سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پشت پرده انتخاب سرمربی تيم ملی از زبان علی دايی در برنامه نود: علی‌آبادی همه کاره بود! مهر

علی دايی در حالی که تاکيد می‌کرد حبيب کاشانی از او خواسته در مورد اتفاقات اخير فدراسيون فوتبال اظهار نظر نکند دوبار روی خط ارتباطی برنامه نود آمد و در هر دو نوبت علی کفاشيان و برخی مسئولان فدراسيون فوتبال را متهم به دروغگويی در مورد انتخاب سرمربی تيم ملی کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، برنامه دوشنبه شب نود با طرح اين سوال کوتاه که عملکرد فدراسيون فوتبال در تيم های مختلف ملی از بين گزينه های "خوب، متوسط و ضعيف" را چگونه ارزيابی می کنيد آغاز شد و در همان دقايق ابتدايی مشخص بود که با توجه به اتفاقاتی که طی روزهای گذشته پيرامون فدراسيون فوتبال رخ داده است، گزينه "ضعيف" بيشترين آرا را به خود اختصاص خواهد کرد.

درصد رای دهندگان به گزينه سوم (ضعيف) در حالی رو به افزايشی چشمگير بود که غلامحسين پيروانی سرمربی مستعفی تيم فوتبال اميد نيز به عنوان نخستين مهمان اين برنامه درحال صحبت عليه فدراسيون فوتبال و کارشکنی های صورت گرفته در مورد تيم فوتبال اميد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پس از وی نيز بيژن ذوالفقارنسب و جلال چراغپور در نگاهی کارشناسی به اتفاقات و مشکلات فوتبال به برخی ضعف های موجود در اين رشته پرطرفدار و فدراسيون فوتبال اشاره کردند که صحبت های اين دو مربی و کارشناس فوتبال نيز توانست بر افزايش ميزان رای دهندگان به گزينه ضعيف تاثير مستقيم بگذارد.

اما جذابترين بخش برنامه دوشنبه شب نود به حضور علی کفاشيان برمی گشت که طی روزهای گذشته سيبل انتقادات رسانه های ورزشی بود. عادل فردوسی پور که سوژه روز ورزش ايران را برای گفتگوی ويژه برنامه اش انتخاب کرده بود در همان ابتدا به شوخی از کفاشيان خواست ظرفيت انتقادپذيری اش را بالا ببرد تا تصاويری از جمع بندی اتفاقات فوتبال با ديد انتقادی پخش شود.

اين تصاوير که با اظهار نظرهای متناقض علی کفاشيان و مهدی تاج در مورد انتخاب سرمربی تيم ملی نيز تکميل شده بود به خوبی وضعيت چندماه اخير فدراسيون فوتبال را نشان داد و عمق بهم ريختگی اين رشته پرطرفدار را به نمايش گذاشت.

در ادامه، برنامه به سمتی رفت که ماجرای انتخاب علی دايی به عنوان سرمربی تيم ملی و موضوع برکناری او پس از شکست برابر عربستان و البته بدهی که فدراسيون فوتبال به وی دارد به ميان کشيده شد.

توضيحات علی کفاشيان که همچنان اعتقاد داشت انتخاب علی دايی با مشورت برخی افراد خارج از فدراسيون بوده اما برکناری اش تصميم اعضای هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال بوده است، باعث شد علی دايی - که فردوسی پور قبل از اين اعلام کرده بود در يک برنامه حضوری نظرات وی را جويا خواهيم شد - روی خط بيايد و مسائلی را مطرح کند که بيشتر از همه نقش محمد علی آبادی رئيس پيشين سازمان تربيت بدنی و رئيس فعلی کميته ملی المپيک در انتخاب سرمربی تيم ملی را پررنگ می کرد.

