شنبه 4 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه نويي :براي انتخاب سرمربي با من مشورت نشود از كميته تيم‌هاي ملي مي‌روم، ایلنا

امير قلعه نويي ابايي ندارد كه به او لقب خوش شانس داده شود. سرمربي سپاهان يك روز پس از آنكه تيمش با 2 گل در دقايق تلف شده، باخت را با برد عوض كرد،در گفت و گو با ايلنا تاكيد مي‌كند كه اين 3 امتياز را خدا به او داده است.قلعه نويي همچنين تهديد مي‌كند اگر براي انتخاب سرمربي تيم ملي مشورتي با او نشود به همكاري با كميته تيم هاي ملي فدراسيون فوتبال پايان مي‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بازي باخته رابا دو گل در دقايق تلف شده برديد. در مورد اين بازي چه نظري داريد؟
ـ به خاطر اتفاقات بازي پنجشنبه خدا را شكر مي‌كنم. 3 امتياز حساس را گرفتيم ،3 امتيازي كه خدا به ما داد. بازي با فولاد يكي از بازي‌هاي قشنگ ليگ بود و اي كاش اين بازي پخش تلويزيوني مي‌شد تا مردم هم از كيفيت بالاي آن لذت ببرند. به نظرم سطح فني اين مسابقه از سطح ليگ ايران بالاتر بود. متاسفانه در اين بازي‌ هم بازيكنان ما موقعيت سوزي كردند وگرنه اگر دقت بيشتري مي‌كرديم با اختلاف بيشتري بازي را مي‌برديم. تيم آقاي جلالي هم برنامه‌ريزي خوبي داشت و از 3، 4 حمله‌ كه به دروازه ما داشت، 2 گل به ثمر رساند. اما ما 12 ، 13 موقعيت گل داشتيم.
در اين بازي خوش‌شانسي هم آورديد، قبول داريد؟
ـ من مي‌گويم 12 – 13 موقعيت گل داشتيم شما مي‌گوييد خوش‌شانسي آورديد. اگر شما مي‌فرمايد من هم مي‌پذيرم كه خوش‌شانسي آورديم اما مي‌توانستيم با نتيجه بهتري اين بازي را ببريم همانطور كه مي‌توانستيم بازنده اين بازي باشيم.
در دقايقي كه 2 بر يك عقب بوديد و فرصت چنداني تا پايان بازي هم نبود فكر مي‌كرديد برنده شويد؟
ـ به هرحال ما تلاشمان را براي برنده شدن انجام داديم و در دقايق پاياني انتحاري بازي كرديم. حتي وقتي نتيجه 2 بر 2 شد به بنگر گفتيم همان جلو بماند و عقب نيايد.
چرا تيمي مثل سپاهان كه بهترين دروازه‌بان و مدافعان فوتبال ايران را دارد از 3 ، 4 موقعيت حريف 2 گل مي‌خورد؟
ـ موقعيت‌هاي آنها روي ضد حمله به دست آمد و گل‌هايي كه خورديم دال بر ضعف دفاع و دروازه‌بانمان نيست. مثلاً در يكي از صحنه‌ها هادي عقيلي ليز خورد و تعادلش را از دست داد. خودم به شخصه بازي هجومي را دوست دارم و ارائه بازي زيبا و حمله با نفرات كامل باعث مي‌شود فضاي پشت سر خالي شود و حريف بتواند از اين فضا استفاده كند. به هرحال من هرجا كه باشم اين سبك بازي را دوست دارم.
بعضي از كارشناسان مي‌گويند سپاهان دفاع كردن بلد نيست.
ـ همانطور كه خدمتتان عرض كردم اعتقاد به بازي زيبا و روبه جلو دارم و از فوتبال دفاعي خوشم نمي‌آيد. تا حدودي اين انتقاد را قبول دارم البته من هم اگر بخواهم تيمم را به صورت لايه‌هاي دفاعي بچينم، بلدم فضا را از حريف بگيرم.
معمولاً تيم‌هاي شما بعد از تعطيلات خوب نتيجه نمي‌گيرند آيا اميدواريد بعد از اين تعطيلي فاصله‌تان را با ذوب‌آهن كم كنيد؟
ـ امسال بيشترين تيمي كه از برنامه‌ريزي ليگ لطمه خورد سپاهان بود. ما بازيكنان ملي در تيم‌هاي ملي زياد داشتيم و هر وقت خواستيم به شرايط آرماني نزديك شويم با وقفه در برگزاري مسابقات مواجه شديم. اين تعطيلي كه حق مربي تيم ملي است ما از تعطيلي هاي قبلي ليگ به خاطر مسابقات غرب آسيا، بازي‌هاي آسيايي گوانگژو و اردوي اتريش قبل از آغاز ليگ ناراحتيم كه به تيم ما لطمه زده‌اند.
به پيروزي در 2 بازي عقب‌مانده و پر كردن فاصله 8 امتيازي با ذوب‌آهن اميدواريد؟
ـ ما فقط به قهرماني فكر مي‌كنيم و انتظار داريم سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا نتايج خوبي بگيرد و در جام حذفي هم قهرمان شود. اگر از بازي‌هاي آينده امتياز كامل را بگيريم با اين شرايط خوبي كه داريم حتماً در ليگ قهرمان مي‌شويم.
يعني قول قهرماني مي‌دهيد؟
ـ هيچ‌ وقت قول قهرماني نمي‌دهم. فقط مي‌گويم پتانسيل خوبي داريم و مي‌توانيم قهرمان شويم.
به نظر شما به عنوان عضو كميته فني تيم‌هاي ملي سرمربي بعدي تيم ملي بايد قبل از جام ملت‌ها مشخص شود يا پس از آن؟
ـ الان چون تكليف سرمربي تيم ملي مشخص شده و او پس از پايان كارش در ايران به ژاپن مي‌رود، مسئله‌اي پيش نمي‌آيد اگر ما هم مربي بعدي مان را انتخاب كنيم.
آيا در كميته تيم‌هاي ملي براي انتخاب مربي آينده تيم ملي مشورتي با شما شده؟
ـ صحبتي در اين مورد نشده و من هم اگر در جايي احساس كنم كه مثمر ثمر نيستم از آنجا مي‌روم. الان هم اگر مشورتي براي انتخاب مربي تيم ملي صورت نگيرد با فدراسيون فوتبال قطع همكاري مي‌كنم.
فارغ از سمتي كه در فدراسيون فوتبال داريد به عنوان يك كارشناس نظرتان در مورد مربي بعدي تيم ملي چيست؟ بايد ايراني باشد يا خارجي و اگر خارجي، بايد از چه سبكي براي فوتبال ايران مربي انتخاب كرد؟
ـ اجازه بدهيد تكليف جام ملت‌ها مشخص شود.
خودتان كه مي‌گويد انتخاب مربي تيم ملي در اين مقطع اشكالي ندارد.
ـ حالا اجازه بدهيد اگر نظر ما را پرسيدند نقطه نظراتمان را ارائه مي‌دهيم.

گفتگو:اميرحسين متقي


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016