شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهاجم تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با ايسنا: پرسپوليس مي‌تواند جزو سه تيم اول باشد

وحيد هاشميان مي‌گويد اتفاقي كه به راحتي مي‌توانستيم آن را كنترل كنيم با نشان دادن در تلويزيون و بزرگ‌نمايي تبديل به يك بي‌آبرويي براي فوتبال ايران تبديل شد.

مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره اتفاقات پيش آمده پس از حركت محمد نصرتي و شيث رضايي در بازي پرسپوليس با داماش گيلان و اينكه چقدر تصميم گرفته شده براي اين دو بازيكن مناسب است، صحبت كرد كه متن آن در زير مي‌آيد:

* به عنوان يكي از بازيكنان پرسپوليس و كسي كه سال‌ها در اروپا سابقه بازي كردن داشته، چه نظري پيرامون اتفاق رخ داده در بازي تيم‌تان با داماش داريد؟

ـ مسلما رضايي و نصرتي اشتباه كردند اما كار آن‌ها عمدي نبود. من آدمي هستم كه اگر بدانم چيزي بد باشد حتما مي‌گويم بد است. اما در همان بازي ما هواداران ناسزاهاي زيادي به مازيار زارع گفتند اما متاسفانه ما مي‌خواهيم هر مشكلي كه در جامعه وجود دارد را به گردن اين دو نفر بيندازيم و فكر مي‌كنم كه اين كار اصلا درست نيست. البته من 5 روز در ايران نبودم و هيچ اطلاعي نداشتم اما از قديم يك بحثي وجود دارد و اينكه مي‌گويند وقتي دعوايتان شد حواستان باشد كه صدايتان به همسايه‌ها نرسد اما ما آنقدر اين موضوع را در تلويزيون نشان داديم و درباره آن صحبت كرديم كه موضوعي كه به راحتي مي‌توانستيم آن را رفع كنيم و عمدي هم در آن در كار نبود، آنقدر بزرگ شد كه همه دنيا درباره‌اش نوشتند و حتي روزنامه‌ها و سايت‌هاي آلماني به آن پرداختند. فكر مي‌كنم ما خودمان آبروي فوتبال ايران را برديم و با دست خودمان نام فوتبال ايران را بد كرديم. ما در زماني هستيم كه كشورمان زير ذره‌بين است و هر اتفاقي كه مي‌افتد، بزرگ مي‌شود. به هر حال در شرايطي هستيم كه كشورهاي ديگر هم منتظر چنين چيزهايي هستند و اين يعني اينكه ما علنا آمده‌ايم خودمان را تابلو كرديم و خود را به دست كساني سپرده‌ايم تا ما را بكوبند. اگر اشتباه نكنم همين سه، چهار سال پيش بود كه جان تري و فرانك لمپارد بازيكنان تيم ملي فوتبال انگليس در هتل حركت بسيار زشتي كردند؛ اين حركت عمد مطلق بود اما رسانه‌هاي انگليسي خيلي زود پرونده آن را بستند و الان هم مي‌بينيد كه بازيكن‌هايشان در حال بازي كردن هستند. البته كشور ما مطمئنا به لحاظ فرهنگي و اخلاقي با انگليس تفاوت‌هاي زيادي دارد اما منظور من اين است كه ما موضوعي را كه مي‌توانستيم به راحتي جمع كنيم، در اختيار ديگران قرار داديم. مسئولان ورزشي كشور بايد در اين شرايط بيشتر دقت كنند. البته شايد سليقه يك برنامه اين است كه روي اين موضوع بيشتر مانور دهد تا مخاطبان بيشتري داشته باشد اما مگر ما مسلمان‌ها نمي‌گوييم آبروي ديگران را نبريم و عيب ديگران را بپوشانيم. به هر حال در فشارها و هيجان ناشي از بازي اتفاقي افتاده است و هنوز هم ثابت نشده كه آن‌ها از عمد چنين كاري كرده‌اند اما ما بدون اينكه به فكر خانواده‌هاي آن‌ها باشيم آبروي اين بازيكنان را برده‌ايم.

* برخي مي‌گفتند چنين اتفاق‌هايي در تمرين‌هاي پرسپوليس هم مي‌افتاده، آيا واقعا چنين موضوعي صحت دارد؟

ـ ببينيد من 8 ـ 9 سال است كه محمد نصرتي را مي‌شناسم. مطمئن باشيد كه اگر چنين چيزي در تمرين وجود داشت خودم اولين بازيكني بودم كه با آن‌ها برخورد مي‌كردم چرا كه باشگاه مانند يك خانواده است و خود بازيكنان نمي‌گذارند كه چنين اتفاق‌هايي رخ دهد. اين موضوع اصلا درست نيست.

