سه شنبه 21 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام ملت‌های آسيا: ايران با شکست عراق صدرنشين شد، مهر

تيم ملی فوتبال کشورمان با پيروزی برابر عراق در نخستين ديدار مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسيا ضمن شکست دادن مدافع قهرمانی جام به صدر جدول گروه D صعود کرد.


نخستين گل بازی را عراق زد

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دوحه قطر، ديدار تيم‌های ملی فوتبال ايران و عراق که از ساعت ۱۹:۴۵ امروز سه‌‍شنبه در ورزشگاه احمد بن علی (الريان) دوحه آغاز شده بود، در پايان به برتری ۲ بريک شاگردان قطبی انجاميد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين ديدار که از گروه D جام ملت‌‌های آسيا و با قضاوت "روشن ايرماتوف" ازبکستانی برگزار شد، غلامرضا رضايی (۴۱) و ايمان مبعلی (۸۴) برای تيم ايران گل زدند و يونس محمود (۱۲) تک گل تيم عراق را به ثمر رساند. ضمن اينکه سامر سعيد از تيم عراق تنها بازيکن اخطاری اين مسابقه بود.

افشين قطبی در اين بازی از مهدی رحمتی، هادی عقيلی، جلال حسينی، محمد نصرتی، احسان حاج صفی، ايمان مبعلی (۸۶- پژمان نوری)، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، مسعود شجاعی (۶۸- محمدرضا خلعتبری)، محمد غلامی (۸۳- کريم انصاريفرد) و غلامرضا رضايی در ترکيب تيم ملی ايران که با پيراهن قرمز به ميدان رفته بود، استفاده کرد.


گل اول ايران توسط غلامرضا رضايی


شادی بازيکنان ايران پس از گل نخست

تيم ايران با پيروزی برابر عراق با ۳ امتياز صدرنشين گروه D رقابت‌های جام ملتهای ۲۰۱۱ آسيا شد. تيم‌های کره‌شمالی و امارات هم با يک امتياز رده‌های دوم و سوم اين گروه را در اختيار دارند و عراق هم بدون امتياز قعرنشين است.

***

مبعلی بهترين بازيکن ديدار ايران و عراق شد

در پايان ديدار تيم های ملی فوتبال ايران و عراق ايمان مبعلی به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب شد.


گل دوم ايران روی ضربه کاشته ايمان مبعلی

به گزارش خبرنگار مهر از ورزشگاه الريان دوحه، در پايان ديدار تيم های ملی فوتبال ايران و عراق که با برتری ۲ بر يک تيم ملی کشورمان به پايان رسيد از سوی مسئولان برگزاری اين ديدار ايمان مبعلی به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شد و جايزه ويژه اش را دريافت کرد.

***

شادی بی حد و اندازه تماشاگران ايرانی
ورزشگاه در پنج دقيقه خالی شد

دقايق پايانی ديدار عراق - ايران برای تماشاگران ايرانی رويايی گذشت و آنها با شادی زايدالوصفی ورزشگاه الريان را ترک کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دوحه قطر، در پايان ديدار عراق - ايران حاضران در جايگاه ويژه ورزشگاه الريان دوحه به علی کفاشيان و ديگر مسئولان فدراسيون فوتبال ايران تبريک گفتند.

دقايق پايانی ديدار عراق - ايران البته حواشی ديگری هم داشت که در زير بدان اشاره می شود:

* تماشاگران ايرانی در دقايق پايانی مسابقه شادی زايد الوصفی داشتند و جشن و پايکوبی آنها تا بيرون از ورزشگاه نيز ادامه پيدا کرد.

* ورزشگاه الريان قطر پنج دقيقه پس از به صدا درآمدن سوت پايان بازی خالی شد و هيچ تماشاگری در اين محل حضور نداشت. اين هم از نکات جالب توجهی بود که نظر خبرنگاران ايرانی را به خود جلب کرد.

***

ايرماتف فراتر از آسيا قضاوت کرد
گل ايران آفسايد نبود


داور بين المللی فوتبال کشورمان گفت: ايرماتف با قضاوت ديدار سنگين، حساس و نفسگير ايران و عراق نشان داد و ثابت کرد داوری فراتر از فوتبال آسياست.
مسعود مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بيان اين مطلب افزود: ايرماتف در قضاوت ديدار ايران و عراق چند فاکتور مثبت و اصلی شامل آمادگی جسمانی بالا، اعتماد به نفس بالا ناشی از در اختيار داشتن عنوان بهترين داور آسيا و حضور در جام جهانی و تجربه بالای داوری سود می برد به طوری که در طول ۹۰ دقيقه هيچ گونه اشتباهی که در نتيجه مسابقات تاثيرگذار باشد انجام نداد.

