سه شنبه 1 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فتح‌الله‌زاده: واعظ گفته بود درباره فوتبال حرف نمي‌زند به جز امشب و شب‌هاي دگر

فارس - سرپرست باشگاه استقلال گفت: واعظ آشتياني گفته بود در مورد فوتبال صحبت نمی کند اما گفته بود به جز امشب و شب‌های دگر.

[فتح‌الله‌زاده: واعظ گفته بود درباره فوتبال حرف نمي‌زند به جز امشب و شب‌هاي دگر]

علی فتح‌ الله ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص تشکیل کمیته فنی، حواشی آکادمی فوتبال استقلال، ‌بخشش مجتبی جباری و اظهارات جدید مدیرعامل پیشین استقلال صحبت‌های زیر را مطرح کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فارس: سرانجام کمیته فنی چه شد؟ به نظر می رسد تشکیل این کمیته به جای کمک به باشگاه دلیلی بر ایجاد حاشیه شده است؟

من می خواستم این کمیته فنی تشکیل شود تا به من کمک کند اما متاسفانه در اول راه، کار به جاهایی کشید که نزدیک بود به حاشیه برویم. من که با این همه زحمت و آرامش تیم را درست کردم، دلم نمی خواست به خاطر مسائل حاشیه‌ای این آرامش به هم بخورد. متاسفانه یکسری داستان‌ها پیش آمد و من در نهایت سکوت اختیار کردم تا کار به آرامش برسد. باید ششدانگ حواسم به استقلال باشد و نمی خواستم در این شرایط تیم را رها کنم.

فارس: بالاخره قرار شد با حسن روشن همکاری کنید یا نه؟
شنبه شب با روشن جلسه داشتم و حکم رئیس کمیته فنی را به او دادم اما به او گفتم برای انتخاب اعضا باید صبر کنی. توضیح دادم که اگر قرار است اعضای کمیته فنی مشغول کار شوند باید شرح وظایف آنها مشخص شود. به همین دلیل قرار شد روشن با حوصله 8 نفر را مورد بررسی قرار دهد و به من معرفی کند و من هم پس از بررسی از بین این 8 نفر 4 نفر را انتخاب کنم. مهمترین کار کمیته فنی انتخاب سرمربی است که برای امسال ما سرمربی داریم در نتیجه شاکله اصلی فعالیت‌های این کمیته برای فصل آینده است.

فارس: در چند روز اخیر حواشی زیادی در مورد آکادمی باشگاه استقلال مطرح شد و در این بین حسن روشن و رضا رجبی علیه هم صحبت‌هایی را مطرح کردند اما شما فقط سکوت کرد‌ید. این سکوت چه معنایی دارد؟
از نظر من این سکوت نیست. آدم با مطالعه‌ای هستم و بدون هدف کاری را انجام نمی دهم. من مثالی برای شما می زنم. اگر امروز در کوچه برادر شما را زدند، شما هم باید بروی فرد خاطی را بزنی و سپس همه اعضای دو خانواده به جان هم بیفتند؟ اگر قرار باشد هر کسی چنین روشی را در پیش بگیرد سنگ روی سنگ بند نمی شود. مملکت قانون دارد.
ممکن است روشن چیزی بشنود یا ببیند و زود واکنش نشان دهد اما من برای او توضیح دادم همه چیز قانون دارد. اگر جایی خلافی انجام شده باشد من به عنوان مدیر آن بخش نمی توانم وارد عمل شوم.
به نظر شما در اداره‌‌ های دولتی یا وزارتخانه‌ها خلاف نمی شود؟ آیا وزیر شخصا برای رسیدگی به تخلف کارمندش وارد عمل می شود یا اینکه او را به اداره تخلفات معرفی می کند؟
من هم همین رویه را در پیش گرفته‌ام. می توانید از حجت الاسلام علیپور بپرسید. حتی از زمانی که روشن و یا منصوریان در راس کار بودند، هر شکایتی که می شنیدم به علیپور گزارش می دادم. من آدم‌هایی را می شناسم که فرزندانشان در حد استقلال نبودند و چون آنها را ثبت‌نام نکردیم پشت سرمان گفته‌اند که پول می خواستیم. پس آدم هر شنیده‌ای را نباید باور کند. مثلا حسن روشن گفته بود 7 بازیکن پول دادند تا بتوانند در استقلال بازی کنند. اکنون خانواده‌های آنها شاکی شده‌اند که به آنها تهمت زده‌ایم.
آنچه مسلم است آبرو بردن خیلی ساده است. در دو ثانیه می توان آبروی کسی را برد اما آبرو جمع کردن خیلی مشکل است. من همه اطلاعات و مسائلی که شنیده‌ام را به کمیته تخلفات فدراسیون فوتبال گفته‌ام و اگر کسی تخلفی کرده باشد، این کمیته به شدت با آن برخورد می کند.
وظیفه من جمع‌آوری این اطلاعات است. به جای قوه قضائیه نمی توانم تصمیم‌گیری کنم. حتی شنبه شب روشن چند مورد شکایت دیگر را به من داد که قرار است این شکایت‌ها را هم ضمیمه اطلاعات قبلی کنم و در اختیار کمیته تخلفات فدراسیون بگذارم.
من به روشن گفتم که اگر هر مطلبی می داند باید سند داشته باشد. فکر می کنم دوستان در این قضیه افراط و تفریط کردند. نباید با آبروی کسی که زحمت می کشد، به راحتی بازی کرد آن هم در شرایطی که استقلال نیاز به آرامش دارد. این مسائل نشان می دهد که ما اگر حقوق می دانستیم هر حرفی را مطرح نمی کردیم.

