دوشنبه 18 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴، انتقام ازخوش رقصی‌ بحرينی‌ها در آن شب تلخ، در انتظار حمايت صدهزار نفری، مهر

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تيم ملی فوتبال کشورمان در حالی برای تداوم صدرنشينی در گروه E از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا به پيروزی مقابل بحرين می انديشد که بيش از هميشه به همراهی تماشاگرانی همدل نيازمند است.


به گزارش خبرنگار مهر، تيم ملی فوتبال کشورمان سه شنبه شب سومين ديدار خود در مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا را مقابل بحرين برگزار می کند، تيمی که مانع از صعود تيم کشورمان به جام جهانی ۲۰۰۲ شد اما در دوره بعدی رقابت‌ها تاوان خوش رقصی خود برای عربستانی‌ها را داد و در ورزشگاه آزادی تماشاگر جشن صعود يکصد هزار نفری ايران به جام جهانی ۲۰۰۶ شد.

شب تلخ منامه و خوش رقصی بحرينی‌ها
بدون شک تلخ‌ترين شب فوتبال ايران، شب شکست تيم "ميروسلاو بلاژويچ" در منامه بود. در آن شب هيچ چيز به سود فوتبال ايران نبود، نه ميزبانی بحرينی‌ها، نه قضاوت "کارلوس گونزالز" گواتمالايی، نه بازی آسمانخراش‌های "چيرو" و نه ... . در آن شب تلخ ما ۳ بر يک به بحرين باختيم تا عربستان به لطف برتری پرگل مقابل تايلند به جام جهانی برود. ما باختيم و آن باخت در ذهن‌مان به خاطره‌ای تلخ مبدل شد. از آن تاريخ تا به امروز کمتر ايرانی فوتبالدوستی است که رقص بازيکنان بحرينی با پرچم عربستان را از ياد برده باشد. از آن تاريخ تا به امروز ايرانی‌ها هميشه دوست دارند در ميدان فوتبال بحرين مقابل تيم کشورمان "بازنده" باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تحقق رويای داشتن يک "تيم ملی" خوب
برای همه ايرانی‌ها "تيم ملی" يه چيز ديگر است. بحث تيم ملی که به ميان می آيد، آبی و قرمز رنگ می بازند و همه رنگ‌ها در "سپيد" خلاصه می شوند. برای فوتبالدوستان ايرانی که از پس جام جهانی ۲۰۰۶ با تيم ملی قهر کرده بودند، بازی‌های تيم "کارلوس کی‌روش" مايه اميدواری است و اينکه می توانند به تيم کشورشان بيش از پيش اميدوار باشند. اين مربی پرتغالی که با تيم ملی ايران در شش بازی به پنج پيروزی رسيده و تنها يکبار به نتيجه تساوی رضايت داده است، در هر بازی رگه‌های پيشرفت را می شود در تيمش ديد و البته اميدوار بود که کم کم رويای داشتن يک تيم ملی خوب محقق می شود.

شکست بحرين برای تداوم صدرنشينی
تيم ملی فوتبال کشورمان تا پيش از رويارويی با بحرين در هفته سوم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا با چهار امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به تيم بحرين که همين تعداد امتياز را کسب کرده اما تفاضل گلش ۲+ است، رتبه نخست گروه E رقابت‌ها را در اختيار دارد. در حال حاضر بحرين نزديک‌ترين رقيب تيم ملی فوتبال کشورمان در گروه E مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسياست و برای يکه تازی در اين گروه بايد بحرينی‌ها را شکست دهيم. با پيروزی در اين بازی دور رفت از مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی را با صدرنشينی در گروه‌مان پشت سر می گذاريم و با روحيه‌ای مضاف خود را برای ديدارهای دور برگشت مسابقات آماده می کنيم.

آشتی دوباره مهاجمان با گلزنی
در تيم ملی فوتبال ايران در حال حاضر مهاجمان خوبی چون ميلاد ميداودی، محمدرضا خلعتبری، غلامرضا رضايی، جواد کاظميان، محمد قاضی و کريم انصاريفرد حضور دارند. اين مهاجمان گرچه در تيم‌های باشگاهی خود ستاره‌های فراموش نشدنی هستند اما در تيم ملی عملکرد ضعيف داشته‌اند. سهم مهاجمان تيم ملی از گلزنی تيم ملی در دو ديدار گذشته مقابل اندونزی و قطر صفر بوده و چهار گل ايران را جواد نکونام (۲ گل)، آندرانيک تيموريان و سيدهادی عقيلی به ثمر رسانده‌اند. با تمرينات خوبی که کی‌روش طی روزهای اخير برای ملی پوشان در نظر گرفته بود، اين اميدواری وجود دارد تا شاهد آشتی دوباره مهاجمان با دروازه حريفان باشيم و داستان "گل نزدن‌های دوحه" اين بار در تهران و بازی مقابل بحرين تکرار نشود.

