دوشنبه 19 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيجريه با تمام ستارگانش حريف تيم ملی فوتبال ايران شد، احتمال خداحافظی برخی ملی‌پوشان، مهر

سرپرست کميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال از رويارويی تيم ملی فوتبال کشورمان با تيم ملی فوتبال نيجريه در تاريخ ۲۶ آبانماه سالجاری در ورزشگاه آزادی تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، عباس ترابيان، سرپرست کميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال امروز دوشنبه با اعلام اين خبر افزود: تيم ملی فوتبال کشورمان در تاريخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ (۲۶ آبان‌ماه ۱۳۸۹) در ديداری دوستانه که در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد به مصاف تيم ملی نيجريه می‌رود.

پس از رويارويی با برزيل در ورزشگاه زايد اسپورت ابوظبی برگزاری اين بازی می تواند به آماده شدن شاگردان قطبی برای حضور در جام ملت‌های آسيا کمک کند.

***

نيجريه با تمام ستارگانش به ايران می‌آيد
احتمال خداحافظی برخی ملی‌پوشان


سرپرست روابط بين الملل فدراسيون فوتبال ضمن اعلام رسمی خبر ديدار دوستانه تيم ملی فوتبال کشورمان با نيجريه، گفت: براساس توافق صورت گرفته نيجريه با تمام ستارهايش به ايران خواهد آمد.
به گزارش خبرنگار مهر، عباس ترابيان روز دوشنبه با اعلام خبر ديدار دوستانه تيم ملی کشورمان مقابل نيجريه افزود: تيم ملی فوتبال نيجريه معروف به "عقاب‌های تيزچنگ" جايگاه سی ام رده بندی فيفا را در اختيار دارند. نيجريه در جام های جهانی ۱۹۹۴، ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ حضور داشته و مهمترين افتخار اين تيم در مسابقات جام جهانی راهيابی به مرحله يک چهارم نهايی مسابقات جام جهانی ۹۴ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در ادامه با اشاره به پيروزی تيم ملی فوتبال نيجريه در جام جهانی ۹۸ مقابل اسپانيا، به عملکرد اين تيم در جام های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ اشاره کرد و گفت: فوتبال نيجريه افتخارات ديگری نيز دارد که مهمترين آن کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای مسابقات فوتبال المپيک ۹۶ آتلانتا و نايب قهرمانی و کسب مدال نقره در بازی های المپيک ۲۰۰۸ پکن است. همچنين اين تيم از سالهای ۱۹۸۰ و ۱۹۹۴ عنوان قهرمانی جام ملت های آفريقا را نيز به دست آورده است.

سرپرست کميته روابط بين المللی فدراسيون فوتبال در ادامه خاطر نشان کرد: تيم ملی فوتبال نيجريه طی ماه های اخير ۳ ديدار دوستانه برگزار کرده است. اين تيم در تاريخ ۳ مارس ۲۰۱۰ با نتيجه ۵ بر ۲ کنگو را شکست داده در تاريخ ۳۰ می ۲۰۱۰ مقابل تيم کلمبيا به نتيجه تساوی يک بر يک رضايت داده و تاريخ ۶ ژوئن ۲۰۱۰ کره شمالی را به نتيجه ۳ بر يک از پيش رو برداشته است.

ترابيان با تاکيد بر اينکه تيم ملی فوتبال نيجريه با ستاره های خود به ايران خواهد آمد، به تعدادی از بازيکنان اين تيم که در ديدار دوستانه مقابل تيم ملی فوتبال کشورمان حضور خواهد داشت اشاره کرد و گفت: از بازيکنان صاحب نام تيم ملی فوتبال نيجريه که به تهران خواهند آمد می توان "چيدی اودايا" ۲۷ ساله عضو باشگاه زسکامسکو روسيه، "تای تای آقو" ۲۵ ساله عضو باشگاه مارسی فرانسه، "ژوزف يوهو" کاپيتان تيم ملی نيجريه و عضو باشگاه فنر باغچه، "جان اوبی نيکل" ۲۳ ساله عضو باشگاه چلسی، "کالو اوته" ۲۸ ساله عضو باشگاه آلمريا اسپانيا، "ايکسون اتوهو" ۲۷ ساله عضو باشگاه فولام انگلستان، "استفان ساندی" ۲۲ ساله عضو باشگاه والنسيا، "آليا يوسف" ۲۶ ساله عضو باشگاه ديناموکيف اوکراين، "ويکتور اوبينا" ۲۳ ساله عضو باشگاه وستهام انگلستان، "اوباسمی مارتينز" عضو باشگاه رابين کازان روسيه و "پيتر اودو موئنجيو" عضو باشگاه وست برومويچ انگلستان اشاره کرد.

