پنجشنبه 10 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممنوعیت فعالیت مربیان 65 سال به بالا اعتبار ندارد، مهر

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال از بازنگری در دستورالعمل کمیته آموزش در خصوص ممنوعیت فعالیت مربیان بالای 65 سال در لیگ برتر خبر داد و گفت: تا زمانی که این دستورالعمل مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشود، اجرا نخواهد شد و هیچ اعتباری ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تاج با بیان این مطلب افزود: تا زمانی که طرح ممنوعیت فعالیت مربیان 65 سال به بالا در لیگ مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشود، اجرا نخواهد شد و هیچ اعتباری ندارد. در کل تصویب هیئت رئیسه برای چنین قوانینی که در فوتبال تاثیر جدی می گذارد لازم است.

وی در ادامه افزود: دستورالعمل ممنوعیت مربیان 65 سال به بالا در لیگ برتر پیشنهاد کمیته آموزش است نه مصوبه هیئت رئیسه، پس از نظر اجرایی نیاز به بازنگری دارد، چرا که باید رئیس، دبیرکل و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون آن را مصوب کنند.

تاج که با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفتگو می کرد، افزود: دستورالعمل پیشنهادی کمیته آموزش منطقی است، چرا که کمیته آموزش و حتی کارشناسان فوتبال به این نتیجه رسیده‌اند که چرخه مربیان حاضر در لیگ برتر محدود شده است و این محدودیت باعث شده که برخی اوقات رسانه‌ها مربیان لیگ برتر و حتی لیگ یکی را به مربیان شانه تخم مرغی تشبیه کنند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این تشبیه جالب به این معناست که تعداد تخم مرغ‌ها یکسان است و فقط این تخم مرغ‌ها هستند که در شانه جابه‌جا می شوند و یک تخم مرغ جدیدی وارد این چرخه نمی شود. مطمئنا کمیته آموزش می خواهد مربیان جدیدی وارد چرخه لیگ برتر شوند که سن آنها از 65 سال کمتر باشد.

"با اینکه عقیده دارم قانون ممنوعیت فعالیت مربیان بالای 65 سال در لیگ برتر منطقی است اما می توان راه درست‌تری برای اجرای آن پیدا کرد"، تاج با بیان این جمله افزود: مربیان با تجربه و توانمند زیادی در دنیا هستند که کارنامه قابل توجهی دارند. امثال فرگوسن‌ها، اتو ره هاگل‌ها، تراپاتونی‌ها، کاپلوها و آرگونس‌ها علاوه بر داشتن تجربه دانش هم دارند و این ربطی به سن و سال بالا ندارد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به نظر من باید چرخه مربیان به صورت منطقی از رده‌های پایه آغاز شود و مربیان جوان هم از رده‌های پایه شروع کنند تا تجربه کسب کنند و همزمان با کسب دانش روز و شرکت در دوره‌های مربیگری از همه جهات خودشان را ارتقا دهند. این اتفاق باید بیفتد تا بتوان فوتبال کشور را از حالت کنونی خارج کرد.

وی به تجربه موفق برخی مربیان جوان در تیم‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: نمونه‌های داخلی این موفقیت‌ها امیرقلعه نویی است. او در حالی که جوان بود در اوایل دهه هشتاد تیم استقلال که یکی از پرطرفدارترین تیم‌های کشور است را تحویل گرفت و آن را به قهرمانی‌های متعدد رساند. البته همین امسال هم در لیگ برتر مربیان جوان موفق هم داریم که می تواند به عبدالله ویسی اشاره کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تاج افزود: عکس این ماجرا هم وجود دارد و مربیان با تجربه‌ای هم مانند پرویز مظلومی، منصور ابراهیم‌زاده و مجید جلالی هستند که در مقاطع مختلف موفق بودند. جدای از تمام اینها غلامحسین پیروانی سال‌های سال با تیم فجر شهید سپاسی که سرمایه گذاری چندانی در فوتبال نمی کرد و بازیکنان سرباز را به خدمت می گرفت توانسته بود یکی دو فصل بهترین تیم شهرستانی شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خاتمه تصریح کرد: همه مواردی که گفته شد نشان می دهد قانون مربیان بالای 65 سال از نظر اجرایی نمی تواند تضمین کند که مربی جوانی ناموفق یا موفق و یا مربی مسنی ناموفق و یا موفق باشد. باید این دستورالعمل پیشنهادی کمیته آموزش در هیئت رئیسه مطرح شود تا اعضای هیئت رئیسه در این باره اتخاذ تصمیم گیری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016