پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استیلی در پاسخ به مهر: اعتراض هواداران بخاطر نحوه کناررفتن دایی است، مهر

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که در دو هفته ابتدایی لیگ با این تیم به یک تساوی و یک شکست دست پیدا کرده است، در واکنش به برخی پیشکسوتان این تیم که از سرخپوشان انتقاد می کنند گفت: دوستان باید توجه داشته باشند که انتقاد با تخریب تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید استیلی در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل شهرداری تبریز که عصر امروز در محل سازمان لیگ برتر برگزار شد با بیان این مطلب افزود: بازی با شهرداری سومین بازی ما در لیگ برتر است و با تیمی روبرو می شویم که از بازی گذشته خود 2 امتیاز کسب کرده است. این تیم در دیدارهای گذشته خود به ویژه مقابل مس کرمان عملکرد خوبی داشت و توانست در خانه حریف به یک امتیاز دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه تیم شهرداری تبریز از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان خوبی بهره می برد گفت: بنده پیش از آنکه عهده دار مسئولیت تیم پرسپولیس شوم با باشگاه شهرداری مذاکره کرده بودم این تیم یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر است که مشکلات اقتصادی ندارد و مدیریت این باشگاه با برنامه ریزی درست و اصولی کارها را پیش می برد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بازی این تیم مقابل شهرداری تبریز را حساس خواند و گفت: در مورد دیدارهای اخیر پرسپولیس دو مسئله وجود دارد یکی حق است و دیگری حقیقت. حقیقت آن است که در دو بازی گذشته تیم ما فقط به یک امتیاز رسیده اما حق ما بیش از یک امتیاز بوده و باید نتایجی بهتر کسب می کردیم.

استیلی در ادامه مدعی شد تیمش روز به روز بهتر می شود و افزود: ما فقط 10 روز است که تمامی بازیکنانمان را در اختیار داریم در اینجا باید بگویم 10 روز زمان کافی برای کامل شدن یک تیم نیست. اینکه ما در هر بازی ترکیب خود را تغییر می دهیم نشان دهنده آن است که تیم هنوز شکل واقعی خود را پیدا نکرده است.

استیلی همچنین مدعی شد تیمش برای موفقیت در لیگ برتر زمان می خواهد و گفت: فوتبال ورزشی زمان بر است شما به تیم ملی نگاه کنید آیا عملکرد این تیم در بازی با مالدیو راضی کننده بود؟ قطعا کارلوس کی روش هم برای موفقیت در تیم ملی هم زمان می خواهد و شک ندارم که تیم او هم موفق خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه اظهار داشت: فکر و ذکر من و بازیکنان پرسپولیس انجام بازی خوب است و اینکه هواداران را خوشحال کنیم. اما آنها (هواداران) باید بدانند مهم پرسپولیس است مهم من و امثال من نیستیم که به پرسپولیس می آییم و می رویم. همه ما برای شادی هواداران تلاش می کنیم و خوشحالی آنها را وظیفه خود می دانیم. این بی انصافی است که در مسابقه اول از دقیقه 70 و در مسابقه دوم هنوز بازی شروع نشده از ما انتقاد کرده و شعار می دهند. من اعتقاد و اطمینان دارم تیم من یکی از بهترین تیم های لیگ برتر خواهد شد.

یکی از سوژه های اصلی پرسش خبرنگاران جایگاه علی کریمی در ترکیب پرسپولیس بود که استیلی در این باره گفت: کریمی در هر دو بازی پشت مهاجمان بازی کرده اما به دلیل اینکه در زمین فشار روی او زیاد است و بازیکنان تیم مقابل با او من تو من حرکت می کنند ناچار می شود به عقب زمین آمده تا توپ بگیرد. کریمی تا به امروز خواسته های ما را در زمین اجرا کرده و من از عملکرد او راضی هستم.

