سه شنبه 1 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگان اسپانيا نگران پس لرزه‌هاي ال‌كلاسيكو هستند، فوتبال ملي ماتادورها تحت تاثير رفتارهاي آقاي خاص

فارس - پس از پایان سوپر جام جنجالی اسپانیا هنوز هم شاهد پس لرزه‌ها و حوادث عجیب در میان باشگاه‌هاي رئال مادرید و بارسلونا هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، بسیاری بر این باورند که فوتبال باشگاهي اسپانیا هرگز ظرفیت برگزاری 4 ال کلاسیکو دربی در 8 روز را نداشت. اتفاقی که در فصل گذشته رخ داد و باعث شد میزان بالای هیجان در لالیگا و به طور کلی در فوتبال سرزمين ماتادورها بسیاری از ارزش‌ها و اولویت‌های ورزشی را زیر سؤال ببرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هواداران فوتبال اسپانیا بر این نکته واقفند که دو قطب فوتبال این کشور یعنی رئال مادرید و بارسلونا در بدترین فصل‌ها و نگران کننده‌ترین شرایط همیشه مدعی قهرمانی بوده و هواداران خاص خود را دارند.

در فصلی که گذشت دو تیم مذکور به صورت تصادفی و به خاطر قرعه‌کشی در لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و لالیگا حداقل 6 بار درمدت زمانی کوتاه رو در روی یکدیگر صف‌آرایی کردند و این در حالی است که پلیس اسپانیا در گزارش مستند خود به این نکته اعتراف کرده بود که برای کنترل فقط یک ال کلاسیکو به یک ماه استراحت پس از آن نیازمند است.

این طوفان پیش‌بینی نشده کافی بود تا کینه‌ها و زخم‌های قدیمی سر باز کند و بهانه‌ها برای درگیری ها و اهانت‌ها به دست بازیکنان دو تیم بیفتد.

همه اینها به کنار؛ نکته مهم آمدن خوزه مورینیو به رئال مادرید بود که به خودی خود می توانست دلیل مناسبی برای به حاشیه کشاندن فوتبال اسپانیا باشد.
سوپر جام اسپانیا که در دو دیدار رفت و برگشت برگزار شد به اتمام رسید، حوادث عجیبی را در حاشیه خود رقم زد که تکرار آن به علت پوشش سنگین خبری قبل و بعد از آن دو بازی،‌چندان لازم به نظر نمی رسید، اما یادآوری چند نکته در حد مرور خاطرات خالی از لطف نیست.

تمارض‌های آلوز برزیلی از ال کلاسیکوهای فصل قبل هنوز در ذهن بازیکنان رئال مادرید باقی مانده بود و حتی هواداران دو آتيشه بارسلونا نیز در این ادعا صحه می گذارند که برخی ناداوری ها و مسائل مبهم داخل زمین در فصل گذشته رئال مادرید را از آنچه که مستحقش بود محروم کرد، اما این همه دلیل نمی شد تا ستارگانی مانند مارسلو، په‌په، راموس و خدیرا با حركات خشن و رفتارهای غیرورزشی خود زیبایی های ال کلاسیکو را تا مرز نابودی از بین ببرد.

در نهایت بارسلونا سوپر جام اسپانیا را بالای سر برد اما آنچه که باقی ماند، اعصاب به هم ریخته و آبروی از دست رفته برای پایتخت‌نشیان بود و بس.
حرکات زشت و تاسف‌برانگیز آقای خاص که این روزها به آقای خام یا مرد تنهای برنابئو بیشتر معروف است، حتی خشم هواداران و قديمي ها و نامداران قوي هاي سپيد را برانگيخته است.

چند روزی از بازی جنجالی در نیوکمپ گذشته و اتفاقات تلخ و شیرین همچنان ادامه دارد و پس لرزهاي بداخلاقي سوپر جام بر كالبد فوتبال اسپانيا حس مي شود. درگيري ها و حاشيه ها در ال كلاسيكو به حدي جدي بودند که ايكر كاسياس سنگربان شماره يك رئال مادريد و تيم ملي اسپانيا دو روز بعد اين ديدار با بازيكنان ملي پوش بارسلونا تماس تلفني گرفت و از آنها به دليل بروز برخي اتفاقات تفرقه افكن عذرخواهي كرد.

تداوم سریال لجبازی ها و اهانت‌های مورینیو نیز یکی دیگر از تیترهای خبری است.
از طرفی فوتبال دوستان به خوبی می دانند که این آخرین ال کلاسیکوی تاریخ نبوده و در سال جدید نیز با چنین روندی باید منتظر تشدید تشنج و درگیری در فوتبال باشگاهی اسپانیا باشیم.
نکته قابل تأمل در این میان آنکه فوتبال ملی اسپانیا همیشه از تضعیف دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید ضربه اساسی خورده و هر گاه این دو تیم مشکلات بین خود را حل کرده‌اند شاهد شکوه فوتبال در اسپانیا بوده‌ است.

چهره‌های شاخصی چون ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا، فرناندو هیه‌رو نائب رئیس سابق فدراسیون فوتبال این کشور و فرناندو مورینتس بازیکن اسبق تیم ملی اسپانیا و هم تیمی سابق رائول در رئال مادرید به شدت نگران اوضاع فوتبال در سطح ملی اسپانیا هستند.

مسئله مهم این است که اسپانیا در جام جهانی 2002 قدرت مشابه جام جهانی 2010 را داشت و حتی برخی کارشناسان بر این باورند که اسپانیا در جام‌های جهانی 2002 و 2006 قوی تر از اسپانیای امروز بوده اما مشکل اسپانیا نداشتن اتحاد تیمی بود که در یورو 2008 در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به آن رسید و قهرمان شد.

اکنون این نگرانی کاملا منطقی است که طوفان ال کلاسیکو دربی گرد و خاکی را به پا کند که نتیجه آن به صورت کاملا پیش‌بینی شده تضعیف تا مرز نابودی در سطح تیم ملی اسپانیا باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016