یکشنبه 14 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

7 بازيكن تيم اميد از سفر لهستان جا ماندند، روزنامه گل

نويسنده : آرش رستم‌نمدي

بحث مشكل خروج از كشور نفرات مشمول خدمت مقدس سربازي در ورزش ايران اصلا جديد نيست، سال‌هاست كه چنين مسايلي گريبان تيم‌هاي ايراني را به خصوص در رشته فوتبال گرفته است و بيراه نيست اگر بگوييم كه تيم سرحال و موفق ايران المپيك 1992 بارسلونا را به اين دليل از دست داد و در سال‌هاي بعدي هم مشابه چنين مواردي براي تيم‌هاي مختلف ما پيش‌آمده است، البته تا چهار سال پيش و در دوره‌هاي رياست صفايي فراهاني و دادكان بر فدراسيون فوتبال اين مشكل حل شده بود و هيچ معضلي گريبان تيم‌هاي جوانان و اميد ايران را نگرفت اما گويا دوباره اين زخم كهنه سرباز كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در خبرها داشتيم تيم اميد كشورمان كه طي يك سال و نيم گذشته هيچ ديدار تداركاتي نداشته است قصد دارد دو ديدار رفت و برگشت با همتاي لهستاني خود برگزار كند. اما وقتي به موعد پرواز نزديك شديم مشخص شد كه نيمي از بازيكنان اين تيم مشكل خروج از كشور دارند و سرانجام با تمام اريزني‌هاي انجام شده تنها 18 بازيكن از 25 نفر دعوت شده توانستند همراه تيم راهي ورشو شوند و هفت بازيكن به نام‌هاي مهدي دغاغله، آرش افشين، سيامك كوروشي، شجاع خليل‌زاده، ميلاد نصرتي، وحيد علي‌آبادي و امين شرفي به علت مشكل خروج از كشور در ايران جا ماندند.

جالب اينجاست كه تمام اعضاي تيم توانستند رواديد خود را از لهستاني‌ها دريافت كنند ولي وضعيت مشمول بودند آنها و عدم اخذ تاييديه تحصيلي از محل تحصيل‌شان باعث شد مشكل خروجي پيدا كنند و در نهايت تيم اميد به شكلي كاملا ناقص راهي ورشو شود. سفري كه به گفته اميرحسين پيرواني مربي تيم اميد تقريبا به اجبار شكل گرفته است: «بازي با لهستان به صورت رفت و برگشت برنامه‌ريزي شده است و اگر تيم اميد به هر دليل در بازي رفت حاضر نمي‌شد، طبيعتا آنها هم براي بازي برگشت به تهران نمي‌آمدند و اين مساله براي ما كه يك سال و نيم است هيچ بازي تداركاتي جدي نداشته‌ايم يك ضرر جبران ناپذير بود. حداقل مي‌توانيم از بازي برگشت در تهران كه با حضور تمام نفراتمان برگزار خواهد شد، به عنوان يك ديدار تداركاتي خوب نام ببريم.»
اما نكته عجيب اينجاست به‌رغم تاكيد رييس فدراسيون فوتبال در جريان آخرين بازديدش از اردوي تيم اميد كه تا بازي‌هاي آسيايي گوانگجو در مورد نفرات مشترك تيم‌هاي ملي و اميد، اولويت با تيم اميد است، باز هم سه بازيكن كليدي تيم اميد به نام‌هاي احسان حاج‌صفي، كريم انصاري‌فر و عليرضا حقيقي به جاي همراهي اين تيم در لهستان با تيم ملي در سفر شرق دور حضور دارند و تيم اميد در بحران بازيكن و مشمولانش نمي‌تواند از اين سه بازيكن ارزشمند و با تجربه هم استفاده كند. گويا جناب قطبي كه همواره از همكاري و همدلي صحبت مي‌فرمايند، نشاندن حقيقي روي نيمكت تيم‌ملي را به همراهي او با تيم اميد ترجيح داده‌اند و حتي اجازه ندادند كه دروازه‌بان ذخيره‌شان هم به تيم اميد كمك كند.

يك نمره 20 ديگر براي فدراسيون
فدراسيون فوتبال ايران را بايد يكي از بهترين‌هاي كل تاريخ فوتبال ايران دانست كه كارنامه‌اش با حضور عناصري كارآمد در پست‌هاي مختلف اجرايي سرشار از نمرات 20 است و حتي يك 19 هم در آن ديده نمي‌شود!

مثل آب خوردن به جام‌جهاني نرفتيم كه رفتيم. بهترين فدراسيون آسيا نشديم كه شديم، اين همه شكايت، جنجال و حاشيه در تمام اركان فدراسيون داريم، براي نخستين بار يك ايراني عليه‌مان در فيفا تشكيل پرونده خواهد داد، با منشور اخلاقي فوتبال ايران را تكان داديم و خلاصه هيچ جايي در فوتبال ايراني نيست كه فدراسيون صددرصد تخصصي و كارآمد فوتبال ايران در آن روي از خود برجاي نگذاشته باشد.

مسوولان تيم اميد هاج و واج هستند كه چگونه قول رييس فدراسيون مبني بر ارجح بودن اين تيم نسبت به تيم‌ملي تا بازي‌هاي آسيايي هنوز منعقد نشده، لغو مي‌شود ولي آنها نبايد تعجب كنند چون در فدراسيوني كه امضاي نايب رييس پاي برگه قرارداد سرمربي تيم‌ملي توسط رييس پذيرفته نيست، حرف خود رييس هم مشابهتي با باد هوا خواهد داشت!

آقايان سه سال است كه تيم اميد را تشكيل داده‌اند و وعده برنامه بلندمدت براي فتح بازي‌هاي آسيايي و راهيابي به المپيك لندن را داده‌اند ولي بعد از يك سال و نيم بي‌برنامگي عرضه گرفتن مجوز خروج براي 20 بازيكن تيم اميد را ندارند. آن هم بازيكناني كه دو سال است در فهرست تيم اميد حضور دارند و ضرورت خروج آنها از كشور براي بازي‌هاي تداركاتي و رسمي چيزي نيست كه به صورت ناگهاني پيش آمده باشد ولي حضرات مطابق معمول در خواب خرگوشي فرو رفته‌اند و معلوم نيست عرضه و كفايت آنها چه موقع شكوفا خواهد شد تا در مملكتي كه وكيل و وزير و سردارش تشنه حضور در عرصه ورزش هستند و رييس جمهورش هم چند برابر تمام روساي جمهور قبلي به ورزش توجه دارد، بتوانند مشكل خروج از كشور 20 بازيكن تيم اميد اين كشور را حل كنند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016