وی با بیان این ایده که علی کریمی قابلیت این را دارد که نزدیک به مهاجمان بازی کند در بازی با شهرداری نیز اعمال خواهد شد گفت: ما دنبال 3 امتیاز این بازی هستیم. با شناختی که از تیم شهرداری دارم تغییراتی در ترکیب پرسپولیس ایجاد خواهیم کرد و با چهره ای متفاوت از دیدارهای گذشته به میدان می رویم.

استیلی یادآور شد: تیم ما از نخستین بازی لیگ برتر شرایط بحرانی داشته و اگر نتوانیم در بازی با شهرداری هم به پیروزی برسیم شرایط ما بحرانی تر از آنچه که هست خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: من به هیچ عنوان نگفتم پرسپولیس 5 یا 6 هفته زمان می خواهد. من گفتم پرسپولیس واقعی را از هفته ششم خواهید دید که این تیم شکل اصلی خود را پیدا خواهد کرد. ما سعی می کنیم در این مدت تیم به انسجام لازم دست یابد.

وی همچنین با انتقاد از نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: مسابقات هر 4 روز یکبار برگزار می شود و نمی توان گفت که هفته به هفته به میدان می رویم. فشردگی مسابقات خیلی زیاد است و زمان کافی برای بازسازی تیم را نداریم این درست است که سازمان لیگ زمان کافی برای برگزاری مسابقات را ندارد اما بهتر این بود که فشردگی مسابقات در نیم فصل دوم بود نه نیم فصل اول که هنوز تیم ها به هماهنگی و انسجام نرسیده اند.

استیلی گفت: تیم ها به تازگی دوران آماده سازی را پشت سر گذاشته اند و ناچارند در فاصله های کم بازی کنند. تیمی که تازه تمرینات خود را شروع کرده و یک سری از بازیکنان خود را در اختیار نداشته چطور می تواند در این فاصله اندک به هماهنگی برسد؟! متاسفانه برنامه ریزی سازمان لیگ برای تیم هایی که تغییرات زیادی داشته اند خیلی دشوار است.

وی با یادآوری اینکه جدول در هفته های ابتدایی چندان قابل استناد نیست گفت: شما تیم های فجرسپاسی و برق شیراز را به یاد بیاورید. این تیم ها در 8 هفته اول صدرنشین بودند اما در پایان به لیگ دسته اول سقوط کردند. پاس همدان نیز سال گذشته جزء تیم های بالای جدول بود اما در نهایت سقوط کرد. در عین حال تیم سپاهان در شش هفته لیگ گذشته جزء تیم های پایین جدول بود اما در نهایت قهرمان شد.

وی افزود: فوتبال پروسه ای زمان بر است و باید در آن با برنامه ریزی پیش رفت. تیم ما دیر تشکیل شده این یک واقعیت است. ما برای اولین بار است که دوران آماده سازیمان را در غیاب بازیکنان اصلی آغاز کردیم. چرا که نفرات تیم ما در اردوی تیم ملی بودند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا سراغ ندارم که دوران آماده سازی یک تیم در غیاب نفرات اصلی دنبال شود و تیم با برگزاری 3 جلسه تمرین با حضور کلیه بازیکنان در مسابقات وارد شود.

خبرنگاری از استیلی پرسید دلیل اعتراض هواداران چیست که وی در پاسخ گفت: خیلی شفاف باید بگویم اعتراض هواداران به خاطر نحوه رفتن علی دایی است. اما آنها باید بدانند که انتخاب سرمربی تیم توسط کمیته فنی بوده است من هم فکر می کردم گزینه انتخابی کادر کمیته فنی علی دایی باشد اما در نهایت شرایط به گونه ای پیش رفت که مسئولیت تیم را به بنده سپردند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه انتخاب سرمربی تیم پرسپولیس توسط کمیته فنی این باشگاه صورت گرفته است گفت: آیا آقای کاشانی می تواند روی افرادی چون دکتر زادمهر، محمد پنجعلی و یا دکتر ذوالفقارنسب نفوذ کند و به آنها نظرش را تحمیل کند؟