مرادی در خصوص صحنه گل اول تيم فوتبال ايران اظهار داشت: در اين صحنه رای کمک داور ازبکستانی مبنی بر ادامه بازی ناشی از دقت عمل بالای اين داور بود و داور اول به درستی اين صحنه را قضاوت کرد و گل ايران به هيچ وجه آفسايد نبود.

وی با بيان اينکه اين تيم داوری با توجه به قضاوت در جام جهانی از هماهنگی بسيار بالايی برخوردار بود، گفت: ايرماتف در اين ديدار از تجربه بالای خود به خوبی در کنترل بازی استفاده کرد و مسابقه را با وجود برخوردهای زياد و درگيری‌های خشن با حداقل اخطار و تنها يک کارت زرد به پايان رساند.

داور بين المللی کشورمان در پايان گفت: ايرماتف با قضاوت اين ديدار سنگين و حساس بار ديگر ثابت کرد که داوری فراتر از فوتبال آسياست و می توانيم شاهد قضاوت اين داوری در مراحل بالاتر جام ملت‌های آسيا بود.

***

کفاشيان: مطمئن بودم می‌بَريم
پاداش ملی پوشان برای ديدار اول آماده است


رئيس فدراسيون فوتبال گفت: حتی پس از گل نخست عراق هم مطمئن بودم تيم ملی ايران می‌تواند عراق را شکست دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشيان پس از پيروزی تيم ملی کشورمان برابر عراق در جمع خبرنگاران ضمن بيان مطلب فوق گفت: با اين بازی که نفرات تيم ايران از خود به نمايش گذاشتند، نشان دادند يکی از مدعيان اصلی صعود از گروه هستند.

وی اضافه کرد: حتی وقتی تيم ايران گل خورد، مطمئن بودم می‌توانيم در اين ديدار پيروز شويم. بازيکنان ما با روحيه بسيار بالا در اين ديدار بازی کردند و نشان دادند در همه دقايق مسابقه برای رسيدن به پيروزی مصمم هستند.


غلامرضا رضايی پس از به ثمر رساندن گل نخست ايران

رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان در مورد ديدار با کره شمالی خاطرنشان کرد: آنها يکی از تيم‌های مطرح شرق آسيا هستند و در جام جهانی هم حضور داشتند اما من مطمئنم بازيکنان ايران برابر آن تيم بهتر بازی کرده و می‌تواند به موفقيتش ادامه دهد.

کفاشيان در پايان در مورد پيروزی تيم ملی گفت: پاداش‌ها از قبل تعيين شده و طبق جدول بندی پاداش اين پيروزی شيرين به بازيکنان اهدا می‌شود.

تيم ملی فوتبال ايران در نخستين ديدارش در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسيا امشب سه‌شنبه برابر تيم ملی عراق به پيروزی ۲ بر يک دست يافت.

***

عقيلی: با دوندگی و جنگندگی پيروز شديم
بازی ايران و عراق احساسی بود

مدافع تيم ملی ايران با تاکيد بر اينکه ديدار مقابل عراق يک بازی کاملا احساسی بود گفت: از پيروزی در اين ديدار بسيار خوشحالم و اميدوارم در ديدارهای بعد نيز اين روند ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دوحه قطر، هادی عقيلی در پايان ديدار ايران مقابل عراق با بيان اين مطلب افزود: بسيار خوشحالم که تيم ملی عراق را شکست داديم.

وی افزود: متاسفانه در مسابقات غرب آسيا طرفداران تيم عراق در زمان پخش سرود جمهوری اسلامی ايران حرکاتی از خود نشان دادند که دل هر ايرانی را به درد می آورد.

اين مدافع تيم ملی افزود: من از تماشاگران عراقی بسيار دلگيرم اما تيم عراق در ديدار امشب جوانمردانه بازی کرد.

عقيلی ادامه داد: به نظر من اين يک بازی بسيار احساسی بود و حساسيت‌های بازی بر نکات فنی آن برتری داشت.

وی افزود: ما شروع بسيار خوبی داشتيم اما خيلی بد گل خورديم و پس از آن توانستيم از لحاظ روحی شرايط خود را بهبود بخشيده و گل تساوی را وارد دروازه تيم عراق کنيم.