علی دايی که اعتقاد داشت علی کفاشيان واقعيت ماجرای انتخاب و برکناری اش ازتيم ملی فوتبال را صحيح و با صداقت بيان نمی کند، در ابتدا رئيس فدراسيون را به دروغگويی متهم کرد و سپس به شرح ماجرا پرداخت و تاکيد کرد که محمد علی آبادی او را به عنوان سرمربی تيم ملی انتخاب کرده است نه فدراسيون فوتبال!

دايی توضيح داد که پس از مذاکره ای که بين او و محمد علی آبادی صورت گرفته است، رئيس پيشين سازمان تربيت بدنی قول داده از طريق رايزنی هايی که می کند می تواند نظر مثبت مسئولان باشگاه سايپا برای حضور علی دايی در تيم ملی را بگيرد.

سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال کشورمان با بيان اينکه علی آبادی قصد داشته همان روز حکمش را اعلام کند تاکيد کرد برکناری اش از تيم ملی بعد از باخت به عربستان هم خارج از اختيارات فدراسيون فوتبال و هيئت رئيسه اين فدراسيون بوده است.

اين درحالی بود که علی کفاشيان تاکيد داشت هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال صبح روز بعد از ديدار با عربستان تشکيل جلسه داده و تصميم به برکناری علی دايی گرفته است، اما دايی با طرح اين پرسش که " چطور تصميمی که صبح گرفته شده است، ساعت ۵ بعدازظهر خبرش اعلام شده" علی کفاشيان را متهم به دروغگويی کرد.

علی دايی که در بخش نخست تماس تلفنی اش با برنامه نود از توضيحات کفاشيان قانع نشده بود پس از آنکه رئيس فدراسيون فوتبال توضيحاتی را در اين مورد ارائه کرد مجددا روی خط آمد و اين بار با بيان اينکه " از آقای کاشانی عذرخواهی می کنم که برخلاف قولی که به ايشان دادم مجبور به حرف زدن شدم" اين بار تندتر از قبل با کفاشيان گفتگو کرد.

دايی همچنان برمواضع قبلی اش تاکيد داشت که نه حضورش در تيم ملی و نه برکناری اش از سرمربيگری تيم ملی در اختيار فدراسيون فوتبال نبوده است و عوامل ديگری در اين بين نقش داشته اند. او تاکيد کرد که اضافه کردن متمم به قراردادش با فدراسيون فوتبال نيز کاری اشتباه از سوی مسئولان اين فدراسيون است که حاضر به پذيرش آن نيست.

دايی در ادامه مطرح کردن پرسش های بی پاسخش از علی کفاشيان گفت که شما شب بازی با عربستان در هتل تيم ملی بوديد و به من گفتيد که می مانم و از من حمايت می کنيد چطور شد تا فردا صبح نظرتان عوض شد و در نشست هيئت رئيسه هم با برکناری من موافقت کرديد؟ مگر تصميم خودتان نبود؟ اين موافقت شما نشان می دهد که ديگران قبلا تصميم گرفته بودند و شما با آن موافقت کرديد.

جدال لفظی رئيس فدراسيون فوتبال و سرمربی پيشين تيم ملی که حاضر نبودند حرف های يکديگر را بپذيرند و بر صداقت يکديگر شبه وارد می کردند در شرايطی تا پايان مکالمه ادامه داشت که سوال نظرسنجی برنامه نود نشان می داد ۸۷ درصد مردم به عملکرد ضعيف تيم های ملی رای دادند، ۹ درصد به متوسط و ۴ درصد به خوب. و اين بهترين معياری بود که فردوسی پور برای سنجيدن عملکرد فدراسيون فوتبال به کنايه خطاب به علی کفاشيان گفت.

البته برنامه جنجالی نود که اکثر سوژه هايش را از اتفاقات اخير فوتبال کشور و خبرهای خبرگزاری ها گرفته بود، به اين موضوع ختم نشد و بحث تبانی تيم های دسته سومی ، اتفاقات حاشيه ای ليگ های مختلف و ماجرای تماس مشکوک با بازيکنان راه اهن را هم در دل خود جای داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016