پنجشنبه 24 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از حذف عجيب اميدها، اين بار سپاهانی‌ها از بازيکن محروم استفاده کردند، احتمال باخت زردپوشان، مهر

تيم فوتبال سپاهان ايران درحالی مقابل السد قطر در مرحله يک چهارم نهايی مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه‌های آسيا به برتری رسيد که در ترکيب خود از يک بازيکن محروم استفاده کرده است.


به گزارش خبرنگار مهر، پس از حذف عجيب تيم فوتبال اميد ايران از گردونه مسابقات فوتبال انتخابی المپيک ۲۰۱۲ لندن به دليل استفاده از يک بازيکن محروم (کمال کاميابی نيا) سپاهانی‌ها نيز در اقدامی مشابه از بازيکنی استفاده کردند که در مرحله گروهی مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه‌های آسيا دواخطاره شده بود و اجازه حضور در مرحله حذفی اين مسابقات را نداشت.

رحمان احمدی دروازه بان فصل جاری تيم فوتبال سپاهان اصفهان در فصل گذشته برای تيم پرسپوليس بازی می کرد. اين دروازه بان در فصل ۲۰۱۱ ليگ قهرمانان آسيا که دور رفت از مرحله يک چهارم نهايی آن چهارشنبه شب به اتمام رسيد در بازی رفت مقابل الاتحاد عربستان و هر دو ديدار رفت و برگشت مقابل الوحده امارات برای سرخپوشان به ميدان رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين دروازه بان باتجربه براساس آنچه در آرشيو سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا درج شده در ديدار رفت مقابل الاتحاد عربستان در دقيقه ۴۷ از داور مالزيايی مسابقه کارت زرد گرفته و در دقيقه ۶۶ ديدار برگشت مقابل الوحده امارات که آخرين بازی پرسپوليس در مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا بود نيز دومين کارت زرد خود را اين بار از داور عمانی دريافت کرده است.

با اين شرايط رحمان احمدی دواخطاره بوده و اجازه همراهی تيمش را در ديدار مرحله يک هشتم نهايی ليگ قهرمانان آسيا نداشته است. با توجه به حذف تيم فوتبال پرسپوليس از مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه‌های آسيا طبيعتا اين بازيکن فرصت حضور در مرحله يک هشتم نهايی را نداشته و با انتقال به تيم سپاهان اصفهان در نخستين ديدار اين تيم در مرحله يک چهارم نهايی به ميدان رفته است.

حال مشخص نيست سپاهان نقض قانون کرده و مستوجب تنبيه انضباطی است يا اينکه بدون منع قانونی از رحمان احمدی استفاده کرده و برنده ديدار رفت مقابل السد قطر است.

هوشنگ نصيرزاده، کارشناس داوری و مسائل حقوقی فوتبال در اين خصوص به مهر گفت: اخطارها را در مسابقات به بازيکنان نشان می دهند نه باشگاه‌ها به همين دليل وقتی يک بازيکن چند اخطار دريافت کرده و باشگاهی را ترک می کند اين اخطاره‌ها را همراه خود به باشگاه ديگر نيز می برد. يکی از مواردی که در ای تی سی بازيکنان وجود دارد اين است که محروميت‌ها نيز به تيم انتقال گيرنده بازيکن بايد اطلاع داده شود.

وی در اين خصوص افزود: شايد سپاهانی‌ها شانس آورده باشند و اخطاره‌های رحمان احمدی محاسبه نشده باشد، در غير اينصورت او محروم است و باشگاه السد می تواند با شکايت به کنفدراسيون فوتبال آسيا نتيجه بازی را به سود خود تغيير دهد.

باشگاه السد قطر بلافاصله پس از برگزاری ديدار مقابل سپاهان ايران به دليل استفاده تيم اصفهانی از يک بازيکن محروم به کنفدراسيون فوتبال آسيا شکايت کرده و خواهان تغيير نتيجه اين بازی شده است. نکته جالب توجه اين است که قطری‌ها از اين موضوع اطلاع کامل داشته‌اند و سپاهانی ها از آن بی اطلاع بوده‌اند.

البته مسئولان باشگاه سپاهان مدعی هستند اين بازيکن محروم نبوده و حتی ناظر بازی نيز به آنها تاکيد کرده می توانند از وجود او استفاده کنند. قطعا در روزهای آينده مشخص خواهد شد، ادعای سپاهانی‌ها درست است يا اينکه بازی برده مقابل السد را بازنده خواهند شد.

صبح امروز در نشستی ويژه با حضور عليرضا رحيمی، مديرعامل باشگاه سپاهان و مجيد بصيرت، سرپرست تيم فوتبال اين باشگاه در خصوص موضوع محروميت رحمان احمدی بحث و گفتگو شد تا تدابير لازم در اين رابطه انديشيده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016