عقيلی در خصوص نيمه دوم اين ديدار نيز گفت: همگان شاهد بودند که نيمه دوم از آن ما بود و توانستيم با جنگندگی و دوندگی نتيجه را به نفع خود به پايان برسانيم.

مدافع تيم ملی ايران در پايان و در خصوص ديدار مقابل کره شمالی گفت: هر بازی شرايط خاص خود را دارد. ما بايد با بهترين شرايط تا مقابل کره شمالی صف آرايی کنيم.

***

ايسنا: حاشيه‌های بازی‌ ايران و عراق
واکنش‌های جالب قطبی کنار زمين

ديدار ايران و عراق با حاشيه‌های فراوانی همراه بود. از ورود گربه به کنار زمين بازی تا تبريک اعضای هيات رييسه فدراسيون فوتبال به کفاشيان از حاشيه‌های اين بازی حساس بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين بازی که با پيروزی دو بر يک ايران برابر عراق همراه شد، مطابق با پيش‌بينی‌ها با حاشيه‌هايی همراه بود.

* بورا ميلوتينوويچ با حضور در ورزشگاه اين مسابقه را از نزديک تماشا می‌کرد.

* سوزوکی دبيرکل کنفدراسيون آسيا هم از جمله حاضران در ورزشگاه بودند.

* ليدرهای تماشاگران ايرانی شعارهای سازمان‌يافته‌ای را برای تشويق بازيکنان در نظر گرفته‌ بودند. ورود تماشاگران به داخل ورزشگاه لحظه به لحظه بيشتر می‌شد.

* پس از آنکه تيم ايران اولين گل را از تيم عراق دريافت کرد، افشين قطبی (سرمربی تيم ملی)، پژمان نوری، محمدرضا خلعتبری، بنگر، انصاری فر و خسرو حيدری را برای گرم کردن از روی نيمکت بلند کرد. در اين لحظه سرمربی تيم عراق هم ۶ بازيکن تيمش را برای گرم کردن به کنار زمين فرستاد.

* پس از آنکه هوار ملامحمد در صحنه‌ای از مسابقه مصدوم شد و بازيکنان ايران توپ را به بيرون زدند، نشات اکرم بازيکن حريف توپ را برای شروع مسابقه به بازيکنان ايران نداد و اين باعث واکنش جواد نکونام و آندرانيک تيموريان شد.

* داور مسابقه به افشين قطبی و سيدکا سرمربی تيم عراق به دليل آنکه چندين مرتبه از محوطه تعيين شده برای مربيان خارج شدند تذکر داد.

* افشين قطبی در صحنه‌های حساس مسابقه عکس‌العمل‌های بسيار جالبی را در کنار نيمکت ايران انجام می‌داد.

* رسانه‌های ايرانی و خارجی متعددی اين مسابقه را پوشش خبری می‌دادند.

* در ابتدای مسابقه گربه‌ای به کنار زمين آمد که با تلاش مسوولان برگزاری مسابقه به خارج از استاديوم هدايت شد.

* علی کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال پس از زدن گل تساوی تيم ايران، واکنش خونسردی را از خود نشان داد. کريم باقری هم در جايگاه ويژه ورزشگاه نشسته بود.

* پيش از شروع مسابقه به خاطر کشته‌شدگان هواپيمای پرواز تهران - اروميه، يک دقيقه سکوت در ورزشگاه حاکم شد.

* پيش از آغاز سوت بازی بازيکنان ايران با تشکيل حلقه اتحاد، برای موفقيت برابر عراق هم‌پيمان شدند.

* هر دو سرمربی تيم‌های ايران و عراق از ابتدای مسابقه ايستاده در کنار نيمکت بازی را نظاره‌گر بودند.

* حدود پنج هزار نفر در ورزشگاه بودند که دو هزار نفر آنها را تماشاگران ايرانی تشکيل می‌دهند که يکصدا تيم کشورمان را تشويق می‌کردند. پيش از آغاز بازی هم تماشاگران بازيکنان ايران را تشويق کردند.

* در ابتدای بازی روشن ايرماتوف به خاطر خطای نشات اکرم به شدت به اين بازيکنان تذکر داد.

* پس از پيروزی ايران برابر عراق، اعضای هيات رييسه و مهمانان ايرانی به سمت علی کفاشيان رفتند و اين پيروزی را به او تبريک گفتند.

* در حالی که تصاوير تلويزيونی نشان می‌داد که ضربه مبعلی به طور مستقيم وارد دروازه عراق شده اما کنفدراسيون فوتبال آسيا اين گل را به نام عقيلی ثبت کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016