شنبه 11 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته سي و دوم رقابت‌هاي ليگ برتر - سپاهان به دنبال قهرماني، استقلال در انديشه آسيايي شدن، فارس

هفته سي و دوم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال در حالي آغاز مي‌شود كه مي‌تواند سرنوشت بسياري از تيم‌ها را روشن كند.

به گزارش خبرگزاري فارس، ليگ برتر به روزهاي حساس خود رسيده و هفته سي و دوم مي‌تواند بسياري از معادلات را حل كند.

ديدارهاي سه هفته پاياني ليگ برتر به صورت همزمان برگزار مي‌شود تا شائبه‌اي به وجود نيايد. از همين رو مسابقات هفته سي و دوم فردا (يكشنبه) از ساعت 18 به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

يكشنبه مي‌تواند روز سرنوشت خيلي از تيم‌ها باشد و قهرمان و تيم‌هاي سقوط كننده را مشخص كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




* ذوب‌آهن - مقاومت سپاسي شيراز

ذوب‌آهن كه از جام حذفي كنار رفته و در ليگ موقعيتش به خطر افتاده در انديشه اين است كه با برتري برابر مقاومت سپاسي جايگاه دومي خود را تثبيت كند. شاگردان ابراهيم زاده كه در آسيا كارنامه خوبي از خود به جا گذاشته‌اند براي قهرماني در ليگ نياز به معجزه دارند اما براي اينكه مكان دوم را از دست ندهند بايد بازي‌هاي خود را با پيروزي پشت سر بگذارند.
در آن سوي ميدان مقاومت كه خطر سقوط را احساس مي‌كند براي فرار از اين شرايط گام به ورزشگاه فولاد شهر مي‌گذارد.

* ابومسلم مشهد- سپاهان اصفهان

سپاهان برخلاف همشهري خود در آسيا عملكرد موفقي نداشت و تنها نماينده ايران بود كه از راهيابي به مرحله بعدي بازماند. اين موضوع باعث شد خيلي‌ها اميرقلعه‌نويي را مربي غيربين‌المللي بدانند.

سرمربي سپاهان با اين شرايط و در حالي كه در مشهد ميهمان ابومسلم است، تيمش را به ميدان مي‌فرستد. سپاهان با كسب يك امتياز و روي كاغذ قهرمان است اما براي اينكه كار به هفته‌هاي آينده نكشد، در اين انديشه است كه با برتري در مشهد، جشن قهرماني را برپا كند.

قلعه‌نويي سال گذشته همراه استقلال در مشهد و پس از بازي با پيام جشن قهرماني گرفت و خيلي دوست دارد امسال نيز در اين شهر و در فاصله سه هفته مانده به پايان ليگ قهرمان شود.
شرايط جدول به گونه‌اي است كه ماندن ابومسلم در ليگ برتر به چيزي شبيه معجزه وابسته است و شاگردان حنطه براي اينكه كورسوي اميدي داشته باشند، به فكر 3 امتياز اين ديدار هستند.

* شاهين بوشهر - استقلال تهران

استقلال پس از كسب عنوان دومي در گروه خود در ليگ قهرمانان آسيا به بوشهر مي‌رود و مقابل شاهين قرار گيرد. شاگردان مرفاوي كه هفته گذشته به مكان سوم جدول صعود كرده‌اند، در اين فكر هستند كه سهميه آسيا را براي خود نگه دارند.

آنها با اين هدف به ميدان مي‌روند كه شاهين را در خانه‌اش شكست دهند اما شاگردان ياوري نيز براي اينكه خيال‌شان از ماندن در ليگ برتر آسوده شود، به 3 امتياز خانگي چشم دوخته‌اند.

* مس كرمان -تراكتورسازي تبريز

مس تيم عجيبي است. آنها در ليگ برتر جايگاه مناسبي ندارند اما در آسيا از گروه خود صعود كردند. شاگردان بوناچيچ با روحيه مضاعف از تراكتورسازي پذيرايي مي‌كنند و به دنبال اين هستند كه از انتهاي جدول فاصله بگيرند.
تراكتورسازي نيز براي تثبيت موقعيت خود در جدول بايد دست پر از ميدان خارج شود بخصوص آنكه مسئولان اين باشگاه اعلام كرده‌اند تمديد قرارداد فراز كمالوند به نتايج 3 بازي آينده بستگي دارد.

* استقلال اهواز- سايپا

استقلال اهواز كه سقوطش روي كاغذ به ليگ يك قطعي شده، از سايپا پذيرايي خواهد كرد. سايپا در ميانه بالاي جدول قرار دارد و براي اينكه موقعيت خود را حفظ كند، به 3 امتياز خارج از خانه نياز مبرم دارد. اين در حالي است كه تنها چيزي كه مي‌تواند از شدت اندوه هواداران استقلال اهواز كم كند، پيروزي در اين بازي است.

