شنبه 1 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه‌نويي در استيل‌آذين - استقلال!؟، جهان نیوز + شبکه ایران

امير قلعه‌نويي پيشنهاد استيل‌آذين را رد کرد. منابع آگاه در باشگاه استيل‌آذين و دوستان نزديک قلعه‌نويي اين خبر را تأييد کردند.

براي حضور اين مربي در استيل‌آذين، حسين هدايتي مالک و حشمت مهاجراني مدير فني قرمزها شخصا با اين مربي تماس گرفته‌اند.

جالب‌ترين نکته اين پيشنهاد، چک سفيدي است که هدايتي به قلعه‌نويي پيشنهاد داده است. مالک استيل‌آذين در تماس با قلعه‌نويي گفته: «ما به شما چک سفيد مي‌دهيم فقط رعايت حال ما را بکن!»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




يکي از دوستان نزديک امير با تأييد اين خبر به خراسان مي‌گويد: «امير اين پيشنهاد را نپذيرفت. دليلش هم کاملا مشخص است چون استيل‌آذين تيم دوم پرسپوليس است و او احساس مي‌کند با رفتن به اين تيم، استقلالي‌ها از دستش ناراحت مي‌شوند.» اما قرمزها براي حل اين مشکل هم فکر کرده بودند؛ استفاده از پيراهن بنفش در فصل بعد. ولي باز هم قلعه‌نويي اين پيشنهاد را رد کرد تا استيل‌آذين دوباره به دنبال گزينه‌هاي خارجي باشد.

سونامی در استقلال!؟، شبکه ایران
"شاید به زودی اتفاق بزرگی در استقلال رخ دهد و امیر قلعه‌نویی که یک فصل بی‌دلیل از تیمش و هوادران استقلال دور ماند بار دیگر در اوج محبوبیت به استقلال بازگردد و او همه این بازیکنانی که امروز انگ کم کاری بر پیشانی‌شان خورده و تا دیروز قصد جدایی داشتند را در استقلال نگه دارد؟
استعفای مرفای از استقلال سبب شد معادلات تازه‌ای در استقلال شکل بگیرد.در حالی که دو،سه روز پیش از بازی استقلال مقابل پیکان، واعظ آشتیانی مرفاوی را به باشگاه فراخواند و قراردادش را برای یک سال دیگر تمدید کرد. صمد در اقدامی غیر قابل پیش بینی پس از توقف مقابل پیکان استعفای خود را تقدیم مسئولان باشگاه کرد.بهانه‌هایی همچون ناراحتی از یکسری بازیکنان و حاشیه‌سازی عده‌ای از مخالفان سیاست‌گذاران باشگاه استقلال به عنوان دلایل این استعفا از سوی سر مربی مستعفی باشگاه استقلال مطرح شده است اما هیچ کدام از این دلایل را نمی‌توان منطقی و عقلانی دانست .

تردیدی نیست صمد مرفاوی و به طور کلی مدیران باشگاه استقلال فضای موجود را برای ادامه فعالیت در باشگاه استقلال مناسب نمی‌دانند.این فضا حاصل اختلاف‌هایی است که بین مرفاوی و برخی بازیکنان به وجود آمده است.قبل از اینکه فصل به پایان برسد بسیاری از بازیکنان نامدار و محبوب باشگاه استقلال مصاحبه کردند و جدایی خود از استقلال در پایان فصل را تائید کردند؛بازیکنانی مانند؛وحید طالب‌لو،آرش برهانی،سیاوش اکبرپورو حسین کاظمی.

تردیدی نداریم این بازیکنان جزو محبوب‌ترین بازیکنان استقلال در چند سال اخیر محسوب می شوند و باشگاه هم می‌داند با از دست دادن این بازیکنان انتقادهای بسیاری از سوی هوادران خواهد شنید.در این فضا ادامه کار بسیار سخت و ناممکن می‌شد و قطع به یقین استقلال در فصل آتی با حاشیه های فراوانی لیگ را آغاز خواهد کرد.در حقیقت آگاهی از این موضوع یعنی وارد شدن به یک محیط پر حاشیه آن هم در اثر از دست دادن بازیکنان اسمی و نامدار سبب شد مرفاوی آن تصمیم را پس از بازی با پیکان اتخاذ کند.