بازيکن محروم نداريم!
در نخستين بازی تيم ملی فوتبال ايران در مرحله دوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا که مقابل مالديو برگزار شد، علی کريمی، مازيار زارع و کريم انصاريفرد از داور مسابقه کارت زرد دريافت کردند. در بازگشت برگشت نيز هادی عقيلی، مازيار زارع، کريم انصاريفرد و پژمان نوری با کارت زرد داور جريمه شدند. بدين ترتيب مازيار زارع و کريم انصاريفرد بازی مقابل اندونزی را به دليل محروميت از دست دادند.

در ديدار مقابل اندونزی که نخستين بازی تيم ملی فوتبال کشورمان در مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا بود، هيچ بازيکنی از تيم ايران کارت زرد نگرفت اما در بازی مقابل قطر داور کره‌ای به خسرو حيدری و مازيار زارع کارت زرد نشان داد. بدين ترتيب تيم کشورمان در بازی مقابل بحرين بازيکن محروم و دو اخطاره ندارد اما علی کريمی، پژمان نوری، سيدهادی عقيلی، مازيار زارع و خسرو حيدری تک اخطاره و در خطر محروميت از همراهی تيم ملی در ديدار برگشت با بحرين هستند.

از آنجائيکه مار گزيده از ريسمان سياه و سفيد در هراس است و با توجه به اينکه تيم‌های فوتبال اميد ايران و سپاهان به علت استفاده از بازيکن محروم و دو اخطاره ديدارهای پيروز شده خود مقابل تيم المپيک عراق و السد قطر را بازنده شده‌اند، خبرگزاری مهر با يادآوری بازيکنان اخطاری تيم ملی فوتبال ايران اين اطمينان خاطر را به علاقمندان به فوتبال می دهد که در بازی با بحرين قطعا نتيجه در زمين بازی رقم خواهد خورد!

تيم ملی در انتظار يار دوازدهم واقعی!
تيم ملی فوتبال کشورمان هرچقدر هم که قوی باشد، در مصاف با تيمی چون بحرين که در زمين فوتبال برای رسيدن به پيروزی به ضد فوتبال هم روی می آورد به توانی مضاعف نياز دارد، توانی که از روی سکوها به داخل زمين برسد و به ساق پای شاگردان کی‌روش انرژی بدمد، چيزی شبيه همان حمايتی از تيم ملی در بازی با اندونزی شد. اين بار هم تيم ملی و "کارلوس کی‌روش" چشم به راه تماشاگران هستند، تماشاگرانی که بدون توجه به نام حريف فقط از تيم کشورشان حمايت کنند و بس. تماشاگرانی که آب به آسياب دشمن نريزند و تماشاگرانی که ... .

بحرين تيم يکصدودوم جهان و يازدهم آسيا
تيم ملی فوتبال بحرين تا آستانه حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ پيش رفت اما با قبول شکست مقابل نيوزلند فرصت سفر به آفريقای جنوبی را به اين تيم گمنام در فوتبال جهان داد. بحرين که يکی از تيم‌های همگروه کشورمان در مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسياست، هم اکنون رتبه ۱۰۲ رده بندی فدراسيون جهانی فوتبال و يازدهم آسيا را در اختيار دارد. بحرين در بهترين شرايط خود تا رتبه ۴۴ رنکينگ فيفا بالا آمده و در بدترين حالت تا رتبه ۱۳۹ اين رده بندی سقوط کرده است.

هدايت تيم ملی فوتبال بحرين در حال حاضر برعهده "پيتر تيلور" است. اين مربی ۵۸ ساله انگليسی پيش از اين در تيم‌هايی چون برادفورد، کريستال پالاس، زير ۲۱ سال انگليس و ... فعاليت کرده است.

بزرگترين مشکل امروز فوتبال بحرين ورود بی رويه سياست به اين رشته ورزشی است. آل خليفه در راستای برخورد با موج انقلاب مردم بحرين به بازيکنان فوتبال اين کشور نيز رحم نکرده و گروهی از بهترين‌های فوتبال بحرين با نظر حکومت اين کشور از همراهی سرخپوشان محروم هستند. علاء و محمد هبيل از شاخص‌ترين بازيکنان فوتبال بحرين هستند که به دليل همراهی مردم در تظاهرات‌های ضددولتی از همراهی تيم ملی محروم شده‌اند.