سرپرست کميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال با اشاره به اينکه قرارداد ديدار دوستانه تيم ملی فوتبال کشورمان با تيم ملی فوتبال نيجريه شب گذشته رسمی شد و به امضای طرفين رسيد، خاطرنشان کرد: چيزی که در کشور ما بايد جا بيفتد و در فوتبال حرفه ای جهان امروز رسم است عقد قرارداد از طريق کارگزاران رسمی فيفاست. متاسفانه اين موضوع برخی از دوستان ما را که هنوز تمام ابعاد فوتبال حرفه ای را درک نکرده اند به تعجب انداخته. امروز در فوتبال روز دنيا هيچ کدام از کشورهايی که فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال می کنند به صورت مستقيم جهت انجام ديدارهای دوستانه با فدراسيون ها وارد مذاکره نمی شوند و توافق نمی کنند. برای انجام ديدارهای دوستانه بايد وارد بازار خريد و فروش بازی ها شويد و طبق سفارش اکيد فيفا ملزم به بهره گيری از کمک کارگزاران فدراسيون بين المللی فوتبال هستيم.

وی در ادامه افزود: ما هم سعی می کنيم فوتبال مان را به آن سمتی هدايت کنيم که فوتبال امروز دنيا قرار دارد. در اين راه از طريق کارگزاران رسمی فيفا برای برگزاری مسابقات دوستانه و انتخاب حريفان تدارکاتی اقدام می کنيم البته از کارگزارانی استفاده می کنيم که توانايی انجام کارهای بزرگی داشته باشند و خود را منحصر به فرد يا کارگزاری خاص نمی کنيم.

وی يادآور شد: پيش از آنکه با فدراسيون فوتبال نيجريه به توافق برسيم با فدراسيون فوتبال کامرون مذاکراتی داشتيم آن هم از طريق کارگزاران رسمی فيفا. اما به ۲ دليل عمده از جمله کارشکنی های سياسی و شرايط سرمربی تيم ملی فوتبال اين کشور که تمايل داشت با تيم اميد به ايران سفر کند برگزاری اين ديدار دوستانه ميسر نشد. در ادامه با فدراسيون فوتبال اروگوئه وارد مذاکره شديم متاسفانه فدراسيون اين کشور درخواست مالی زيادی داشت و کارگزاری که مراحل مذاکرات بين فدراسيون ايران و اروگوئه را دنبال می کرد نتوانست مدارکی که مورد نظر ما بود از جمله نامه رسمی فدراسيون فوتبال اروگوئه را تهيه کند که همه مسائل باعث شد از برگزاری ديدار دوستانه با اين تيم صرفنظر کنيم.

ترابيان همچنين تصريح کرد: پس از آنکه برگزاری ديدار دوستانه با تيم های اروگوئه و کامرون ميسر نشد بر روی گزينه نيجريه کار کرديم و در نهايت با فدراسيون فوتبال اين کشور به توافق رسيديم.

موضوع تعليق فدراسيون فوتبال نيجريه و احتمالات لغو ديدار دوستانه تيم ملی فوتبال کشورمان با اين تيم پرسشی از ترابيان بود که وی در پاسخ به اين سئوال گفت: فدراسيون بين المللی فوتبال در تاريخ ۴ اکتبر ۲۰۱۰ به دليل دخالت های دولت نيجريه در فوتبال فدراسيون اين کشور را تعليق کرده بود اما ۲ روز پيش فدراسيون فوتبال اين کشور رفع تعليق شده و مشکلی برای برگزاری ديدار دوستانه با تيم ملی فوتبال کشورمان ندارد.