استیلی ضمن یادآوری اینکه در زمان آغاز فعالیت در تیم فوتبال پرسپولیس از پیشکسوتان این باشگاه اجازه گرفته است گفت: در این مدت برخی از پیشکسوتان به من لطف داشتند حتی بعد از بازی با شاهین آقایان پیوس و پروین به من زنگ زدند و نقطه نظراتشان را مطرح کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به حمایت هواداران احتیاج داریم. هوادارانی که در سختی و روزهای شکست در کنار ما باشند. چرا که در زمان بردها همه اطراف تیم هستند هوادار و غیر هوادار را نمی توان شناخت.

استیلی یادآور شد: چه در دوران بازی و چه در دوران مربیگری همیشه برای هواداران بازی کرده ام و سرم را به خاطر آنها جلوی توپ گذاشته ام. من همیشه با مردم و هواداران پرسپولیس بهترین رفتار را داشته ام و در سخت ترین جاها به آنها احترام گذاشته ام. این انتظار را هم دارم که امروز آنها بیشتر کنار ما باشند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مشکلات مالی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مشکلات مالی در تمام تیم ها وجود دارد سال گذشته که در شاهین بوشهر بودم تیم از ابتدا چنین مشکلاتی داشت اما خوشبختانه در باشگاه پرسپولیس چنین نبوده و مدیریت باشگاه به تعهدات مالی خود در قبال بازکینان عمل کرده است.

وی افزود: از آنجایی که تیم پرسپولیس زیر نظر سازمان تربیت بدنی فعالیت می کند و این سازمان در ماه های گذشته بلاتکلیف بوده به باشگاه بودجه تزریق نشده اما با انتخاب وزیر ورزش و جوانان این انتظار می رود که مشکلات مالی پرسپولیس به صورت کامل برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس نیاز به حمایت مالی دارند گفت: اینکه هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس در ساعت های پایانی روز به ورزشگاه می آیند و از تیم خود حمایت می کنند نشان می دهد که کشور ما مردمانی ورزشی دارد و مسئولان باید بدانند که باید در این کشور امکانات خوبی در اختیار مردم قرار گیرد.

استیلی همچنین در خصوص کاپیتانی این تیم گفت: در خصوص کاپیتانی تصمیم گیرنده اصلی من هستم در بازی با شاهین بوشهر نیز علی کریمی باهماهنگی من بازوبند را به نوری داد او در جریان بازی در بین دو نیمه به من گفت اگر خواستم از زمین خارج شوم بازوبند را به چه کسی بدهم که من نام چند بازیکن را گفتم و تاکید کردم که بازوبند را به هر کدام که شرایط روحی و روانی بهتری دارد بدهد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ضمن تاکید بر اینکه کاپیتان دومی محمد نوری دائمی نیست گفت: در شرایطی که ما تلاش می کنیم برای موفقیت تیم اینکه بازوبند را چه کسی به بازو می بندد مسئله مهمی نیست در عین حال ما بازوبند را به کسی می دهیم که شخصیت، قدمت و کسوت قابل توجهی در فوتبال ایران و پرسپولیس داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




استیلی همچنین در پاسخ به خبرنگار مهر که نظرش را در خصوص انتقاد برخی از پیشکسوتان این باشگاه جویا شد گفت: یک انتقاد داریم و یک تخریب. من خیلی دوست دارم از مجموعه پرسپولیس انتقاد شده و راه حل ارائه شود تا ما در جهت رشد تیم آن را به کار بگیریم. اما برخی از دوستان به جای انتقاد تخریب می کنند آنها باید بدانند با 10 روز گردهم آمدن بازیکن کنار هم نمی توانیم یک تیم بسازیم ما نیاز به زمان داریم تا به انسجام برسیم.