* واقعا علت حركت نصرتي و رضايي چه بود؟

ـ به هر حال پرسپوليس تحت فشار زيادي است. فكر مي‌كنم شما به ياد نمي‌آوريد كه يك تيم از دقيقه 30 اولين بازي از سوي هوادارانش هو شود و به مربي‌اش بگويند كه حيا كن و از دقيقه 60 به بعد هم بازيكنان را بي‌تعصب خطاب كنند. در كجاي دنيا چنين چيزي اتفاق مي‌افتد؟ من يك سوال دارم. مگر نمي‌گوييد كه فرهنگ فوتبال ما اصلا خوب نيست؟ مگر فوتبال ما جدا از فرهنگ ماست؟ مگر بازيكنان فوتبال جداي از جامعه هستند؟ شما حساب كنيد وقتي چراغ قرمز است و عابر پياده بدون توجه به آن در خيابان راه مي‌رود و ماشين‌ها هم همين كار را مي‌كنند و حتي خود من بارها ديده‌ام كه ماشين پليس خيابان يك طرفه را مي‌رود. اين‌ها نشان‌دهنده مشكلات فرهنگي نيست؟ اين اختلافات مالي سنگيني كه در كشور ما اتفاق افتاد، مشكل فرهنگي نيست؟ آيا نديديم كه در بازي ما با داماش چقدر به مازيار زارع ناسزا گفتند؟ خود من سه، چهار بار در طول بازي نزد مازيار رفتم و به او گفتم كه خواهش مي‌كنم به اين ناسزا‌ها واكنش نشان نده. شايد اگر خود من بودم عكس‌العمل بدي نشان مي‌دادم. ما هر چند سال يك بار دنبال يك قرباني مي‌گرديم تا او را نابود كنيم. اين مشكل جامعه ما است كه فقط دنبال يك قرباني هستيم تا او را بكوبانيم و مثل اينكه اين بار هم نوبت به رضايي و نصرتي رسيده است.

* در چند روز گذشته خيلي از پيشكسوتان و حتي بازيكنان تيم ملي فوتبال درخواست بخشش محمد نصرتي را داشتند.

ـ من 8 ـ 9 سال است كه محمد نصرتي را مي‌شناسم. به جرات به شما مي‌گويم كه او جزو بازيكنان مودب و باشخصيت ما است. خود من تا به حال حتي يك بار از او بي‌احترامي نديده‌ام و شيث رضايي هم كه شايد در گذشته اشتباه‌هايي كرده در اين سه، چهار ماهي كه من او را ديدم خيلي سعي كرده بود خودش را تغيير دهد و خيلي خوب شده بود و من چيز خاصي از او نديدم. من يك سوال دارم. آيا ما از محروم كردن‌مان قصد آموزش هم داريم و مي‌خواهيم اشتباه او را به او بفهمانيم يا اينكه مي‌خواهيم آن بازيكن را نابود كنيم؟ آيا با نابود كردن اين دو بازيكن فوتبال ما درست مي‌شود؟ البته رويانيان و هيات مديره حتما با تحقيقاتي كه انجام داده‌اند تشخيص داده‌اند كه اين محروميت براي رضايي و نصرتي در نظر گرفته شود. به هر حال اكثر ما گناهكاريم. موضوع حذف تيم ملي اميد يا حذف استقلال از ليگ قهرمانان آسيا در چند سال پيش، همه جرم‌هايي است كه بايد با آن‌ها شديدا برخورد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




* از شرايط خودتان صحبت كنيد. به بازي مقابل استقلال در جام ولايت مي‌رسيد؟

ـ بله مشكل خاصي ندارم و مي‌توانم در اين بازي براي پرسپوليس بازي كنم. من براي يك مشكل شخصي چهار، پنج روز به آلمان رفته بودم و كاري بود كه بايد حتما انجام مي‌دادم. جمعه هم با تيم تمرين كردم و امروز هم به طور اختصاصي تمرين خواهم كرد و ان‌شاءالله خودمان را براي ليگ آماده مي‌كنيم كه نتايج خوبي بگيريم.

* قرار بود عابدزاده مربي دروازه‌بان‌هاي پرسپوليس شود اما او اين پست را قبول نكرده است. اين موضوع براي پرسپوليس مشكل درست نمي‌كند؟

ـ من بايد در حيطه خودم به عنوان يك بازيكن اظهار نظر كنم. بايد تمرين كنم و براي تيم به ميدان بروم. مسائلي وجود دارد كه به مديريت باشگاه برمي‌گردد و اين موضوع در حيطه من نيست.

* قبول داريد كه اظهار نظرهاي غير فوتبالي در چند روز گذشته بر حاشيه‌هاي پرسپوليس اضافه كرد؟

ـ من بايد يك چيزي را بگويم و آن اين است كه پرسپوليس در اين فصل بازيكنان بسيار خوبي در اختيار دارد و مطمئنا جايگاه ما اين جا نيست. اما ما روز به روز بهتر مي‌شويم و اگر شرايط خوب پيش رود من به شما قول مي‌دهم كه ما حداقل جزو سه تيم برتر ليگ خواهيم بود اما چيزي كه ما را اذيت مي‌كند حاشيه‌هاي دور و بر تيم است كه يك مقدار از آن در ورزشگاه‌هاست و يك مقدار براي بازيكنان‌مان حاشيه درست مي‌شود. ما يك خانواده هستيم و هدف همه ما رساندن پرسپوليس به يك جايگاه خوب است. حداقل كاري كه مي‌كنيم اين است كه خودمان نبايد به خودمان ضربه بزنيم. چه بازيكن، چه مربي و چه باشگاه.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016