فارس: به نظر می رسد یکی از دلایلی که نخواستید کمیته فنی به این زودی تشکیل شود، مخالفت پرویز مظلومی بوده است.
نمی خواهم بگویم این مسئله تاثیرگذار نبوده است. مصاحبه‌ای از قول حسن روشن چاپ شده بود با این مضمون که مظلومی نمی تواند مانع معارفه من شود. اگر شما هم جای سرمربی بودی و می دیدی هنوز کمیته فنی تشکیل نشده برایت خط و نشان می کشند، معلوم است که نگران می شدی. البته روشن می گوید که این مصاحبه را انجام نداده است ولي متاسفانه صحبت‌های او تیتر یک روزنامه شده بود. من هم وقتی چنین اتفاقاتی را دیدم تصمیم گرفتم حواسم را بیشتر جمع کنم و ترجیح دادم در شرایط پخته‌تری این کمیته را تشکیل دهم.

فارس: محمد مایلی کهن در آخرین مصاحبه اش هم علیه شما صحبت کرد...
یک کلمه هم در مورد مایلی کهن حرف نمی زنم. قضاوت را به مردم می سپارم. اینقدر کار دارم که اگر قرار باشد بابت این حرف‌ها جواب بدهم باید فوتبال را رها کنم.

فارس: بار دیگر مجتبی جباری بخشیده شد چرا باشگاه استقلال در مورد این بازیکن سیاست یک بام و دو هوا است؟
من روی مسائل انضباطی بسیار دقیق و حساس هستم و آنچه در حوزه اختیاراتم است، انجام می دهم اما در مورد بازیکن، سرمربی است که تصمیم می گیرد.
من به طور کلی با رفتارهای جباری موافق نیستم. روزی که با جباری جلسه داشتیم به او گفتم آقای جباری شما قرارداد 400 میلیونی با استقلال داشتی که از آن مبلغ 200 میلیون آن را می خواستی و من تمام این پول را به تو دادم. مانده قرارداد امسالت، مگر چقدر از شروع فصل گذشته است که می گویی بدقولی کرده‌ایم.
منظور جباری از بدقولی این بوده که با من قرار داشته ولی من برای حضور در قراری مهم‌تر نتوانستم او را ببینم. من از شما سؤال می پرسم در جایی که وزیر و شهردار باید به من وقت بدهند و وقت گرفتن دست من نیست وقتی به یک باره تماس گرفته می شود که مثلا فلان مدیر به من وقت داده آیا برای رسیدگی به امور تیم در آن جلسه شرکت کنم، مهمتر است یا جلسه با بازیکن؟
در باشگاه استقلال هستند بازیکنانی که به مراتب بیشتر از جباری طلب دارند. به هر حال این اتفاقاتی که رخ می دهد من را آگاه‌تر می کند و در قول و قرارها دقت بیشتری داشته باشم.

فارس: فرهاد مجیدی چند جلسه‌ای است در تمرین استقلال شرکت نمی کند و گفته می شود دلیل این غیبت ناراحتی او از بازی کردن مجتبی جباری است؟
اصلا مجیدی از این قضیه ناراحت نیست. قبل از بازی با فجر از مظلومی قول گرفته بود که اگر گلزنی کرد دو سه روز برای رسیدگی به مشکلش در تمرین حضور پیدا نکند. البته این اتفاق برای هر بازیکنی رخ نمی دهد. مجیدی واقعا مشکل داشت و این یک قول و قرار بین سرمربی و بازیکن است. فرهاد مجیدی سرمایه است و حتی گاهی اوقات که من در تیم مشکل می خورم از او کمک می گیرم.

