شنبه 27 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته نوزدهم لیگ برتر - سرخابی‌ها به دنبال انتقام، شکست‌ناپذیران در نصف جهان

فارس - پرسپولیس و استقلال در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال به دنبال جبران شکست‌های دور رفت هستند.

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال فردا (یکشنبه) با انجام ۹ دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که برنامه این رقابت‌ها به شرح زیر است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*ذوب آهن اصفهان - مس کرمان؛ شکست ناپذیرها در نصف جهان
ذوب آهن هفته گذشته برابر پیکان متوقف شد و مس کرمان هم در خانه مقابل پاس بدون سرمربی دو امتیاز حساس را از دست داد تا دیدار این دو تیم حساس‌تر شود. ذوب آهن برای تداوم صدرنشینی خود می‌خواهد در مسابقه خانگی به پیروزی برسد اما حریفش تیم آسانی نیست. مس کرمان تیم سوم جدول در ۱۵ دیدار گذشته خود شکستی نداشته و می‌خواهد این رکورد شکست ناپذیری را همچنان حفظ کند. صمد مرفاوی و منصور ابراهیم‌زاده مربیانی با دانش و بی‌حاشیه هستند که نبرد تاکتیکی این دو می‌تواند دیدنی باشد.

*پرسپولیس - صبای قم؛ انتقام شکست و تئوری‌هایی برای خروج از بن‌بست
سرخپوشان در بحرانی‌‌‌ترین وضعیت خود قرار دارند. چهار شکست متوالی باعث شده کمیته فنی باشگاه برای یافتن دلایل ناکامی، انواع و اقسام نظریه‌ها و تئوری‌ها را بررسی کند. در پایان مسابقه با صبا مشخص خواهد شد که این جلسات چقدر توانسته به علی دایی برای خروج از بن بست تاکتیکی کمک کند. حریف سرخپوشان هم تیم جوانی است که با مربی بی‌ادعایش برای نباختن به میدان خواهند آمد. آن طور که عبدالله ویسی گفته نمی‌خواهد تیمش قربانی سرخپوشان باشد، بلکه می‌خواهند یک تیم خطرناک باشد. البته این تیم در دیدار رفت با محمود یاوری توانست پرسپولیس را در قم شکست دهد و سرخپوشان می‌خواهند انتقام باخت در دور رفت را هم در این دیدار بگیرند.

* سایپا - نفت آبادان؛ خداحافظی دوباره با یک تیم در انتهای جدول؟
نارنجی‌پوشان کرجی در چند هفته اخیر بر روی نوار ناکامی گام برمی‌دارند و اگر در این دیدار خانگی هم نتوانند به پیروزی برسند امکان دارد تا آخرین رده جدول سقوط کنند. محمد مایلی‌کهن اگر نمی‌خواهد دوباره با مربیگری در لیگ برتر با یک تیم انتهای جدول خداحافظی کند باید تیم یکدست و خوب نفت را شکست دهد. او پیش از این در دوره‌های گذشته لیگ با فولاد و پیکان در انتهای جدول عطای مربیگری در لیگ برتر را به لقایش بخشیده بود.

نفتی‌ها یک مربی پرتغالی دارند که شاید خیلی با روحیات سرمربی سایپا آشنا نباشد اما قطعا شیوه بازی سایپا را خوب می‌شناسد. کسی چه می‌داند، شاید کاسیمیرو زمینه خداحافظی سرمربی سایپا را از لیگ برتر فراهم کند.

* پاس همدان - استیل آذین؛ یاوری برابر اف سی هالیوود
محمود یاوری مربی کهنه‌کار لیگ برتر به پاس همدان آمده تا این تیم را از وضعیت بد کنونی‌اش نجات دهد. حریف پاس تیمی بحران زده‌ است که سرمربی نسبتا جوان و کم تجربه‌ای در عرصه مربیگری به نام محمد خاکپور را دارد. یاوری شاید بتواند کارش را با یک برد راحت برابر تیم هالیوودی استیل آذین در همدان آغاز کند. استیل آذین که از آن با کنایه به باشگاه اف سی هالیوود یاد می‌شود تیمی که پرستاره و پرحاشیه است اگر نتواند در این دیدار هم نتیجه بگیرد شاید یکی از نامزدهای سقوط باشد، تیمی که برای قهرمانی وارد مسابقات شد و تاکنون سه بار کادر فنی‌اش تغییر کرده و اگر این کادر فنی هم نتیجه نگیرد معنایش آن است که اشکال این تیم فقط در زمینه فنی نیست و باید در پست‌های دیگر به دنبال ایراد بود.

