شنبه 16 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فیفا دلایل عدم برگزاری بازی در عراق را تشریح کرد، فارس

خبرگزاری فارس: فدراسیون بین المللی فوتبال دلایل عدم برگزاری دیدارهای رسمی در عراق را تشریح کرد.
خبرگزاری فارس: فیفا دلایل عدم برگزاری بازی در عراق را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از کوردیش گلوب، پس از آن‌که عراق از برگزاری دیدارهای ملی فوتبال در کشور خودش محروم شد، فیفا از آن‌ها خواست تا دیدارهای مقدماتی المپیک 2012 و جام جهانی 2014 را در کشور قطر برگزار کند.

کشور بی‌طرفی که عراق باید در آن‌ بازی کند، نمی‌تواند استرالیا، امارات و ازبکستان باشد زیرا عراق باید با این تیم ملی این کشورها در دیدارهای مقدماتی المپیک روبه‌رو شود. پس از درخواست فیفا، فدراسیون فوتبال عراق با ارسال نامه‌ای به فیفا، قطر را به عنوان کشور انتخابی برای برگزاری دیدارهای خود اعلام کرد. عراقی‌ها پیش از ارسال نامه با قطری‌ها در این مورد به توافق رسیده بودند.

پیش از این دیدارهای ملی عراق در ورزشگاه حریری از توابع کردستان این کشور برگزار می‌شد ولی فیفا تصمیم گرفت تا بازی‌های این کشور در خارج از عراق برگزار شوند. بدین ترتیب اربیل از این پس نمی‌تواند میزبان بازی‌های تیم‌ ملی عراق باشد.

کمیته برنامه‌ریزی فیفا این تصمیم را به دلایل زیادی اتخاذ کرده است. نخست این‌که آخرین دیداری که در این ورزشگاه برگزار شده بود، دیدار عراق و اردن بود که به دلیل قطع برق، 10 دقیقه به تعویق افتاده بود. دوم آن‌که تصور می‌شد تعداد بیشتری تماشاگر برای دیدن بازی به ورزشگاه بروند در حالی‌که تنها 12 هزار نفر برای این بازی به ورزشگاه رفته بودند. هم‌چنین ناامنی این کشور یکی دیگر از دلایل عدم برگزاری بازی‌های ملی عراق در کشور خود شمرده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نواد قادر یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عراق معتقد است رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا که یک چینی است، پشت این قضیه قرار دارد. قادر در این زمینه گفت: پس از آن‌که تیم ملی چین نتوانسته در دیدارهای خود عملکرد خوبی داشته باشد، آن‌ها سعی می‌کنند تا باری عراق مشکل‌تراشی کنند. ما این موضوع را از طریق فیفا پیگیری می‌کنیم.

عراق در گروه خود از سری مسابقه‌های راه‌یابی به جام جهانی در رده سوم قرار دارد. عراقی‌ها بالاتر از سنگاپور و پس از اردن و چین در رده سوم قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016