جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمک داور بين‌المللی فوتبال ايران: فدراسيون حمايت می‌کرد، در جام‌جهانی نمايندگان بيشتری داشتيم، ايسنا

کمک داور بين‌المللی فوتبال ايران گفت: اگر فدراسيون حمايت می‌کرد، می‌توانستيم در جام جهانی به غير از يک کمک داور، نماينده داوری ديگری هم داشته باشيم.

رضا سخندان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، افزود: هميشه تنها بحث خود داوری مطرح نيست بلکه برخی درصد زيادی از مسائل مربوط به لابی‌هايی است که فدراسيون‌ها می‌توانند انجام بدهند و به داوری کمک کنند. فدراسيون ايران نه تنها اين لابی‌ها را انجام نداد بلکه اصلا به دنبال بحث داوری هم نبود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد: هرچه مسابقات به رده‌های بالاتر و بزرگتر می‌رود، هر فدراسيون بايد يک سری لابی‌هايی انجام بدهد. ما داورانی داريم که از خليل الغمدی، داور وسط عربستانی تيم داوری حسن کامرانی‌فر بهتر بودند ولی به علت اينکه فدراسيون عربستان در اين مسائل قوی است و لابی‌های خاص خودشان را با کنفدراسيون آسيا انجام دادند، به مسابقات جام جهانی راه پيدا کردند.

وی در خصوص عملکرد حسن کامرانی‌فر در جام جهانی ۲۰۱۰ خاطرنشان کرد: کار او از لحاظ فنی قابل تحسين بود ولی چون بحث تيم داوری مطرح بود، نتوانست در دوره‌ بعد قضاوت کند.

سخندان با بيان اينکه ايران اين قابليت را دارد که در جام جهانی ۲۰۱۴، يک تيم داوری داشته باشد، افزود: با توجه به اينکه جام ملت‌ها مطرح است، اين بازی‌ها می‌تواند سکوی پرتابی برای انتخابی جام جهانی آينده باشد و اگر بتوانيم در اين مسابقات يک تيم داوری داشته باشيم و عملکرد خوبی از خود نشان دهيم می‌توانيم در جام جهانی بعدی يک تيم خوب داوری از ايران داشته باشيم.

کمک داور بين‌المللی فوتبال ايران اظهار داشت: در چند سال گذشته هر سال که می‌گذرد به دليل فشارهايی که از سوی تيم‌ها، مطبوعات و تماشاچی‌ها ايجاد می‌شود، علاقمندی جوانان به داوری کمرنگ شده و حتی خود ما هم خسته شده‌ايم. سال قبل افراد زيادی در کلاس‌های داوری شرکت می‌کردند در صورتی که الان بايد به زور دست افراد را بگيرند که به اين کلاس‌ها بيايند؛ البته حضور داوران ايرانی در جام جهانی، به نوبه‌ خود می‌تواند تبليغاتی در جهت جذب افراد علاقمند به داوری باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016