پنجشنبه 23 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام ملتهای آسیا: وداع تلخ آبی‌ها، بازگشت عنابی ها، بیژن نفتون - گویای من

خبرنگار قطری: آقا چرا این خبرنگارها ایرانی‌ به مربی‌ ایران میگن در کنفرانس مطبوعاتی چرا فارسی صحبت نمیکنی‌؟ یک ایرانی: برای اینکه انگلیسی‌ نمی‌فهمن بعدش هم میخوان با مربی‌ تیم ملی‌ کل کل کنن. خ ق : چطور اینها انگلیسی بلد نیستن ؟ مگه رشته خبرنگاری رو توی دانشگاه نخوندن ؟ ی ا : اولا بعضی‌‌هاشون تحصیلات دانشگاهی دارن انهم نه در رشته خبرنگاری ثانیا در دانشگاه‌های ایران با چهار واحد انگلیسی کسی‌ زبان یاد نمیگیره. خ ق : پس اگر تحصیلات خبرنگاری ورزشی ندارن چه جوری مینویسن؟ و چرا اصلا کسی‌ در ایران بلد نیست انگلیسی حرف بزنه ؟ سوال اولت، در ایران هر کسی‌ که میره در روزنامه‌ای کار کنه، اگه سوادش خوب باشه میزارنش بخش سیاسی، اگه متوسط باشه میره بخش هنری اگه سواد هم نداشته باشه میره بخش ورزشی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سوال دوم، سیستم آموزشی‌ ایران درست نیست. قبلا از دبستان به دانش آموز‌ها زبان یاد میدادن الان اینطور نیست و معلم خوب باسواد هم وزارت آموزش و پرورش نداره . خ ق: پس اینهایی که به اسم خبرنگر امدن قطر اگه سواد ندارن چرا اومدن اینجا و اصلا کی‌ مطالب اینها رو میخونه ؟ ی ا : در ایران یه چیزی داریم به نام حاشیه،اینها هم اومدن اینجا دنبال همون حاشیه هستن چه از مسابقات و چه از اردوی ایران .اصلا فوتبال رو هم خوب نمی‌فهمن. بلد نیستن که تجزیه و تحلیل کنن .بعد هم اینجا فقط همون سه bazi ایران رو میرن ورزشگاه بقیه بازی‌ها رو حتی از تلویزیون هم نمیبینن. خودت میدونی‌ که کجا‌ها پلاس هستن. خواننده‌هاشون هم دنبال همون حاشیه و مسائل آبکی‌ هستن خ ق : واقعاً من از انگلیسی‌ حرف زدن مربی‌ تون لذت بردم. معلومه آدم با سوادیه. حیف نیست که فارسی حرف بزنه و با مترجم های نه صد در صد مسلط، قسمتی‌ از حرف هاش ترجمه نشه. ی ا : شما که خودت آدم تحصیلکرده هستی‌ این چیزها رو می‌فهمی،اینها........بگذریم

دیروز کویتی‌ها وداع تلخ با جم داشتند. آنها که در بازیهای غرب آسیا و جام خلیج فارس قهرمان شده بودند اسیر کم تجربه گی‌‌ و خستگی‌ خود شدند. در بازی اول هم از داوری ضربه خوردند که همان هم تاثیر منفی‌ بر روحیه‌شان داشت در یک کلام باد شانس بودند ولی‌ با این حال باید به آینده سخت دل‌ ببندند. تیم جوان و پر استعدادی دارند و اگر یک سری کمبود‌های خود را جبران کنند یکی‌ از مدعیان دوره آینده خواهند بود. در این تیم العنزی و بدر المتوأ از بازیکنان آینده دار آسیا خواهند بود. ازبک‌ها که هنوز صعود‌شان به دور دوم قطعی نشده ، با تکیه بر فیزیک خود و جواهری به نام سرور جبارف، از دو بازی شش امتیازی شدند تا پر امید چشم به روزهای آینده بدوزند. جبارف بعد از زدن گٔل دوم با بوسیدن خال کوبی روی دستش که به زبان روسی چیزی نوشته شده ،با پشتک وارو زدن‌های ممتد خبر از آمادگی بدنیش هم داد

اما عنابی‌های قطری با فشار تماشا گران و جو مسابقات از سد چینی‌‌های چغر بر آمدند تا با پیروزی محتمل خود بر کویت جواز عبور به دور دوم را به دست بیاورند. متسو که با تیپ لباس پوشیدن‌های فرانسویان قرن نوزده لباس پوشیده بود، همراه با باد شدیدی که در ورزشگاه می‌وزید و موهایش را آشفته کرده بود ،دیروز خیلی‌ خوش تیپ شده بود. گل اول یوسف احمد زیباترین گل جام تا اینجای کار بود .اما گٔل دومش با خوش شانسی به ثمر نشست. هر چه قدر واو خوش شانس بود ولی‌ سباستین شانس نداشت که از چند موقعیت خیلی‌ خوب گلی‌ را بزند تا همچنان در حسرت گٔل زدن بسوزد. حالا در این گروه احتمال صعود قطر و ازبکستان زیاد است مگر اینکه چین دست به کار بزرگی‌ بزند و ازبک‌ها را با اختلاف دو گٔل شکست دهد.

امروز بازیها با دو مسابقه پیگیری میشود که در بازی اول اردن با مصاف عربستان خواهد رفت و در دیگر پیکار شاهد رویا رویی ژاپن و سوریه خواهیم بود. در بازی اول، نخستین دست پخت ناصر الجوهر با سبزها خواهد بود. او که با ته لهجه یمنی خود بازیکنان را که اکثرا دارای خاستگاهی مشابه خودش هستند را تحت تاثیر قرار میدهد ، بنظر می‌رسد در این مدت کوتاه از نظر فنی‌ نخواهد توانست کار خاصی‌ را انجام دهد ولی‌ در تمرکز و افزایش روحیه بازیکنان موثر میباشد مضاعف بر اینکه شناخت کاملی از قابلیت‌ها و توانایی بازیکنان هم دارد ولی‌ عدنان حمد قرار دارد که علاوه بر اینکه عربستان را خوب میشناسد، عزمش را جزم کرده تا دست خالی‌ به اردن بر نگردد .آنها تیمی بسیار دونده هستند که ممکن است امروز بلیت سعودی‌ها را به ریاض ok کند. عربستان از سال ۱۹۸۴ که پا در مسابقات گذاشته همواره از دور اول صعود کرده و جزٔ چهار تیم نیمه نهایی بوده است. در بازی دوم اگر بخواهیم مبنا را بر بازی اول دو تیم بگزاریم ،کار برای ژاپن آسان نخوهد بود. شامی‌ها با هوادارانشان که گویی بعد از میزبان از همه تیمهای دیگر بیشتر و پرشور تر هستند، نشان دادند که با استفاده از جنگندگی و انگیزه زیاد موی دماغ هر تیمی میشوند و لقمه آسانی برای ساموری‌ها نخواهند بود .دیداری که محسن ترکی‌ داوری آن را بعهده خواهد داشت.شاید القندی داور سعودی با وجود دو کمک داور ایرانی‌ و حضور خود ترکی‌ در قطر، خجالت کشیده این بازی را سوت بزند و آسیب دیده گی‌‌ را بهانه قرار داده. امید واریم که ترکی‌ خوب سوت بزند و چپ و راست از جیبش کارت بیرون نکشد. بازیهای این گروه بر خلاف انتظار از سایر گروهها پیچیده تر شد و احتمالا امروز هم از صعود تیمها ،چیزی دستمان را نخواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016