جمعه 12 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از انتخاب قطر به عنوان ميزبان جام جهانی ۲۰۲۲، زيدان: اين پيروزی جهان عرب بود، ايسنا

زين الدين زيدان انتخاب قطر به عنوان ميزبان جام جهانی ۲۰۲۲ را پيروزی برای جهان عرب توصيف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نشست ويژه‌ی فيفا عصر پنجشنبه در مقر اصلی اين نهاد در زوريخ برگزار شد و طی آن روسيه و قطر به ترتيب به عنوان ميزبان جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ انتخاب شدند.

زين الدين زيدان که يکی از نمايندگان قطر در کميته‌ی ميزبانی جام جهانی بود پس از انتخاب اين کشور گفتگوی مفصلی با سايت فيفا انجام داد.

** پس از انتخاب روسيه و قطر چه احساسی داريد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




احساس عجيبی دارم. حمايت از پيشنهاد ميزبانی يک کشور به هيچ وجه کارآسانی نيست، درست مانند يک بازی فوتبال می‌ماند. رقابتی است که بايد ديگر حريفان را شکست داد.از اينکه توانستم پيام‌رسان کشوری باشم که در نهايت موفق به جلب رضايت فيفا شد خوشحالم. پيش از اين هم گفته بودم که فوتبال به تمام دنيا تعلق دارد و حالا روسيه و قطر که سابقه برگزاری جام جهانی را نداشته‌اند ميزبان اين رقابتها خواهند بود. به نظر من منطق جالبی در پشت اين تصميم وجود دارد و اين خبر خوبی برای هر دو کشور است.

** شما بسيار خوشحال به نظر می‌رسيد. دليلش چيست؟

بله، همين طور است. افتخار می‌کنم که نقشی هر چند کوچک در انتخاب قطر به عنوان ميزبان جام جهانی داشتم. از اينکه توانستم سهمی در انتخاب کشوری داشته باشم که تاکنون در عرصه ی جام جهانی عملکردی نداشته خوشحالم. قطر و کل خاورميانه شايسته چنين انتخابی بودند و اين مساله من را خوشحال می‌کند.

** صحبت از خاورميانه شد، به نظر شما اين ميزبانی تنها به قطر تعلق ندارد؟

بله، اين پيروزی متعلق به جهان عرب است، قطر که برای ميزبانی رقابتها پيشنهاد داده بود از حمايت تمام کشورهای عربی برخوردار بود و به نظر من اين مساله در انتخاب اين کشور بسيار تاثيرگذار بود. آنها از اکنون زمان بسيار زيادی در اختيار دارند تا بتوانند امکانات لازم را برای برگزاری اين رويداد بزرگ فراهم کنند. ده سال برای فراهم کردن شرايط لازم کافی وحتی زياد به نظر می‌رسد و همين مساله ما را به برگزاری يک جام جهانی شگفت‌انگيز اميدوار می‌کند.

** به نظر شما برگ برنده قطر چه بود؟

فکر می‌کنم اين مساله که آنها تاکنون اين رقابتها را تجربه نکرده بودند به آنها کمک زيادی کرد. زمانی که سپ بلاتر نام قطر را به عنوان ميزبان جام جهانی اعلام کرد از اينکه کشوری انتخاب شده که برای نخستين بار جام جهانی را تجربه می‌کند بسيار خوشحال بود. اين مساله کاملا مشخص بود و در صحبت‌هايش به چشم می‌خورد. اما به نظر من اين يک تصميم عاقلانه و انتخابی منطقی بود هر چند هنگام رای‌گيری مسلما جزئيات در نظر گرفته شده و تمام جوانب به دقت بررسی شده است.

** هنگامی که فرانسه به عنوان ميزبان جام جهانی ۱۹۹۸ انتخاب شد شما نقشی مشابه امروز را برای کشور خودتان ايفا کرديد، آن زمان چه حسی داشتيد؟

در آن زمان به هيچ‌وجه فکر نمی‌کردم که فرانسه انتخاب شود. انتخاب فرانسه به عنوان ميزبان جام جهانی ۱۹۹۸ حدودا چهار سال قبل از آن يعنی در سال ۱۹۹۴ صورت گرفت. آن موقع من در تيم ملی جايی نداشتم و تلاش می‌کردم بتوانم جايگاهم را در تيم ملی تثبيت کنم. کاملا به خاطر دارم که به خودم گفتم اگر فرانسه توانست ميزبان جام جهانی شود بايد به هر شکل ممکن خودم را به تيم ملی تحميل کنم.

** حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ چه حسی به عنوان يک بازيکن در شما بوجود آورد؟

ترديدی وجود ندارد که نمی‌توان انتظار بيشتری از يک تيم داشت. فرانسه در فينال جام جهانی سه بر صفر برزيل را شکست داد و قهرمان شد و اين اوج کاری بود که فرانسه در اين رقابتها انجام داد و بهتر از اين امکان‌پذير نبود.

** پايان مراسم روز پنجشنبه آغاز راه قطر برای ميزبانی جام جهانی بود، آيا در سالهايی که پيش رو خواهيم داشت باز هم نقش خواهيد داشت؟

در حال حاضر که هيچ وظيفه‌ی خاصی به من محول نشده است. وظيفه‌ی من حمايت از پيشنهاد ميزبانی بود که آن را انجام دادم و خوشحالم که توانستم نقشی در اين انتخاب داشته باشم. حال بايد صبر کنم و بببينم در آينده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. چيزی که اکنون برای من اهميت دارد اين است که از اين لحظه لذت ببرم و از اينکه توانسته‌ام برای کشوری نقش‌آفرينی کنم که در پايان ساير رقيبان را شکست داد خوشحال باشم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016