پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نبرد با دشمن زخم خورده، فردا شب؛ ايران – بحرين؛ ساعت ۱۹، علی عالی، اعتماد

ايرانی‌های بحرين خوشحالند، باز هم تيم ملی «دوست‌داشتنی»شان را می بينند. وقتی خبرنگار ايرانی را می بينند بی اختيار می گويند: «انتقام ما را از آل خليفه بگيريد.» اوضاع بحرين «چندان» عادی نيست، درگيری هايی از گوشه و کنار صورت می‌گيرد اما گستره آن چندان نيست. بسياری از مردمان بحرين شيعه هستند اما حکومت به دست سنی هاست. خيلی ها در بحرين معتقدند آل خليفه از آل سعود در عربستان دستور می گيرد و حکومت پادشاهی اين دو کشور پيوندهای عميقی به هم دارد. ناصر، شهروند بحرينی درباره اعتراضات کشورش اعتقاد جالبی دارد: «در جنگ داخلی فقط شيعه‌ها درگير نيستند، حتی بسياری از سنی ها هم حضور دارند چون با اينکه وضع‌شان چندان بد نيست اما در جامعه طبقه بندی درستی وجود ندارد و بسياری از مردم ناراضی هستند. آنها برای فوتبال چندان اهميتی قايل نيستند اما وقتی نام «ايران» درميان باشد، اوضاع متفاوت خواهد شد.» ديروز يکی از تحليلگران ورزشی روزنامه اخبار الخليج بحرين در گزارشی نوشته بود: «به اعتقاد من، شايد نتيجه بازی رفت (۶-۰) ايران را گرفتار و در زمين با اعتماد به نفس بالا بازی کند و اين چيزی است که بايد از آن بهره لازم را برد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گربه سياه زخم‌خورده

بدون شک علی کريمی و خسرو حيدری از تاثيرگذارترين بازيکنان تيم ملی فوتبال کشورمان هستند که کی‌روش بارها به نقش تعيين‌کننده آنها در تيمش اشاره کرده است. علی کريمی که بازی رفت مقابل بحرين را به علت مصدوميت از دست داد در ديدار برگشت نيز غايب خواهد بود. عملکرد خوب جباری در بازی رفت، نگرانی از بابت غيبت کريمی را کمتر می‌کند اما هنوز مشخص نيست کی‌روش به جای خسرو از چه بازيکنی استفاده خواهد کرد. حسين ماهينی گزينه نخست جانشينی خسرو است که در بازی رفت با حضور ۴۵ دقيقه‌يی در نيمه دوم از عوامل گلباران شدن بحرين بود. تيم ملی با هفت امتياز بالاتر از قطر پنج امتيازی، بحرين چهار امتيازی و اندونزی که هيچ امتيازی ندارد، صدرنشين است. تيم ملی فوتبال کشورمان اگر در بازی جمعه‌شب مقابل بحرين در منامه به سه امتياز دست يابد، صعود خود به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسيا را تضمين خواهد کرد. تيم‌های ملی فوتبال ايران و بحرين تا به امروز ۱۴ بار با هم بازی کرده‌اند. در اين بين تيم کشورمان هفت بار مقابل بحرينی‌ها به پيروزی رسيده، چهار بار شکست خورده و در سه بازی به نتيجه تساوی رضايت داده است. در اين ۱۳ بازی تيم کشورمان ۲۹ بار دروازه بحرين را گشوده و در مقابل ۱۱ گل دريافت کرده است.

عرب ها چه می گويند؟

کارشناس شبکه Dubai Sports درباره بازی رفت اعتقاد دارد که اين نتيجه «عجيب» و «غيرقابل باور» بوده است و می گويد: «اين بازی برای بحرينی ها بسيار مهم است.» شبکه الجزيره اسپورت هم در گزارشی اصلا به نکات فنی اشاره يی نمی کند و خبر می دهد «اين بازی حاشيه آفرين خواهد بود». آنها البته بحث جديدی را هم اضافه می کنند که نشان می‌دهد مسوولان بحرين بشدت از شکست سنگين بازی رفت گله دارند؛ «مسوولان بحرين و مقامات سياسی بشدت از اين شکست خشمگين هستند و اين عصبانيت را به بازيکنان هم انتقال داده اند و برای جبران به بازيکنان اخطار داده اند». البته روزنامه اخبار الخليج بحرين بحث را کمی تلطيف کرده و نوشته: «شيخ علی بن خليفه آل‌خليفه، نايب‌رييس فدراسيون فوتبال بحرين نيز در تمرينات روز گذشته اين تيم حاضر شد و برای روحيه دادن به بازيکنان اين تيم، اعلام کرد ايران غول ترسناکی نيست». او اعلام کرد: «ما هميشه به کسب نتيجه مثبت خوشبين بوده‌ايم و فکر نمی‌کنم تيم ملی ايران غولی‌ ترسناک باشد. گذشته را پشت سر گذاشتيم و تيم ايران نيز خود، در وضعی عادی نيست به دليل مصدوم بودن برخی بازيکنان خود، ولی به هر حال ما بايد در آمادگی کامل باشيم.»

مصاحبه کی روش با سايت فيفا

سرمربی تيم ملی ايران در گفت‌وگويی اختصاصی با سايت فيفا درباره تيمش اعتقاد دارد: « فکر می‌کنم تيم ما در اين مدت پيشرفت زيادی کرده است. از نظر دفاعی به سازماندهی بيشتری دست يافته‌ايم. بنابراين از ثبات بيشتری برخوردار شده و در مواقعی که به جلو حرکت می‌کنيم، از توازن لازم برخورداريم. بازيکنان در حيطه دريافت و سرعت کار با توپ کامل‌تر شده‌اند به گونه‌يی که اکنون چهره تيمی مستحکم را به خود می‌گيريم. هميشه فضا برای پيشرفت و ترقی وجود دارد و همين عامل انگيزه‌يی برای هر دوی ما يعنی من و تيم است که سخت کار کنيم تا به سطحی بهتر برسيم.» او درباره سيستم هجومی تيمش گفت: «باور دارم بهترين راه برای دفاع اين است که توپ را تحت اختيار داشته باشی و در مسيری مطمئن حمله کنی. اينکه حمله کنی بهتر از آن است که خواسته باشی بازی را تحت کنترل بگيری اما وقتی بازيکنان آماده جانفشانی برای يکديگر هستند، تنها امکان برای ما رفتن به جلو و حمله کردن است. هر يک از بازيکنان بايد در اين زمينه به انجام وظايف خود بپردازند. برای بودن در حملات بايد از توازن دفاعی خوبی هم بهره‌ بگيريد و تنها از لحاظ روحی در اين وضع نباشيد. يک تيم فقط با حمله کردن موفق نمی‌شود و اگر آمادگی دفاع کردن مطلوب را نداشته باشد دچار مشکل می‌شود.» او درباره ايران هم سعی می کند حرف های عاقلانه يی بزند: «شما نمی‌توانيد با بهترين تيم‌های جهان رقابت کنيد اگر نتوانيد با بهترين‌های آسيا بازی کنيد. هدف ما اين است که با بهترين‌ها روبرو شويم و بتدريج با ديگر بزرگان ديدار کنيم. قاره آسيا اکنون صاحب سه تيم بزرگ به اسامی استراليا، ژاپن و کره است. ما بايد سخت کار کنيم تا به عنوان چهارمين قدرت مورد پذيرش واقع شويم. هدف ما به اين خاطر برای آينده‌يی نزديک است. برای اين منظور می‌خواهيم با بهترين‌های جهان ديدار کنيم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016