یکشنبه 19 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی کفاشيان: جناح بندی‌های AFC باعث عدم موفقيت ايران شد، می‌ماندم انتخاب می‌شدم، مهر

رئيس فدراسيون فوتبال دو دستگی و جناح بندی در مرکز تصميم گيری کنفدراسيون فوتبال آسيا را دليل عدم موفقيت ايران در انتخابات اخير AFC عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی کفاشيان که در دوحه بسر می برد، در گفتگويی پيرامون انتخابات اخير کنفدراسيون فوتبال آسيا اظهار داشت: از ايران دو نفر برای کرسی‌های AFC نامزد بودند. آقای سعيدلو برای پست نايب رئيسی جنوب غرب آسيا و بنده برای عضويت در کميته اجرايی اما به جهت اينکه اين شبهه پيش نيايد که چون ايشان را نمی شناسند، رای نياورد و من رای بياورم، انصراف دادم تا فقط ايشان در انتخابات بمانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: متاسفانه دوسال است که يک نوع دوگانگی يا به عبارتی دودستگی در AFC به وجود آمده که يک طرف آن به رهبری کشور کويت موفق شده‌اند برخی کشورها را با خود همراه کنند و يک طرف هم جناح بن همام است. اين دودستگی باعث شده که هيئت اجرايی از اهداف اصلی خود که بايد فعاليت در جهت رشد و گسترش فوتبال آسيا باشد و کشورهای مطرح فوتبال آسيا را در داخل خود جذب کند، دور افتاده و به شکل يارکشی و جناح بندی تبديل شده که به نظر من اين برای آينده AFC مفيد نخواهد بود.

کفاشيان ادامه داد: در انتخابات اخير يک گروه از ايران حمايت کرده و گروهی ديگر که مربوط به جناح بن همام بود، اين کار را نکرد. اين مسئله برای کره جنوبی هم پيش آمد و آقای چانگ که ۱۶ سال عضو هيئت اجرايی کنفدراسيون آسيا و نايب رئيس فيفا بود به دليل وجود همين مسائل انتخاب نشد در حاليکه بن همام بسيار علاقه داشت که وی بار ديگر انتخاب شود اما متاسفانه اين جناح بندی‌ها در داخل AFC وحدت را ازبين برده و زمانی که وحدت نباشد هميشه گروهی ضربه می خورند.

رئيس فدراسيون فوتبال تاکيد کرد: از آنجا که بن همام می خواهد کشورهايی را به AFC وارد کند که صرفا همسو با او باشند، گروه طرفدارش از ايران حمايت نکرد و نتيجه آن شد که اغلب کشورهايی که در فوتبال آسيا محلی از اعراب ندارند کرسی‌ها را بدست بياورند که اين مسئله آينده فوتبال آسيا را تهديد می کند زيرا وقتی تنها گرفتن کرسی مطرح باشد و کارمفيدی انجام نشود، فوتبال آسيا به قهقرا خواهد رفت.

کفاشيان خاطر نشان کرد: در اين انتخابات به جز ما و کره جنوبی، کشورهايی مانند ژاپن، چين و عراق و لبنان هم نتوانستند پست‌های مورد نظر خود را کسب کنند و کشورهايی که رای آوردند مانند نپال، سريلانکا، گوام و ميانمار که فوتبال مطرحی ندارند به دليل آن بود که کاملا با يکی از جناح‌ها هماهنگ هستند و البته هزينه هم می کنند، البته ما همچنان در کميته‌ها نقش داريم و خود من در چند کميته آسيا و فيفا عضو هستم و فعاليت خود را ادامه خواهم داد.

وی يادآور شد: پيش از انتخابات نمايندگان بسياری از کشورهای آسيايی نزد ما آمدند و اعلام همکاری کردند و ما را مانند کره جنوبی، يک قطب در فوتبال آسيا می خواندند. قطعا اگر جناح بندی‌ها وجود نداشت، صرفنظر از نام افراد، به ايران رای می دادند، همانگونه که ۲۰ کشور هم رای دادند. آنها کشورهايی بودند که ايران را می شناختند و آن را قبول داشتند.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سئوال که "ثبات افراد تا چه ميزان در موفقيت آنها در انتخابات AFC موثراست؟"، گفت: تمام آنهايی که انتخاب شدند از جمله همان نپال، گوام، سريلانکا و ديگران گذشته از مسئله جناح بندی که قطعا در اين انتخاب دخيل است، افرادی هستند که سال‌ها در هيئت اجرايی بوده و هستند. چهره آنها برای همه آشناست، البته هزينه می کنند و امتيازهای خاصی هم می دهند.

کفاشيان تصريح کرد: تعارفی وجود ندارد زيرا برای انتخاب شدن در چنين مجامعی بايد هزينه کرد. ما حدود ۳۰ کشور در آسيا داريم که در فوتبال فعال نيستند اما رای آنها موثر است و اينها کشورهايی هستند که نامزدها روی آنها با دادن همان امتيازها کار می کنند تا رای آنها را برای خود جذب کنند.

وی افزود: از شاخص‌های مهم موفقيت در اينگونه انتخابات، ثبات مديريت، توانمندی در زمينه برقراری ارتباطات بين المللی و دانستن زبان خارجی، هزينه کردن و اعطای برخی امتيازهاست. بن همام بارها گفته که حق ايران در هيئت اجرايی و کميته‌ها بيش از اين است اما بدليل تغييرات مداوم در فدراسيون شما، اين کار صورت نمی گيرد.

رئيس فدراسيون فوتبال يادآور شد: در اين انتخابات هم آقای سعيدلو از سوی جناح بن همام حمايت نشد و نتوانست رای لازم را بدست بياورد. شايد اگر من می ماندم انتخاب می شدم اما سياست ما بر اين قرارگرفت که برای نايب رئيسی نامزد شويم که مانند کره جنوبی رای نياورديم.

کفاشيان در پاسخ به اين سئوال که "چرا چانگ از کره جنوبی که از ثبات مديريتی خوبی در اين کشور برخوردار است برای عضويت در هيئت اجرايی انتخاب نشد؟"، گفت: اگر تحليل دقيقی داشته باشيم موضوع به همان تلاش دو سال اخير کويت و شورای المپيک آسيا که مقر آن در کويت است، برمی گردد. آنها در حال تلاش و برنامه ريزی هستند تا در هيئت رئيسه، بن همام تغييراتی ايجاد کنند که نتيجه آن خروج چانگ از هيئت رئيسه بود و نفر مورد نظر خودشان انتخاب شد. البته ايران هم ۲۰ رای آورد که اين دقيقا همان دودستگی موجود در AFC را نشان می دهد.

وی در پايان گفت: به هرحال در سطح کلان تصميم گرفتيم که آقای سعيدلو نامزد نايب رئيسی شود و از آن پس ما بايد با تمام توان از ايشان حمايت می کرديم که اين کار را هم انجام داديم البته نه از ايشان که از ايران حمايت کرديم اما متاسفانه بدليل حمايت نکردن جناح طرفدار بن همام موفق نشديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016