دوشنبه 6 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان آسيا: استقلال و ذوب‌آهن در انديشه‌ی صدرنشينی، تلاش سپاهان برای برد و صعود، مس منتظر معجزه، ايسنا

تکليف هشت تيم صعود‌کننده به مرحله‌ی پلی‌آف مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در چهار گروه نخست، سه‌شنبه و چهارشنبه با برگزاری آخرين هفته اين رقابت‌ها در مرحله گروهی روشن می‌شود.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هفته‌ی ششم و پايانی مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در مرحله گروهی سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و در چهار گروه منطقه غربی اين قاره، هشت تيم صعودکننده به مرحله بعدی مشخص می‌شوند.

در ميان نمايندگان ايران دو تيم استقلال و ذوب‌آهن صعودشان به پلی‌آف قطعی شده و تنها برای حفظ صدرنشينی در گروه‌شان می‌جنگند. همچنين تيم سپاهان با هشت امتيازی که در پنج بازی گذشته کسب کرد اکنون در رده دوم قرار دارد و با توجه به امتيازات تيم‌های هم‌گروهش تقريبا اکنون هم می‌تواند جزو راه‌يافتگان باشد اما قطعی شدن آن و صعود به عنوان تيم نخست، هدف آنها در ديدار اين هفته است اما مس تنها نماينده فوتبال ماست که شانس کمی برای صعود دارد اما پيروزی در نبرد پايانی مقابل الهلال عربستان و با اميد به تساوی يا باخت السد قطر برابر الاهلی امارات می‌تواند آنها را نيز در ميان هشت‌ تيم راه‌يافته به مرحله بعد قرار دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




* سه‌شنبه: ۷ ارديبهشت ۸۹

مس ايران - الهلال عربستان؛ ساعت: ۱۸

همانطور که گفته شد صعود احتمالی مس به مرحله بعدی اين رقابت‌ها به اما و اگرهايی بسته است؛ آنها اکنون در گروه چهارم با ۶ امتياز رتبه سوم را در اختيار دارند و تيم‌های الهلال و السد به ترتيب با ۱۱ و ۷ امتياز اول و دوم هستند. پيروزی احتمالی خانگی مس برابر حريف قدرتمند عربستانی، امتياز کرمانی‌ها را به ۹ می‌رساند و اگر السد در بازی اين هفته‌اش برابر الاهلی ۴ امتيازی به تساوی رسيده يا متحمل شکست شود، می‌توانيم اين نماينده کشورمان را هم در مرحله بعد ببينيم. البته با اين حساب الاهلی هم شانس صعود دارد اما چون تفاضل گل آنها منفی هفت بوده و ۱۰ گل با السد هفت امتيازی فاصله دارند، نمی‌توان شانسی را برای اين تيم امارات قائل بود. پيروزی مس بر الهلال با وجود قطعی شدن صعود نماينده عربستان حتی به عنوان تيم نخست به دور بعد دور از دسترس نيست اما ناکام بودن السد برابر الاهلی هم کمی دور از ذهن است.


العين امارات - سپاهان ايران؛ ساعت: ۲۰:۰۵

در اين گروه العين با ۴ امتياز در قعر جدول قرار داشته و ديگر شانسی برای صعود ندارد؛ از طرفی سپاهان با ۸ امتياز در رده‌ی دوم گروهش قرار دارد. پيروزی خارج از خانه سپاهان برابر اين تيم حذف شده آنها را به امتياز ۱۱ می‌رساند و با اميد به عدم پيروزی پاختاکور ازبکستان برابر الشباب عربستان می‌تواند به عنوان تيم نخست به مرحله بعد راه يابد. از طرفی پاختاکور با ۹ امتياز صدرنشين بوده و الشباب هم ۷ امتياز دارد؛ در اين گروه الشباب هم با پيروزی بر پاختاکور می‌تواند به پلی‌آف راه يابد و نماينده ازبکستان هم در انديشه صعود به عنوان تيم نخست است؛ لذا بازی اين دو تيم حساس و از اهميت بالايی برای سرنوشت سپاهان، برخوردار است.


* چهارشنبه: ۸ ارديبهشت ۸۹؛

الجزيره امارات - استقلال ايران؛ ساعت: ۲۰:۰۵

تکليف صعودکنندگان اين گروه در هفته گذشته بازی‌ها مشخص شد و استقلال با ۱۱ امتياز و الغرافه قطر با ۱۰ امتياز به طور قطعی به پلی‌آف راه يافتند. همچنين تيم‌های الاهلی عربستان با ۶ امتياز و الجزيره با ۱ امتياز هم حذف‌شدگان گروه نخست لقب گرفتند. بنابراين دو بازی هفته پايانی از اين حيث تشريفاتی بوده و تنها جدال بين استقلال الغرافه بر سر صعود به عنوان تيم نخست است. تيم اول اين گروه بايد با تيم دوم گروه سوم که تيم سپاهان در آن قرار دارد بازی خواهد کرد لذا برخورد دو نماينده کشورمان در پلی‌آف بسيار محتمل است چرا که استقلال با پيروزی برابر تيم حذف‌شده الجزيره قطعا تيم اول خواهد شد و اگر پاختاکور هم در آن گروه پيروز باشد، سپاهان تحت هر شرايطی به عنوان تيم دوم صعود می‌کند.


ذوب‌آهن ايران - الاتحاد عربستان؛ ساعت: ۱۸:۳۰

ذوب‌آهن با شکست در بازی گذشته‌اش در اين رقابت‌ها برابر تيم بدون امتياز الوحده امارات، اول شدن در گروهش را به هفته پايانی موکول کرد. اين تيم اکنون با ۱۰ امتياز صدرنشين گروه دوم است اما الاتحاد هشت‌امتيازی می‌تواند در صورت پيروزی برابر ذوب‌آهن، تيم نخست صعودکننده از اين گروه باشد. ذوب‌آهن نيز با برتری احتمالی و حتی تساوی برابر الاتحاد با ۱۱ امتياز تيم اول خواهد بود. نتيجه اين مسابقه برای نمايندگان ازبکستان هم اهميت زيادی دارد چرا که آنها می‌توانند در صورت غلبه بر الوحده در اين هفته و ۱۰ امتيازی شدن، با اميد به عدم پيروزی الاتحاد در بازی خارج از خانه مقابل ذوب‌آهن، به مرحله بعدی راه يابند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016