پنجشنبه 24 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بسکتبال جام ملت‌های آسيا - چين: پيروزی خفيف ايران مقابل تايوان در نخستين گام، ايسنا

تيم ملی بسکتبال ايران در نخستين ديدارش در نمايشی پايين‌تر از حد انتظار چين تايپه را از پيش رو برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ملی پوشان بسکتبال ايران در نخستين ديدار از رقابت‌های قهرمانی آسيا برابر تايوان به ميدان رفتند و توانستند در اين ديدار نزديک با نتيجه ۴۹ بر ۳۷ به پيروزی برسند.

کوارتر نخست مسابقه با امتيازآوری کاپيتان تيم ملی آغاز شد. در همان ابتدا پرتاب صمد نيکخواه بهرامی ايران را از چين تايپه پيش انداخت. مسابقه بسيار نزديک و بدون امتياز سپری می‌شد که "چن" فوروارد چين تايپه توانست هفتمين امتياز تيمش را کسب کند تا بازی در دقيقه ششم اين کوارتر ۶ بر ۴ به سود چين تايپه باشد. در دقايق پايانی کوارتر نخست ارسلان کاظمی توانست با پرتابی زيبا دوباره ايران را از حريفش پيش بياندازد تا اين کوارتر با نتيجه ۱۰ بر ۸ به سود ايران به پايان برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کوارتر دوم نبر ايران برابر چين تايپه با برتری حريف ايران آغاز شد. "وو تائو هاوو" سنتر تيم چين تايپه با امتياز آوری در آغاز کوارتر توانست جمع امتيازهای تيمش را به عدد ۱۴ برساند. ماتيچ با اضافه کردن اصغر کاردوست اين بازيکن را کنترل کرد. تيم ملی با امتياز آوری نيکخواه بهرامی دوباره از حريف پيشی گرفت تا تنها ۲ دقيقه مانده به پايان نيمه نخست مسابقه اين تيم ايران باشد که با نتيجه ۱۶ بر ۱۴ از چين تايپه پيش بيفتد. در دقيقه‌های پايانی مسابقه بود که "لين چين" بازيکن تيم چين در يک ضد حمله توانست امتياز آوری کند تا در پايان کوارتر دوم اين چين تايپه باشد که با نتيجه ۱۱ بر ۷ به برتری برسد.

نيمه نخست اين مسابقه با نتيجه ۱۹ بر ۱۷ به سود چين تايپه به پايان رسيد.

نيمه دوم مسابقه با قدرت نمايی حامد حدادی در زير سبد چين تايپه آغاز شد. پرتاب سه امتيازی صمد نيکخواه‌بهرامی دوباره برتری را به کاروان ايران آورد تا ماتيچ با خيالی آسوده‌تر بتواند در کنار زمين تيمش را هدايت کند. ارسلان کاظمی که وارد زمين شده بود توانست برتری ايران را به ۵ امتياز برساند تا ايران در کوارتر سوم با نتيجه ۱۵ بر ۱۲ به پيروزی برسد.

کوارتر چهارم اين مسابقه با درخشش صمد نيکخواه بهرامی آغاز شد. کاپيتان تيم ملی که امتياز آورترين بازيکن ميدان بود توانست پرتاب‌هايش را يکی پس از ديگری وارد سبد کند و اختلاف را بيشتر کند تا در پايان کوارتر چهارم ايران با نتيجه ۱۷ بر ۶ به پيروزی برسد و در پايان با نتيجه ۴۹ بر ۳۷ نخستين بردش را جشن بگيرد.

ايران در حالی در اين ديدار به امتياز ۵۰ هم نرسيد، که انتظار می رفت با توجه به حضور ارسلان کاظمی حامد حدادی و صمد نيکخواه بهرامی با اختلاف بيشتری مقابل تيم نه چندان قدرتمند چين تايپه به برتری برسد.

البته جام ويليام جونز که با قهرمانی ايران به پايان رسيد، نشان داد که ملی پوشان ايران در بازی‌های نخست معمولا نمی توانند تمام توانايی‌هايشان را به نمايش بگذارند. ايران در جام ويليام جونز هم با شکست مقابل فيليپين کارش را آغاز کرد اما در پايان به مقام قهرمانی رسيد.

عملکرد ملی‌پوشان در اين مسابقه به شرح زير است:

آرن داوودی ۲۱ دقيقه با ۳ امتياز
مهدی کامرانی ۳۵ دقيقه ۲ امتياز
جواد داوری ۱۷ دقيقه ۲ امتياز
ارسلان کاظمی ۲۴ دقيقه ۸ امتياز
اوشين ساهاکيان ۱۶ دقيقه ۶ امتياز
حامد آفاق ۲۶ دقيقه ۲ امتياز
صمد نيکخواه بهرامی ۲۱ دقيقه ۱۸ امتياز
حامد حدادی ۲۹ دقيقه ۸ امتياز

تيم ملی ايران در دومين ديدار خود روز جمعه به مصاف قطر می رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016