* صباي قم- فولاد خوزستان

فولاد تا حدودي از قعر جدول فاصله گرفته اما فاصله كم امتيازات ممكن است كار دست اين تيم بدهد. شاگردان جلالي با علم به اين موضوع در قم به دنبال نتيجه مطلوبي هستند. صبا هم پس از حذف از جام حذفي و براي اينكه جزء 6 تيم اول جدول باقي بماند هدفي جز پيروزي ندارد.

* راه‌آهن- پيكان قزوين

موقعيت راه‌آهن در جدول به گونه‌اي است كه هر نتيجه‌اي به جز پيروزي اين تيم را در شرايط خطرناك‌تري قرار مي‌دهد. مهدي تارتار كه به اين موضوع واقف است مسلما تيمش را براي برد برابر پيكان به ميدان مي‌فرستد اما حميد درخشان نيز در پيكان به دنبال اين است كه با 3 امتياز در جدول صعود كند.

* پاس همدان- ملوان انزلي

پاس در صورت پيروزي برابر ملوان خيال خود را از بابت سقوط به رتبه‌هاي پايين‌تر و احتمال خداحافظي از ليگ برتر راحت خواهد كرد. همين موضوع باعث مي‌شود شاگردان علي اصغر مديرروستا در خانه به دنبال شكست ملوان باشد.در آن سوي ميدان شاگردان پورغلامي حضور دارند كه براي بهبود جايگاه خود مي‌جنگند.

* پرسپوليس - استيل‌آذين

بدون شك گل سرسبد ديدارهاي اين هفته جايي است كه پرسپوليس و استيل‌آذين در ورزشگاه آزادي رو در روي يكديگر قرار مي‌گيرند.

اين مسابقه حساس تحت تاثير بسياري از حاشيه‌ها است. حضور افراد پرسپوليسي در استيل‌آذين كافي است تا اين مسابقه حساسيت ويژه‌اي پيدا كند.مديران باشگاه استيل‌آذين علاقه خاصي به جذب بازيكنان و مربيان پرسپوليسي دارند و به نوعي مي‌خواهند بدل اين تيم به شمار آيند.

حضور علي دايي روي نيمكت پرسپوليس و رويارويي او با افشين پيرواني و البته احمدرضا عابدزاده از نكات ديدني اين مسابقه است. در كنار اين موارد بايد حضور بازيكناني همانند علي كريمي و مهدي مهدوي‌كيا را در نظر گرفت. هيچ كس اختلافات دايي و كريمي و البته مهدوي‌كيا را از ياد نبرده است و اين موضوع فردا به يكي از سوژه‌هاي اصلي تبديل خواهد شد.

تنش پيش آمده ميان هواداران اين دو تيم در هفته گذشته و ضرب و شتم يكي از كارمندان و ليدرهاي باشگاه پرسپوليس توسط احمدرضا عابدزاده نيز اين مسابقه را تحت تاثير خود قرار داده است. مديران دو باشگاه يعني كاشاني و هدايتي نيز رابطه خوبي با هم ندارند.

موقعيت دو تيم در جدول به گونه‌اي است كه تنها پيروزي مي‌تواند آنها را به آينده اميدوار كند.
استيل‌آذين اگر 3 امتياز را بگيرد بالاتر از پرسپوليس قرار خواهد گرفت و به كسب سهميه آسيا اميدوار خواهد شد.
پرسپوليس هم براي اينكه موقعيتش را حفظ كند به دنبال پيروزي است.

حتي اگر موقعيت ويژه اين دو تيم در جدول هم نبود، باز هم ديدار پرسپوليس و استيل‌آذين به خاطر عواملي كه ذكر شد، از حساسيت بالايي برخوردار مي‌شد.
كسب 3 امتياز اين ديدار حساس براي پرسپوليس و استيل‌آذين اهميت ويژه‌اي دارد به طوري كه مي‌توان اين 3 امتياز را متفاوت با 3 امتياز ديدارهاي ديگر قلمداد كرد.

* جدول رده‌بندي

1- سپاهان 62 امتياز

2- ذوب‌آهن 54 امتياز

3- استقلال 52 امتياز

4- پرسپوليس 51 امتياز

5- استيل‌آذين 49 امتياز

6- صبا 43 امتياز

7- تراكتورسازي 43 امتياز

8- سايپا 41 امتياز

9- پيكان 40 امتياز

10- ملوان 40 امتياز

11- فولاد 37 امتياز

12- شاهين بوشهر 36 امتياز

13- پاس 36 امتياز

14- مقاومت سپاسي 36 امتياز

15- مس 35 امتياز

16- راه‌آهن 34 امتياز

17- ابومسلم 28 امتياز

18- استقلال اهواز 28 امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016