چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام حذفی فوتبال ايران: پرسپوليس و ذوب‌آهن از جام نمی‌گذرند! دردسر‌های مردان دايی و ابراهيم‌زاده در نيمه‌نهايی، ايسنا

رقابت‌های جام حذفی فوتبال ايران اين‌بار در مرحله‌ی نيمه‌نهايی و در روز جمعه برای تعيين‌ فيناليست‌ها کليد خواهد خورد.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مسابقات فوتبال جام حذفی به نيمه‌نهايی رسيد و جمعه با انجام دو بازی، فيناليست‌های اين دوره مشخص خواهند شد. نکته حائز اهميت جام حذفی امسال حضور يک تيم دسته‌اولی در ميان چهار تيم پايانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




* پرسپوليس - صبا؛ ساعت ۱۹:۰۵، ورزشگاه آزادی تهران

پرسپوليس که با از دست دادن هفت امتياز در سه بازی‌ اخيرش در ليگ، ديگر هيچ شانسی برای قهرمانی در اين رقابت‌ها ندارد، تنها به ميدان جام حذفی می‌انديشد تا با قهرمانی در آن ضمن به دست آوردن فتح يکی از دو جام فوتبالی کشور، سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده را هم از آن خود کند. اين تيم در آخرين بازی‌اش در ليگ مقابل تراکتورسازی در تبريز متوقف شد و پيش از آن هم در ورزشگاه آزادی برابر سايپا شکست خورد. علی دايی سرمربی اين تيم البته با اين نتايج خم به ابرو نياورده و مدام از آمادگی کامل و بهتر شدن روز به روز تيمش صحبت می‌کند. اين تيم اکنون با ۵۱ امتياز در رده چهارم جدول داشته و در هفته سی‌ويکم هم ديدار فوق‌العاده سختی برابر ستاره‌های گذشته خود در تيم استيل‌آذين دارد. پرسپوليس در اين مسابقات از حريفان چندان سختی عبور نکرد و بيشترشان تيم‌های دسته اولی چون پتروشيمی تبريز، ايرانجوان بوشهر و... بوده‌اند.

اما تيم صبای قم چند هفته‌ای است که با بازی‌های بهتر، نتايج خوبی در ليگ می‌گيرد. رسول کربکندی سرمربی آنها معتقد است صبا ديگر تبديل به يک تيم واقعی و قدرتمند شده که می‌تواند هر حريفی را شکست دهد. اين تيم اکنون با ۴۳ امتياز در جايگاه ششم ليگ قرار داشته که نه از شانس کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا در اين رقابت‌ها بهره می‌برد و نه خطر سقوط به دسته پايين‌تر تهديدش می‌کند. آنها در جام حذفی از تيم‌های قدرتمندی چون سپاهان اصفهان و مس کرمان دو نماينده فوتبال‌مان در ليگ قهرمانان آسيا، عبور کردند. صبا حتی در آزادی هم می‌تواند حريف بسيار خطرناکی برای پرسپوليس بوده و رويای قهرمانی برای سرخ‌های تهرانی را به کابوس تبديل کند.

* گسترش فولاد - ذوب‌آهن؛ ساعت ۱۶، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز

گسترش فولاد تنها تيم‌ دسته‌اولی بوده که به نيمه نهايی جام حذفی راه يافته و اين خود نشان‌دهنده توان اين تيم است. شايد آنها را بتوان به نوعی استيل‌آذين دوم فصل گذشته ليگ دسته يک ناميد. در جام حذفی هم معمولا بازی‌های اين تيم همواره به بحث و جدل‌ تمام شده و در پايان نيز پيروزی تز آن گسترشی‌ها شده است. اين تيم با سرمربيگری فرهاد کاظمی از بازيکنانی چون رسول خطيبی، عباس آقايی و علی انصاريان که سال‌ها در ليگ برتر بازی کردند، بهره می‌برد. آنها در بازی اخير در يک بازی جنجالی و پرحاشيه موفق به حذف مس رفسنجان شدند که اين تيم اتهاماتی را درباره شرايط برگزاری بازی و نوع داوری به تيم گسترش وارد کرد. اين تيم در مرحله يک‌هشتم نهايی نيز در يک داربی تبريزی موفق به عبور از تراکتورسازی شده بود. حضور در اين مرحله می‌تواند انگيزه زيادی برای بازيکنان و مربيان اين تيم باشد تا در يک نبرد خانگی بتوانند به افتخاری بزرگتر چون فيناليستی اين رقابت‌ها برسند.

از طرفی ذوب‌آهن به رغم حضور پررنگش در هر سه جام ليگ برتر، ليگ قهرمانان آسيا و جام حذفی، روزهای خوشی را به لحاظ آمادگی و نتيجه‌گيری سپری نمی‌کند. به زعم منصور ابراهيم‌زاده سرمربی اين تيم و ديگر مربيانشان خستگی بازيکنان به دليل تحمل فشار حضور در هر سه جام، عمده‌ترين مساله آنها شده است. ذوب‌آهن در آخرين بازی‌اش در ليگ، نتيجه حساسترين بازی‌اش در فصل را به استقلال تهران واگذار کرد. اين تيم همچنين در ليگ قهرمانان هم در آخرين مصاف مغلوب الوحده امارات شد تا صعودش به مرحله بعدی اين مسابقات به عنوان تيم نخست در ابهام باقی بماند.

ذوب‌آهن بازی با گسترش فولاد در تبريز را تنها چهار روز پس از ديدار خارج از خانه‌ ديگری برابر استقلال انجام می‌دهد که ممکن است خستگی بازيکنان ناشی از آن مسابقه و سفرهای پی‌درپی در نبرد فوق هم تاثيرگذار باشد. اين تيم‌ تنها پنج روز پس از حضور در نيمه نهايی جام حذفی، در ليگ قهرمانان پذيرای الاتحاد عربستان است و برای اول شدن در گروه و فرار از مصاف با الهلال در عربستان در مرحله پلی‌آف، چاره‌ای جز کسب امتياز ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016