* راه آهن - تراکتورسازی تبریز؛ حذف شدگان با روحیه
بازیکنان تراکتورسازی پس از برد روحیه‌ بخشی که برابر پرسپولیس به دست آورده‌اند آماده کسب یک برد دیگر هم هستند آن هم برابر تیمی که شاید یکی از کم تماشاگرترین تیم‌های لیگ برتر است. راه آهن نیز در هفته هجدهم لیگ برتر سپاهان اصفهان را در خانه متوقف کرد اما جالب است که هم راه آهن و هم تراکتورسازی در جام حذفی شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها کنا رفته‌اند.

مسئولان راه آهن قطعا به فکر مهار سکوها هستند، جایی که قدرت واقعی تراکتورسازی در آن قرار دارد و احتمالا قانون ۱۰ درصد از ظرفیت سکوها برای تیم میهمان را به دقت رعایت خواهند کرد تا شانس نتیجه‌گیری خود را در این دیدار بیشتر کنند.

* شهرداری تبریز - نفت تهران؛ دیدار لیگ یکی
دو تیمی که فصل گذشته در لیگ دسته اول حضور داشتند در حالی با یکدیگر مسابقه خواهند داد که وضعیت متفاوتی دارند. نفت در شوک خبر انتقال ناگهانی‌ خود به استان مرکزی است و شهرداری هم با تساوی روحیه‌بخشی که برابر استقلال به دست آورد به دنبال برد در این دیدار خانگی است.

* ملوان انزلی - سپاهان اصفهان؛ کار سخت زردپوشان در انزلی
ملوان پس از چند هفته ناکامی با تساوی برابر نفت در هفته هجدهم لیگ برتر از وضعیت نابسامان خارج شد و با برتری برابر تراکتورسازی در جام حذفی توانست به وضعیت مطلوب برسد. اکنون شاگردان امیر قلعه‌ نویی باید برابر تیمی بازی کنند که روحیه و انگیزه مضاعفی پیدا کرده‌اند و می‌خواهند شادی رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام حذفی را با یک برد خانگی با هوادارانشان تقسیم کنند. سپاهان کار سختی در انزلی دارد به ویژه اینکه زمین ورزشگاه تختی نیز برای انجام بازی تاکتیکی هموار نیست.

*شاهین بوشهر - پیکان قزوین؛ نبرد با شاهین پرحاشیه
شاهین بوشهر در چند روز گذشته در کانون حاشیه قرار داشت، مدیرعامل و سرمربی این تیم برای یکی دو روز از سمتشان کنار رفتند و در نهایت با پادرمیانی برخی مسئولان استانی به تیم بازگشتند. شاهین در هفته گذشته تمرینات منظمی نداشته اما این مسئله دلیل نمی‌شود که شاگردان حمید علیدوستی خود را از پیش برنده بدانند. آنها می‌دانند این تغییرات ممکن است شوک مثبتی برای شاهین تلقی شود و کار آنها دشوارتر از آنچه تصورش را می‌کنند باشد.

* فولاد خوزستان - استقلال؛ مظلومی در اندیشه انتقام
آخرین دیدار هفته نوزدهم بین دو تیم قرمز و آبی برگزار می‌شود. مجید جلالی در دور رفت توانست اولین شکست خانگی را به شاگردان پرویز مظلومی تحمیل کند و اکنون سرمربی استقلال انگیزه‌های زیادی برای این دیدار خواهد داشت هم برای اینکه استقلال را در جمع تیم‌های بالانشین جدول حفظ کند و هم برای اینکه انتقام شکست خانگی دور رفت را از مجید جلالی بگیرد، کاری که خیلی آسان به نظر نمی‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016