فارس: بگذریم؛ از مهلتی که به مسئولان ورزشی داده بودید، چند روز دیگر باقی نمانده، واقعا قصد دارید استعفا کنید؟
مشکلی نیست. برای رسیدن پول کارهایی انجام داده‌ایم. تا زمانی که من زنده و در این تیم هستم به استقلال کمک می کنم و نمی گذارم به حاشیه برود.

فارس: به تازگی به دلیل صحبت‌های شما مبنی بر اینکه از زمان واعظ آشتیانی 3.5 میلیارد تومان بدهی باقی مانده، مدیرعامل پیشین استقلال صحبت‌هایی مطرح کرده مبنی بر اینکه زمانی که به جای شما مدیر عامل استقلال شد، استقلال 5 میلیارد بدهی داشته و خطاب به شما گفته اگر نمی توانی پولتان را از وزارت ورزش بگیری بهتر است بروی.
اول اینکه من گفته‌ام از زمان واعظ آشتیانی فقط 3 میلیارد تومان بدهی به بازیکن مانده در حالی که کل مبلغ بدهی از زمان واعظ 7 میلیارد تومان است. ضمن اینکه باقی ماندن 5 میلیارد بدهی از زمان من دروغ محض است. ایشان قراردادهایی که من با بازیکنان برای فصل جدید بسته بودم را جزء‌ بدهی ها حساب می کند.
خیلی جالب است، بنده هفته سوم از استقلال کنار گذاشته می شوم و ایشان توقع داشت قراردادی که برای آن سال با بازیکنان بسته بودم را پرداخت کنم و سپس بروم و بازیکنان یک سال برای ایشان رایگان بازی کنند.
من که واعظ آشتیانی نیستم استعفا بدهم و تیم را داغان کنم. من دلسوز تیم هستم. فرقم با او این است که حاضر شدم با سازمان تربیت بدنی توافق کنم که 50 درصد درآمدزایی از طرف خودم باشد نه مثل واعظ که همه پول را از سازمان می خواست و اینقدر معطل کرد که همه بازیکنان خوب تیم رفتند و فصل نقل و انتقالات در حال تمام شدن بود.
اینها را می گویم تا مردم روشن شوند. بنده زیاده خواهی نمی کنم و اگر می گویم وزارت ورزش پولمان را بدهد به این دلیل است که فصل گذشته 50 درصد درآمدزایی شخصی را انجام دادم و اکنون فقط می خواهم وزارت ورزش به تعهداتش عمل کند.
واعظ با شهامت گفت که نمی تواند این پول را دربیاورد اما من با شهامت گفتم می توانم. چرا واعظ واقعیت را قبول نمی کند و از اینکه می گویم از زمان او بدهی مانده، ناراحت می شود؟ زمان‌هایی هم بوده که من در استقلال نبودم و مدیران سابق گفتند از زمان من بدهی مانده است. آیا من باید ناراحت شوم؟ افتخارم است که وقتی سازمان گفت یک مدیر باوجود می خواهیم که 50 درصد هزینه‌ها را خودش تقبل کند، این شرایط را پذیرفتم. اگر پولی که از سازمان تربیت بدنی می خواهم به من بدهند، امسال استقلال را بدون ضرر و زیان بسته‌ام.
وقتی می گویم 5 بازیکن ملی پوش جذب کرده‌ام به این راحتی نیست. تا امروز بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان پول پرداخت کرده ام که همه این پرداختی ها از هزینه شخصی بوده است. از واعظ آشتیانی می خواهم در این ماه مبارک فداکاری انسان‌ها را لجن‌مال نکند.
او هیچ وقت از جیب خودش برای استقلال پول نداد اما من چک های شخصی ام را پاس کردم. هواداران هم این مسائل را می فهمند. می بینید که وقتی وارد استادیوم می شوم چه طور من را تشویق می کنند.
من اگر پول اضافه خرج کرده باشم، مطمئن باشید وزارت ورزش بالاتر از آن پول را به من نمی دهد و همان میزانی که خودش تعیین کرده را، پرداخت می کند. ما مدیریت هزینه کردیم. آقای واعظ! تو را به جدت بگذار ما کارمان را بکنیم.
نکته آخر اینکه او گفته بود در مورد فوتبال صحبت نمی کند اما گفته بود به جز امشب و شب‌های دگر در مورد فوتبال صحبت نمی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016