبال کشور باشد ما وظيفه داريم بستر کار در تيم ملی را برای وی فراهم کنيم تا با آرامش بتواند تيم ملی را هدايت کند، اما اگر هم مديران فوتبال ايران به اين نتيجه رسيده اند که قطبی ديگر مسئوليتی نداشته باشد چرا قداست وی را می‌شکنند؟ از اين دو حالت که خارج نيست! ما به خاطر نام ايران وظيفه داريم تا زمانی که قطبی سرمربی تيم ملی است با وی همکاری و او را در کسب موفقيت کمک کنيم. هرکسی هم جای قطبی بود ما بايد احترام بگذاريم و در راستای رسيدن به اهداف ياری اش کنيم.

سرمربی سپاهان در پايان پيرامون شرايط کنونی حاکم بر فوتبال ايران و اتفاقاتی نظير ترک زمين مسابقه توسط تراکتور سازی تبريز گفت: اگر به دنبال قانون مداری برويم تمام مشکلات حل می شود و مسئله ای به وجود نمی آيد. اما متاسفانه اين روزها دکانی برای برخی آقايان باز شده است که وقتی می بازند فوتبال را ناپاک توصيف می کنند و وقتی می برند پيروزی را به تمرين خوب در طول هفته و آناليز دقيق خود نسبت می دهند! برای پيشرفت فوتبال ايران بايد چنين دکان هايی را تعطيل کنيم. کسی ناپاک است که بدون دليل و مدرک دم از ناپاکی می زند! اين افراد از همه ناپاک ترند.

وی افزود: در غربی که مردم آن مسلمان هم نيستند شعاری به نام بازی جوانمردانه وجود دارد که تمام آنها خود را ملزم به اجرای آن کرده اند. اما برخی از ما با اينکه ظاهر مثبتی برای خود درست می کنيم اما از صد نامسلمان بدتريم. با شکستن قداست و حرمت يکديگر جلوی پيشرفت فوتبال ايران را گرفته ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016