شنبه 16 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تيم المپيك عراق حذف شد اما حكم ايران را سه‌شنبه مي‌دهند، ایسنا

نايب‌رييس فدراسيون فوتبال گفت: بنابر مكاتباتي كه با فيفا داشتيم تيم المپيك عراق قطعا از رقابت‌هاي انتخابي المپيك 2012 لندن حذف شده اما راي فيفا درباره باز گرداندن احتمالي تيم ايران به گردونه رقابت‌ها سه‌شنبه اعلام مي‌شود.

مهدي تاج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با ابراز اميدواري نسبت به بازگشت تيم ملي فوتبال المپيك ايران به گردونه رقابت‌هاي انتخابي المپيك 2012 لندن، اظهار كرد: طبق مكاتباتي كه فدراسيون ايران با فيفا داشته، حذف تيم المپيك عراق از رقابت‌هاي انتخابي المپيك قطعي است، اما اينكه آيا ايران جايگزين اين تيم شود بستگي به راي نهايي فيفا دارد كه ابتدا قرار بود پنج‌شنبه گذشته اعلام شود اما بنابر نظر وكلاي ما اين راي احتمالا سه‌شنبه اين هفته اعلام خواهد شد.

وي افزود: وكلاي سوييسي و انگليسي كه به خدمت گرفتيم، تلاش زيادي براي اعاده حق تيم المپيك ايران كرده‌اند. اينكه عراق در مرحله بعدي يك بازي مقابل تيم ازبكستان بازي كرده، بر ابهام راي فيفا مبني بر بازگرداندن ايران افزوده است تا جايي كه اگر بنابر كنار گذاشتن ايران باشد، ما حاضريم شكستي كه عراق مقابل ازبكستان متحمل شده را براي تيم ما منظور كنند. به هر شكلي سعي مي‌كنيم تيم المپيك احيا شود و بنده شخصا اميد زيادي به تحقق اين مساله دارم.

نايب‌رييس فدراسيون با تاكيد بر اينكه مجمع انتخابات رياست فدراسيون فوتبال بايد در تاريخ و ساعت مقرر در دي‌ماه برگزار شود، در اين‌باره به ايسنا گفت: بعد از مجمعي كه 28 شهريور برگزار شد، چند بند پيشنهادي براي اصلاح اساسنامه به اعضا اعلام شده است؛ آنها اكنون مشغول فكر كردن هستند. حتي در اين بين موارد پيشنهادي هم به جهت افزودن به اساسنامه ارايه شده است. در مجموع بنا داريم پس از بازي رفت تيم ملي مقابل بحرين، هرچه سريعتر جلسه مجمع را براي تصويب اصلاحات اساسنامه برگزار كنيم و در آن جلسه هم روي تاريخ دقيق مجمع انتخاباتي توافق نهايي ميان اعضا صورت مي‌گيرد.

تاج در ادامه اين گفت‌وگو با بيان اينكه بنابر اعلام گزارش‌هاي هيات رسيدگي به تخلفات فدراسيون، بايد تصميم‌گيري‌هاي جديدي براي تشكيلات كميته فوتبال ساحلي گرفته شود به ايسنا گفت: بنده اعتقاد دارم بايد تصميم‌گيري‌هاي جديدي براي كميته فوتبال ساحلي فدراسيون گرفته شود و تركيب كلي آن دچار تغييرات جدي شود. موضوع فوتبال ساحلي و تغييراتي كه از آن صحبت مي‌كنم ارتباطي به نتايج تيم ملي ما ندارد بلكه بحث‌هاي ديگري درباره عملكرد اين كميته مطرح است كه هيات رسيدگي به تخلفات هم گزارش‌ها و نقطه‌ نظرات خود در اين‌باره را تسليم رييس فدراسيون كرده است. در نهايت اين رييس فدراسيون خواهد بود كه تصميم‌گيري نهايي را درباره كميته فوتبال ساحلي خواهد گرفت.

وي در پاسخ به اين سوال كه فدراسيون براي جلوگيري از بروز هرگونه مشكل احتمالي در جريان بازي تيم‌هاي ايران و بحرين چه تمهيداتي انديشيده تا اين مسابقه در حضور ناظر امنيتي فيفا، بدون هيچ مساله‌اي برگزار شود،‌ گفت: اين موضوع پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد. بنده امروز (شنبه) صحبت‌هايي با مهدي محمدنبي دبيركل فدراسيون خواهم داشت و قرار است يك جلسه هم با مسوولان وزارت امور خارجه داشته باشيم. همچنين نامه‌نگاري‌هايي با استانداري و ساير دستگاه‌هاي مربوطه انجام داديم تا كنترل‌هاي لازم صورت گرفته و مشكلي پيش نيايد. اما در هر صورت بايد پذيرفت كه برقراري امنيت و كنترل شرايط سكوهاي ورزشگاه دست فدراسيون نيست. ما سعي كرديم ظرافت‌ها وحساسيت‌هاي AFC درباره شرايط برگزاري اين رقابت‌ها را به مسوولان مربوطه انتقال دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تاج همچنين با ابراز رضايت از وضعيت تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان و روند اجراي برنامه‌هايشان، خاطرنشان كرد: در رده نوجونان كه علي دوستي‌مهر و همكارانش مشغول هستند وضعيت خوبي داريم. در رده جوانان هم كه هدايت تيم را اكبرمحمدي برعهده دارد. فريدون معيني حساسيت‌هاي لازم را نسبت به اجراي برنامه‌ها داشته و به دقت مواظبت دارد تا اين تيم مشكلي پيدا نكند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016