سرپرست کميته روابط بين المللی فدراسيون فوتبال در خصوص هزينه های ديدار با تيم ملی فوتبال نيجريه گفت: ما بايد هزينه ديدار با اين تيم را بپردازيم اما توافق های لازم بين فدراسيون های فوتبال دو کشور به عمل آمده و مشکلی از بابت رقم قرارداد وجود ندارد. اين رقم را نيز از طريق اسپانسر و حاميان مالی فدراسيون فوتبال تامين خواهيم کرد.

ترابيان با تاکيد بر اينکه ديدار با نيجريه آخرين ديدار دوستانه تيم ملی فوتبال کشورمان در ايران خواهد بود، افزود: تيم ملی فوتبال ايران پيش از حضور در جام ملت های آسيا در ماه سپتامبر به ابوظبی امارات سفر می کند تا اردويی را در اين کشور برپا کند.

وی ادامه داد: در تاريخ ۲۸ يا ۲۹ دسامبر( ۷ يا ۸ دی) تيم ملی يک ديدار دوستانه با تيم ملی فوتبال قطر خواهد داشت. همچنين در تاريخ ۳ يا ۴ ژانويه ۲۰۱۱ ( ۱۳ يا ۱۴ دی)نيز ملی پوشان فوتبال کشورمان يک ديدار دوستانه تقريبا آسان نيز در کشور امارات برگزار خواهند کرد که حريف آخر آنها پيش از حضور در جام ملت های آسيا هنوز مشخص نشده است.

سرپرست روابط بين الملل فدراسيون فوتبال در ادامه مدعی شد که ديدار دوستانه با نيجريه با هماهنگی افشين قطبی برای تيم ملی مهيا شده و افزود: در اين مسابقه دست ما باز است و می توانيم مقدمات لازم برای خداحافظی ملی پوشان پيشين فوتبال کشورمان فراهم کنيم و اگر فدراسيون حاضر باشد حاضريم اين اتفاق ميمون در ديدار با نيجريه رخ دهد.

شايعه ديدار دوستانه تيم ملی فوتبال کشورمان با اسپانيا و آرژانتين موضوع پرسش ديگری از ترابيان بود که وی گفت: با فدراسيون فوتبال اين دو کشور برای برگزاری ديدار دوستانه در ايران و خارج از کشور مذاکره ای نکرده ايم.

وی همچنين در خصوص سفر احتمالی سپ بلاتر به ايران گفت: ما برای ميزبانی از رئيس فدراسيون بين المللی فوتبال يک تاريخ را به دفتر ايشان اعلام کرديم که از طرف فيفا در پاسخ به اين درخواست اعلام شد آقای بلاتر نمی تواند در تاريخ مورد نظر ما به ايران سفر کند اما ابراز اميدواری کردند در تاريخ ديگر به کشورمان سفر کند.

ترابيان در خصوص رای ايران در انتخابات کنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: در خصوص رای فدراسيون فوتبال ايران چيزی نشنيده ام اما با خبر شدم که آقای بن همام تمايل به حضور در انتخابات فدراسيون بين المللی فوتبال ندارند البته برای انتخابات رياست AFC همين فدراسيون از ما تقاضا کردند تا به کشورمان سفر کرده و مذاکره و گفتگو داشته باشند. از جمله اين فدراسيون ها فدراسيون فوتبال ژاپن است که برای رايزنی جهت انتخابات کنفدراسيون فوتبال آسيا با فدراسيون فوتبال کشورمان تماس حاصل کردند. ما متناسب با امتيازات و شرايطی که برای فدراسيون فوتبال ايران مهيا می شود و اينکه چه کسی بيشتر می تواند برای فوتبال ايران مفيد باشد و کرسی های بيشتری را در AFC برای فوتبال ايران فراهم آورد بدون توجه به نام افراد رای خواهيم داد. در انتخابات AFC با توجه شرايط زمان و منافع فوتبال کشور رای خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016