پنجشنبه 4 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غلامحسين پيروانی سرمربی تيم اميد: يادمان رفت که فوتبال بيش از ۹۰ دقيقه است، فوتبال کره‌جنوبی و ژاپن بهتر از ماست، فارس

خبرگزاری فارس: سرمربی تيم فوتبال اميد گفت: بچه‌ها يادشان نبود فوتبال ۹۰ دقيقه و بيشتر از ۹۰ دقيقه است.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از گوانجو، غلامحسين پيروانی پس از ناکامی ايران در بازی‌های آسيايی اظهار داشت: امروز مقابل کره جنوبی خوب کار کرديم؛ اما بچه‌ها يادشان نبود فوتبال ۹۰ دقيقه و بيشتر از ۹۰ دقيقه است. از همه بازيکنان راضی هستم. اگر دو باخت آورده‌ايم، مقابل تيم‌های ژاپن و کره جنوبی بود که از بهترين‌های آسيا هستند.
وی افزود:‌ فوتبال آنها بهتر از ماست. اين واقعيت را بايد قبول کنيم. اگر می‌خواهيم پيشرفت کنيم، بايد برنامه‌ريزی داشته باشيم. بهانه‌ای برای اين باخت نمی‌آورم. اين شکست را به گردن می‌گيرم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربی تيم اميد با بيان اينکه تدارکات لازم برای حضور در اين مسابقات نداشتند، گفت: تا اينجا هم که رسيده‌ايم، با تکيه بر بازيکنان بوده است. اگر حضور در المپيک را می‌خواهيم، باشگاه‌ها بايد تعامل بهتری داشته باشند. فوتبال ما چندين سال است نتيجه نگرفته است. با اين حال، باخت تلخ است. آيا نرفتن ما به جام جهانی، بدتر از نتايج کسب شده توسط تيم اميد نبود؟
پيروانی ادامه داد: فوتبال ما در ۴ سال پيش، در بازی‌های آسيايی دوحه به کره و ژاپن برنخورد. ۸ سال پيش که با تيم برانکو قهرمان شديم، تمام مهره‌های خوب را در اختيار داشت. وی علی دايی را که برای خود يک تيم است، دعوت کرده بود. يحيی گل‌محمدی در اين تيم حضور داشت. نفرات کسانی بودند که در مقدماتی جام جهانی برای تيم ملی در حال بازی بودند. سالی هم که با منصور پورحيدری قهرمان شديم، تيم بزرگسالان را اعزام کرده بوديم.
پيروانی خاطر نشان ساخت: باخت را به گردن می‌گيريم و بهانه نمی‌آورم. خودم را مقصر می‌دانم؛ اما شماها که فوتبالی هستيد، اين سؤال را از من نمی‌پرسيد که آيا در همه اردوها همه بازيکنان را در اختيار داشتی يا مشکلات خروجی بازيکنان را داشتی. اگر موفقيت می‌خواهيم، بايد برنامه‌ريزی کنيم. تيم کره جنوبی برای اين دوره ۴۰ بازی تدارکاتی داشته است. مزد آن گرفت که جان برادر کار کرد. تا اينجا هم ممنون بچه‌ها هستم.
سرمربی تيم اميد ايران تصريح کرد: باز هم تأکيد می‌کنم که تا اينجای مسابقات خوب کار کرديم. در رده جوانان هم به استراليا باختيم. بايد واقيعت‌ها را قبول کرد. فردين معصومی از افتخارات کشتی ايران است؛ اما به تايمازوف می‌بازد چون حريفش از او قوی‌تر است. اگر هندبال می‌تواند ژاپن را شکست بدهد چون پيشرفت کرده است؛ اما ما پيشرفتی نداريم. آنها تيم بزرگسالان هستند؛ اما ما زير ۲۱ سال هستيم با سه بازيکن بزرگسال. می‌توانيد شناسنامه بازيکنان را ببينيد. همه متولد ۶۸ و ۶۹ هستند. ما هم اگر با تيم بزرگسالان وارد اين مسابقات می‌شديم، در رتبه اول قرار داشتيم.
وی اظهار داشت: فوتبال ما از کره جنوبی پايين‌تر است. نمی‌توانم بلوف بزنم و حرف ديگری بگويم. آنها هر ساله در جام جهانی هستند. قضاوت بايد به حق باشد. برنامه‌ريزی آنها بهتر از ماست. بذر خوبی می‌کارند و خوب هم آبياری می‌کنند. اين واقعيت‌هاست.

غلامحسين پيروانی در پاسخ به اينکه اگر سيدجلال حسينی و مهدی رحمتی نبودند تيم او نمی‌توانست نتيجه بگيرد، گفت: از آنها هم تشکر کردم. فوتبال همين است. چرا به اين فکر نمی‌کنيم بايرمونيخ با آن همه مشاورهای خوب که ما مقابل آنها عددی نيستيم، در فينال ليگ قهرمانان اروپا در ۷ ثانيه قهرمانی را از دست داد. البته که همچنان دلم به خاطر از دست دادن برنز می‌سوزد.
سرمربی تيم اميد درباره اينکه چرا تعويض‌های او در اين مسابقه جواب نداد، عنوان کرد: وقتی کريم انصاری‌فرد و آرش افشين دستان خود را بالا می‌برند و می‌گويند حذفشان کنم، چه کاری از دست من می‌آيد؟ دو تعويض اجباری انجام دادم. اگر آنها در زمين می‌مانند، گل می‌زديم.

وی درباره اينکه علی کفاشيان اعلام کرده پيروانی تا المپيک در تيم اميد می‌ماند، گفت: باز هم می‌گويم احتمال دارد بمانم و احتمال دارد نمانم. اين را گفتم تا دست فدراسيون را باز بگذارم تا معذب نباشند. اگر بگويند برو، می‌روم و مشکلی نيست. اگر بگويند نرو، نمی‌روم.
پيروانی در پايان در خصوص اينکه برای جامعه فوتبالی رسيدن به المپيک مهم است، گفت: به صعود به المپيک اميدوارم؛ به شرط اينکه تعامل باشد و باشگاه‌ها بازيکن بدهند و برنامه‌ريزی بهتری داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016