یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

20 روز تا جام ملت‌های آسیا و فراموشی تیم ملی - فضای فوتبال "ملی" نیست، مهر

در شرایطی که تنها 20 روز تا آغاز پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا در قطر باقیمانده است، فضای حاکم بر فوتبال ایران "ملی" نیست و در حالی که باید حمایت از تیم ملی فوتبال در اولویت قرار گیرد، مسائل دیگری جایگزین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این اتفاق در حالی رخ می دهد که تیم ملی فوتبال متعلق به شخص یا گروه خاصی نیست و یک " ملت " در آرزوی موفقیت این تیم در پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیا هستند اما فضایی که این روزها و در این فاصله زمانی کوتاه تا جام ملت ها بر فوتبال ایران سایه انداخته، به هیچ وجه "ملی" نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هر چند بپذیریم برخی اهالی فوتبال با کادر فنی و سلیقه افشین قطبی اختلاف نظر دارند و یا او را به عنوان سرمربی تیم ملی قبول ندارند و یا هر بهانه دیگری، واقعیت این است که حالا تیم ملی فوتبال در آستانه اعزام به بزرگترین رویداد فوتبالی قاره آسیا نیاز به حمایت معنوی دارد و این مهم باید فارغ از هررنگ و سلیقه ای اعمال شود.

حمایت از تیم ملی فوتبال ایران که میلیون ها هوادار را به دنبال خود دارد و میلیون ها ایرانی چشم به موفقیت آن در رقابتهای جام ملت های آسیا دارند باید سرلوحه کار همه رسانه ها، مسئولان ، کارشناسان ، مربیان و بازیکنان قرار گیرد و همه دست در دست هم دهند تا فضای فوتبال ایران در فاصله 20 روز مانده تا آغاز رقابتهای قطر کاملا " ایرانی " شود.

تیم ملی متعلق به شخص یا گروه خاصی نیست که افرادی بخواهند از آن حمایت کنند و برخی دیگر به دنبال تخریب و حاشیه سازی برای مجموعه آن باشند. تیم ملی متعلق به بیش از 70 میلیون ایرانی در داخل کشور و میلیون ها ایرانی در خارج از کشور است که باید تمام دست اندرکاران و عوامل درگیر با فوتبال به آن کمک کنند.

زمان برای حمایت از تیم ملی و ساختن تیمی که بتواند در جام ملت های آسیا از نام و اعتبار فوتبال ایران دفاع کند بسیار اندک است. باید پذیرفت که در کار مجموعه تیم ملی نقایصی وجود دارد که حتی می تواند به این تیم لطمات جبران ناپذیری هم بزند اما واقعیت این است که در این فاصله کوتاه مانده تا جام ملت ها باید تمام این نقایص و مشکلات را فراموش کرد و تنها به بالا رفتن روحیه و توان روحی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی کمک کرد.

رسانه ها که در تمام دوره های گذشته اینچنینی از آنها به عنوان یاردوازدهم یاد شده است، این بار هم باید فضا را برای موفقیت تیم ملی فوتبال ایران فراهم کنند. هر کس با هر خط و گرایشی باید نام ایران برایش مهم باشد و در فاصله باقیمانده تا جام ملتهای آسیا برای موفقیت تیم ملی هر کمکی از دستش بر می آید کوتاهی نکند.

زمان انتقاد از تیم ملی و کادر فنی به پایان رسیده و ما چاره ای جز این نداریم که با همین "داشته" به قطر برویم و با حریفانی که مسلح تر از ما هستند رقابت کنیم. بنابراین باید از تمام توان و پتانسیلی که داریم برای موفقیت تیم ملی استفاده کنیم و شرایط را به گونه ای پیش ببریم که بعد از جام ملت ها بهانه ای دست کسی نباشد.

پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا از روز 17 دیماه تا 9 بهمن ماه سالجاری به میزبانی قطر برگزار می شود که تیم ملی فوتبال ایران در گروه چهارم این دوره از بازیها با تیم های ملی عراق ، کره شمالی و امارات قرار دارد و روز 21 دیماه در نخستین دیدار به مصاف عراق خواهد رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016