بحرين طی هشت دوره حضور در مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی هيچ توفيقی به دست نياورده است. بهترين مقام فوتبال بحرين دومی در مسابقات فوتبال جام خليج فارس است.

ايران ۶ - بحرين ۴؛ گربه سياه!
تيم‌های ملی فوتبال ايران و بحرين تا به امروز ۱۳ بار با هم بازی کرده اند. در اين بين تيم کشورمان شش بار مقابل بحرينی ها به پيروزی رسيد، چهار بار شکست خورده و در سه بازی به نتيجه تساوی رضايت داده است. در اين ۱۳ بازی تيم کشورمان ۲۳ بار دروازه بحرين را گشوده و در مقابل ۱۱ گل دريافت کرده است. در زير اشاره ای گذرا به ديدارهای تيمهای ملی فوتبال ايران و بحرين خواهيم داشت:

بازی شماره يک - ۷/۹/۱۹۷۴
* ايران ۶ - بحرين صفر، ورزشگاه امجديه (شيرودی فعلی) تهران (بازی‌های آسيايی - تهران)
گل‌ها: غفور جهانی (۲۵)، دورازی (۲۸ - گل به خودی)، پرويز قليچ خانی (۳۲)، محمود اعتمادی (۴۱)، محمد دستجردی (۴۶) و کارو حق ورديان (۷۳)

بازی شماره ۲ - ۲۰/۹/۱۹۷۵
* ايران ۳ - بحرين صفر، امجديه (شيرودی فعلی) تهران (رقابت‌های انتخابی المپيک ۱۹۷۶)
گل‌ها: غلامحسين مظلومی (۱۵ و ۷۵) و علی پروين (۲۸)

بازی شماره ۳ - ۳/۱۰/۱۹۹۴
* بحرين صفر - ايران صفر، ورزشگاه هيروشيما (بازی‌های آسيايی هيروشيما)

بازی شماره ۴ - ۴/۴/۲۰۰۰
* بحرين يک - ايران صفر، ورزشگاه الحمدانيه حلب (رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسيا)
گل: سلمان محمد (۱۵)

بازی شماره ۵ - ۷/۴/۲۰۰۰
* ايران ۳ - بحرين صفر، ورزشگاه آزادی تهران (رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسيا)
گل‌ها: محمود فکری (۶۰)، علی کريمی (۷۰) و علی دايی (۸۲)

بازی شماره ۶ - ۱۴/۹/۲۰۰۱
* ايران صفر - بحرين صفر، ورزشگاه آزادی تهران (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲)

بازی شماره ۷ - ۱۹/۱۰/۲۰۰۱
* بحرين ۳ - ايران يک، ورزشگاه ملی منامه (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲)
گل‌ها: عبدالله المرزوقی (۷)، احمد حسين علی (۴۴) و محمد محمدحسين (۹۰) برای بحرين و علی دايی برای ايران

بازی شماره ۸ - ۶/۸/۲۰۰۴
* بحرين ۲ - ايران ۴، ورزشگاه کارگران پکن (مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسيا)
گل‌ها: طلال يوسف (۴۸) و صالح احمد فرهان (۵۷) برای بحرين و جواد نکونام (۱۰)، علی کريمی (۵۲)، علی دايی (۸۰ - پنالتی و ۹۰) برای ايران

بازی شماره ۹ - ۹/۲/۲۰۰۵، ورزشگاه ملی منامه (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶)
* بحرين صفر - ايران صفر

بازی شماره ۱۰ - ۸/۶/۲۰۰۵
* ايران يک - بحرين صفر، ورزشگاه آزادی تهران (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶)
گل: محمد نصرتی (۴۷)

بازی شماره ۱۱ - ۲۱/۳/۲۰۰۸
* بحرين يک - ايران صفر، ورزشگاه ملی منامه (ديدار دوستانه)
گل: حسين محمد (۶۴)

بازی شماره ۱۲ - ۳۱/۸/۲۰۰۹
* بحرين ۴ - ايران ۲، ورزشگاه ملی منامه (ديدار دوستانه)
گل‌ها: محمد عبدالرحمان (۱۰)، اسماعيل عبدالطيف (۲۷)، سلمان عيسی (۵۳) و محمد سيد عدنان (۹۸ - پنالتی) برای بحرين و فريدون زندی (۳۷ و ۸۳ - پنالتی) برای ايران

بازی شماره ۱۳ - ۲۴/۹/۲۰۱۰
* بحرين صفر - ايران ۳، ملک عبدالله شهر امان (مسابقات فوتبال غرب آسيا)
گل‌ها: هادی عقيلی (۳۶ و ۳۸) و مهرداد اولادی (۴۷)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016