جمعه 26 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کريم باقری: همه جام ملت‌ها را فراموش کرده‌اند، الان از تيم ملی حمايت نمی‌کنيم بعد دنبال مقصر می‌گرديم، ايسنا

ـ نشستی با حبيب کاشانی بـرای بـازی خـداحـافـظی نـداشتم

يک گفت و گو از سوی علی فتح‌الله زاده در قامت عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال کافی بود تا گمانه‌زنی‌ها درباره نام سرمربی آتی تيم ملی آغاز شود، اما نکته‌ای که در بلوای انتخاب سرمربی جديد تيم ملی کمرنگ شده اين است که تا بيست روز ديگر بايد در جام ملت‌های آسيا شرکت کنيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از اين که فتح‌الله زاده اعلام کرد که به پيشنهاد علی سعيدلو، هيات رييسه فدراسيون فوتبال می‌خواهد تکليف سرمربی بعدی تيم ملی را پيش از جام ملت‌های آسيا روشن کند، رسانه‌ها انواع و اقسام نام‌ها را برای جانشينی قطبی رديف کردند و سکوت قطبی هم اين بازار داغ را داغ‌تر ‌کرد تا اين که خبر رسيد افشين قطبی پس از جام ملت‌های آسيا هدايت تيم "شيميزو اسپالس" ژاپن را بر عهده خواهد گرفت. اين خبر هم بازار شايعه‌ها درباره سرمربی آتی تيم ملی را داغ‌تر کرد و اکنون در فاصله ۲۱ روز تا شروع جام ملت‌های آسيا، گويا يافتن نام جانشين قطبی مهم‌تر از موفقيت در جام ملت‌ها شده و کمتر کسی يادش هست که تيم ملی بايد تا کمتر از يک ماه ديگر، رويای ۳۵ ساله فوتبال ايران و قول قطبی برای رسيدن به فينال جام ملت‌ها را برآورده کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين موضوعی است که کريم باقری به عنوان عضو تازه وارد کادر فنی تيم ملی نيز بر آن تاکيد دارد و می‌گويد: «همه فراموش کرده‌اند که مسابقه‌های مهمی همچون جام ملت‌ها را پيش رو داريم.»

کريم باقری در کسوت عضو کميته فنی فدراسيون فوتبال و مشاور فنی قطبی در گفت‌وگو با ايسنا درباره تيم ملی و شرايط اين روزهايش صحبت کرد:

* يک هفته پس از آن که در نشست کميته فنی، قطبی شما را به عنوان مشاور فنی‌اش انتخاب کرد، او با شيميزو اسپالس ژاپن قرارداد بست. فکر می‌کنيد قطبی کارش حرفه‌ای بود؟
ـ به هر حال قطبی يک ماه ديگر با فدراسيون فوتبال قرارداد داشت و بعد از آن آزاد می‌شد. طبيعی بود که بايد برای آينده‌اش تصميم می‌گرفت. مهم نيست که کار قطبی حرفه‌ای بود يا نه. ما بايد دنبال حل مشکلات فوتبال‌مان برويم.

* با اين همه پس از رسانه‌ای شدن خبر امضای قرارداد شيميزو اسپالس، گمانه‌زنی‌ها برای يافتن جانشين قطبی شدت گرفته و انگار همه يادشان رفته که جام ملت‌هايی هم وجود دارد.
ـ اين اتفاق جديدی نيست. وقتی قرارداد يک مربی رو به اتمام است، اين حرف‌ها پيش می‌آيد. الان شرايط طوری شده که همه فکر و ذکر‌شان شده سرمربی بعدی تيم ملی. در حالی که بايد همه از سرمربی کنونی حمايت کنيم. متاسفانه يک روز اسم مارادونا مطرح می‌شود و يک روز اسم اريکسون. همه فراموش کرده‌اند که تا چند روز ديگر بايد در جام ملت‌ها بازی کنيم. با اين حال همان طور که گفتم اين اتفاق جديدی در فوتبال ما نيست. پيش از حضور در مسابقه‌های اين‌چنين مهم، از تيم ملی حمايت نمی‌شود و وقتی تيم ملی نتيجه نگرفت، شروع می‌کنند به ايراد گرفتن و تهمت زدن. به خاطر همين مساله بوده که هيچ وقت نتيجه نگرفته‌ايم. فدراسيون فوتبال هم بايد تمام فکر و ذکرش تيم ملی باشد، يک بچه ۵ ساله هم می‌داند که فدراسيون دنبال سرمربی است.

* البته وقتی فدراسيون فوتبال اعلام کرد که برای پس از جام ملت‌ها به دنبال سرمربی است، مطرح کنندگان اين ايده آن را حرفه‌ای قلمداد کردند و گفتند اين کاری است که در هر جای دنيا می‌افتد.
ـ مسلما در همه جای دنيا برای فوتبال برنامه‌ريزی می‌کنند. ما هم ادعا می‌کنيم که مثل آن‌ها هستيم، اما بايد از آن‌ها ياد بگيريم که فوتبال حرفه‌ای چيست. قطعا وقتی تيم ملی بازی دارد، کل آن کشور پشت سر آن تيم هستند و از مربيان، بازيکنان و تيم ملی‌شان حمايت می‌کند؛ اما در مملکت ما همه چيز برعکس می‌شود. زمانی که تيم ملی بازی دارد، کسی به تيم ملی نمی‌پردازد و وقتی تيم ملی نتيجه نمی‌گيرد، دنبال مقصر می‌گرديم.

* فکر می‌کنيد تيم ملی بتواند با اين شرايط در جام ملت‌های آسيا موفق شود؟
ـ به نظرم در گروه سختی قرار نداريم، اما شرايطی که مهيا شده زياد جالب نيست. ممکن است اين شرايط به تيم ملی ضربه بزند. جامعه فوتبال بايد تلاش‌شان بر روی موفقيت تيم ملی در جام ملت‌ها باشد و فدراسيون هم بايد تصميم‌گيری درباره پس از جام ملت‌ها را بگذارد برای بعد از جام ملت‌ها.

* فدراسيون فوتبال را چقدر در شرايطی که به وجود آمده مقصر می‌دانيد؟
ـ به نظرم مسوولانی که قرار است درباره آينده تيم ملی مصاحبه کنند، بايد شرايط و موقعيت را هم درک کنند. متاسفانه آن قدر حرف و حديث‌هايی به وجود آمده که ممکن است لطمات زيادی را به تيم ملی بزند.

* اواسط هفته خبر رسيد که قرار است درباره بازی خداحافظی با حبيب کاشانی جلسه داشته باشيد. جلسه برگزار شد؟
ـ قرار نبود جلسه‌ای داشته باشيم و جلسه هم برگزار نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016