هیچ بعید نیست این سیاست از قبل طراحی شده بوده و بین مدیران باشگاه استقلال و مرفاوی برسر این موضوع توافق‌هایی انجام شده تا به مجرد پایان لیگ مرفاوی با وجود اینکه چند روز قبل قرار داد خود را با باشگاه تمدید کرده بود استعفای خود را تقدیم باشگاه کند.

واعظ آشتیانی پس از بازی با پیکان این استعفا را تائید کرد اما پس از گذشت یک روز او با حضور در یک برنامه تلوزیونی استعفای سرمربی خود را تائید کرد.اگر چه این استعفا پایه‌های مدیریت باشگاه استقلال را هم سست و متزلزل کرده و این روزها شنیده می‌شود ممکن است واعظ آشتیانی هم به زودی از سمت خود کنار خواهد رفت، اما این استعفا به خودی خود سبب شده عده‌ای از بازیکنان که قصد داشتند پس از بازی با پیکان استقلال را ترک کنند و با تیم‌های دیگر وارد مذاکره شوند دست نگه دارند و منتظر انتخاب سرمربی آینده استقلال باشند.

اما سرمربی آینده استقلال چه کسی می‌تواند باشد؟ نگاه‌ها به امیر قلعه نویی دوخته شده است ؛مردی که فصل قبل از استقلال جدا شد و بسیاری بر این عقده‌اند که جدایی او از استقلال منطقی نبوده است.با استعفای مرفاوی از استقلال بار دیگر نام امیر قلعه نویی سر زبان‌ها افتاده است. هر چند که امیر خود با حضور در یک برنامه تلوزیونی اعلام کرد بی‌تردید سال بعد به استقلال باز نخواهد گشت.امیر حرف بی راهی هم نزده است.

تا زمانی که واعظ آشتیانی در سمت مدیر عاملی باشگاه استقلال باقی بماند بازگشت او به استقلال ممکن نخواهد بود.اختلاف‌های عمیق او در تمام روزهایی که با یکدیگر در استقلال حضور داشتند و جروبحث‌هایی که به این فصل هم کشیده شده و آن بیانیه‌های معروف همه و همه دست به دست هم داده است تا بازگشت امیر قلعه نویی به استقلال در برهه کنونی بسیار دشوار شود،اما در این میان عده‌ای معتقدند امیر قلعه نویی تحت هر شرایطی فصل بعد روی نیمکت استقلال خواهد نشست.

با اینکه او اعلام کرده تا یکی ،دو روز دیگر تکلیفش با باشگاه سپاهان مشخص خواهد شد اما امیر در لا به لای حرف‌های خود به این موضوع اشاره کرده که شاید اساسا فصل بعد بدون تیم بماند بازهم به استقلال برنخواهد گشت! این اظهار نظر باعث شده بازگشت احتمالی او به استقلال قوت بیشتری بگیرد و امروز اگر می‌بینیم بازیکنانی که تا دیروز انگیزه‌ای جز جدایی از استقلال نداشتند امروز با تردید و دودلی در این باره حرف بزنند.آن‌ها که با مرفاوی مشکل داشتند و حالا او را از استقلال جدا شده می‌بینند به امید بازگشت امیر قلعه نویی به استقلال روز ها را به شب می رسانند!

شاید به زودی اتفاق بزرگی در استقلال رخ دهد و امیر قلعه‌نویی که یک فصل بی‌دلیل از تیمش و هوادران استقلال دور ماند بار دیگر در اوج محبوبیت به استقلال بازگردد و او همه این بازیکنانی که امروز انگ کم کاری بر پیشانی‌شان خورده و تا دیروز قصد جدایی داشتند را در استقلال نگه دارد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016