پنجشنبه 4 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان طلايی کشتی و تداوم درخشش دووميدانی و قايقرانی، جدول مدال ها در پايان سيزدهمين روز از بازی های آسيايی، مهر

کاروان ورزش ايران روز سيزدهم بازيهای آسيايی گوانگجو را با کسب سه مدال طلا، يک نقره و چهار برنز پشت سر گذاشت تا جايگاهش در رده چهارم جدول توزيع مدال‌ها مستحکم‌تر از قبل شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سيزدهمين روز بازی‌های آسيايی گوانگجو برای کاروان ورزش ايران با کسب يک مدال طلا در رشته کاياک تک نفره مردان در مسافت هزار متر آغاز شد. احمدرضا طالبيان با رکورد ۳ دقيقه و ۳۴ ثانيه و ۲۵ صدم ثانيه مدال طلای اين ماده را به خود اختصاص داد و کاروان ورزشی ايران را به هفدهمين مدال طلا رساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در لحظات آغازين روز سيزدهم بازی‌های آسيايی اخبار خوبی از اردوی کشتی گيران به گوش می رسيد. با وجود شکست نزديک فردين معصومی برابر "آرتور تايمازوف" ازبکستانی قهرمان چهار دوره مسابقات جهانی و المپيک در سنگين وزن، رضا يزدانی حريفانی از سوريه، قزاقستان و کره جنوبی را از پيش رو برداشت و به ديدار نهايی وزن ۹۶ کيلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسيايی گوانگجو راه پيدا کرد.

به دنبال پيروزی‌های اخير قايقرانان ايران، شاهو ناصری نيز در در رشته کانو تک نفره مردان در مسافت هزار متر با رکورد سه دقيقه و ۵۳ ثانيه و ۲۳ صدم ثانيه پس از ورزشکاری از ازبکستان به مدال نقره آسيا دست يافت.

با اين دو مدال جايگاه ايران بر سکوی چهارم جدول توزيع مدال‌های شانزدهمين دوره بازی‌های آسيايی مستحکم شد و با برتری کبدی بازان ايران برابر پاکستان و راهيابی اين تيم به ديدار نهايی پيکارهای آسيايی شادی جامعه ورزش دوچندان شد.

با مدال برنز تيم کاياک چهار نفره کشورمان در فينال ماده هزار متر، موفقيت‌های قايقرانان ايرانی کامل و بيست و يکمن مدال برنز به اندوخته کاروان ورزش ايران افزوده شد.

تک مدال برنزی که فاطمه چالاکی در وزن ۵۵- کيلوگرم مسابقات کاراته بازی‌های آسيايی گوانگجو کسب کرد، باعث شد تا تيم کاراته ايران از شوک شکست حميده عباسعلی در وزن ۶۸+ کيلوگرم بانوان و امير مهدی‌زاده در وزن ۶۰- کيلوگرم مردان که با ناداوری رقم خورد، خارج شود.

در روزی که رضا يزدانی با شکست کشتی گير قدر ازبکستانی مدال طلای وزن ۹۶ کيلوگرم مسابقات کشتی بازی‌های آسيايی را به گردن آويخت و فردين معصومی نيز صاحب گردن آويز برنز اين رقابت‌ها در وزن ۱۲۰ کيلوگرم شد، تيم ملی بسکتبال ايران با تحمل شکست برابر چين از راهيابی به ديدار نهايی پيکارهای آسيايی بازماند.

ذکر شکست تيم فوتبال ايران مقابل کره جنوبی و ناکامی اين تيم از دستيابی به مدال برنز بازی‌های آسيايی در لحظاتی که سجاد مرادی با از خودگذشتگی برادرش امير مرادی مدال طلای رقابت در ماده دوی ۸۰۰ متر بازی‌های آسيايی را به گردن آويخت، محلی از اعراب ندارد، چرا که شکست قابل پيش بينی تيم پيروانی حتی ذره‌ای از شيرينی مدال طلای مرادی کم نکرد!

امروز بانوان ايرانی در کبدی نيز صاحب مدال شدند. بانوان کبدی باز ايران با شکست نزديک ۲۳ بر ۲۲ مقابل تيم قدرتمند هند به مدال برنز شانزدهمين دوره بازی‌های آسيايی بسنده کردند.

امروز همچنين مريم طوسی در فينال ماده ۲۰۰ متر مسابقات دووميدانی هشتم شد و تيم شطرنج مردان کشورمان نيز مقابل چين تن به شکست داد.

- جدول توزيع مدال‌ها در پايان سيزدهمين روز از بازيهای آسيايی گوانگجو به شرح زير است:

۱- چين با کسب ۳۷۴ مدال شامل؛ ۱۸۰ طلا، ۱۰۳ نقره و ۹۱ برنز
۲- کره جنوبی با کسب ۲۱۷ مدال شامل؛ ۷۲ طلا، ۶۰ نقره و ۸۵ برنز
۳- ژاپن با کسب ۱۹۳ مدال شامل؛ ۳۹ طلا، ۶۸ نقره و ۸۶ برنز
۴- ايران با کسب ۵۳ مدال شامل، ۱۹ طلا، ۱۱ نقره و ۲۳ برنز
۵- قزاقستان با کسب ۶۴ مدال شامل؛ ۱۴ طلا، ۱۸ نقره و ۳۲ برنز
۶- چين تايپه با کسب ۵۷ مدال شامل؛ ۱۲ طلا، ۱۲ نقره و ۳۳ برنز
۷- ازبکستان با کسب ۴۷ مدال شامل؛ ۱۰ طلا، ۱۷ نقره و ۲۰ برنز
۸- هند با کسب ۵۳ مدال شامل؛ ۱۰ طلا، ۱۴ نقره و ۲۹ برنز
۹- مالزی با کسب ۳۹ مدال شامل؛ ۹ طلا، ۱۷ نقره و ۱۳ برنز
۱۰- تايلند با کسب ۴۷ مدال شامل؛ ۹ طلا، ۷ نقره ۳۱ برنز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016