وی از اصلاح سیستم ساختار دفاعی این تیم در دو بازی گذشته به نیکی یاد کرد و گفت: ما در این دو بازی فقط یک موقعیت صد در صد گل به حریفان دادیم که آن هم مربوط می شد به موقعیت گلی که در دقایق پایانی دیدار با شاهین بوشهر نصیب بازیکنان این تیم شد در این دو مسابقه اگر هم گل خوردیم با اشتباهات فردی خودمان بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: قوای تهاجمی تیم فوتبال پرسپولیس در فاز حمله باید تقویت شود ما گرچه ساختار دفاعی تیممان خوب بوده است اما کمتر صاحب موقعیت گلزنی شده ایم در بازی مقابل شاهین بوشهر بر خلاف دیدار مقابل ملوان موقعیت گل زیادی نداشتیم و باید این مشکل را برطرف کنیم.

استیلی شرایط نامساعد جوی را دلیل اصلی شکست پرسپولیس مقابل شاهین بوشهر خواند و گفت: ما باید به هماهنگی برسیم و ایجاد تغییر و جابجایی در ترکیب تیم ما را به این هدف نزدیک می کند.

وی از تغییرات در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار با شاهین بوشهر خبر داد و در خصوص وضعیت مهرداد اولادی گفت: اولادی به علت مصدومیت چند هفته توانایی همراهی ما را نخواهد داشت.

استیلی در این باره افزود: من در مورد داوری دیدار مقابل شاهین بوشهر حرفی نزده ام اما اعتقاد دارم در این مسابقه داور باید بازیکن تیم شاهین که به عمد مهرداد اولادی را زد از زمین اخراج می کرد. در این مسابقه پنالتی ما نادیده گرفته شد و در عین حال شیث رضایی نیز بی دلیل کارت زرد گرفت. اعتقاد دارم سعید مظفری زاده از داوران خوب فوتبال ایران است اما در بازی ما مقابل شاهین قضاوت خوبی نداشت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از این موضوع که بازیکن چند صد میلیونی تیم فوتبال پرسپولیس را بازیکن شاهین به راحتی مصدوم کرد در خصوص شرایط دیگر مهاجمان پرسپولیس گفت: منتظریم تا پزشکان وضعیت هاشمیان را مورد بررسی قرار دهند و اگر او شرایط مسابقه را پیدا کرد در بازی مقابل شهرداری از این بازیکن استفاده خواهیم کرد. ما در خط حمله کاظمیان را هم داریم که روز به روز بهتر می شود. نوروزی و غلامرضا رضایی دیگر مهاجمان ما هستند که می توانند به تیم کمک کنند در عین حال یک مهاجم قدرتی خوب که قابلیت سرزنی هم داشته باشد را به خدمت خواهیم گرفت.

وی با تمجید از علی کریمی گفت: افرادی که کریمی را از نزدیک می شناسند و با او برخورد داشته اند می دانند که کریمی چه شخصیتی دارد او برای بازیکنان پرسپولیس یک الگوست. او اولین نفری است که در محل تمرینات حضور می یابد و هیچ وقت منافع شخصی خود را به منافع تیم ترجیح نمی دهد.

استیلی یادآور شد: کریمی چندی پیش نزد من آمد و گفت بازوبند کاپیتانی را از من بگیرید که با این خواسته اش مخالفت کردم چرا که اعتقاد دارم او بهترین گزینه برای کاپیتانی پرسپولیس است.

وی در خاتمه تصریح کرد: آقای مایلی کهن مربی من بوده و من برای ایشان احترام خاصی قائلم. ایشان در حال حاضر مدیر فنی تیم ما هستند و بنده سعی می کنم از مشورت های ایشان استفاده کنم. اینکه مدیر فنی ما چه اظهار نظری کرده و در مورد تیم های دیگر چه چیزی گفته است به من مربوط نمی شود و خودشان بهتر می توانند در این خصوص اظهار نظر کنند.

تیم فوتبال پرسپولیس که در دو بازی ابتدایی لیگ برتر برابر ملوان به تساوی رسید و به شاهین بوشهر باخت، سومین دیدار خود را ساعت 22:30 دقیقه روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برابر شهرداری تبریز برگزار خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016