شنبه 5 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استيلي در گفت‌وگو با ايسنا: حق فوتبال ايرن بيشتر از دو سهميه است

حميد استيلي مي گويد رويانيان به او گفته است كه كارش را با قدرت انجام دهد و مذاكره با اريكسون تنها براي فصل بعد است.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره مسائل مختلفي از جمله ديدار تيمش مقابل ذوب آهن در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي، كاهش تعداد سهميه‌هاي باشگاه‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا، مذاكره باشگاه پرسپوليس با اريكسون و ... صحبت كرد كه متن آن در زير مي‌آيد.

وضعيت پرسپوليس براي بازي مقابل ذوب آهن چگونه است؟

ـ به غير از بازيكنان مصدومي كه داريم، ساير بازيكنان شرايط خوبي دارند و تعداد زياد مصدومان هم كمي تيم را دچار مشكل كرده است. بازي هم طبق قرعه‌كشي سازمان ليگ در اصفهان افتاده و در كنار مصدوميت‌ها و محروميت‌ها و ديگر مسائل، اين مسئله هم بدشانسي ما را كامل كرده و ما بايد در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن برويم. ضمن اينكه بازي‌ها هم در فاصله كوتاه و پشت سر هم برگزار مي‌شود و اين موضوع كمي كار ما را سخت مي‌كند. با اين وجود با روحيه خوبي كه بازيكنان‌مان در حال حاضر دارند و حمايتي كه مديريت از آن‌ها انجام داده و پاداش‌هايي كه به بازيكنان داده، قصد داريم با قدرت مقابل ذوب آهن حاضر شويم.

جلسه‌ي مديريت پرسپوليس با كادر فني و بازيكنان اين تيم پس از تمرين روز قبل براي دادن پاداش‌ها بود؟

ـ خير. در اين جلسه پاداشي داده نشد اما براي پاداش بازي‌هاي بعد با بازيكنان صحبت شد. ضمن اينكه باشگاه پاداش هر بازي را تا به حال به بازيكنان پرداخت كرده است و ما از اين بابت از باشگاه متشكريم.

پرسپوليس در ليگ بازي خوبي را در اصفهان مقابل ذوب آهن انجام داد.

ـ بله اما هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. ما به تيمي برخورد كرده‌ايم كه بسيار قوي است و از كادر فني خوبي هم بهره مي‌برد. ابراهيم‌زاده فرد باهوشي است و ذوب آهن هميشه جزو مدعيان ليگ بوده است. با وجود تمام مشكلاتي كه براي اين بازي داريم اما سعي مي‌كنيم با ارائه يك بازي خوب از اصفهان دست پر برگرديم.

مصدوميت وحيد هاشميان و هادي نوروزي چقدر در روند كار خط حمله تيم شما موثر است؟

ـ به هر حال هاشميان و نوروزي دو تن از بهترين بازيكنان تيم ما هستند كه متاسفانه دچار مصدوميت شده‌اند و در تمرين روز گذشته هم محمد نوري با آسيب ديدگي كار كرد و حتي حميدرضا علي‌عسگر هم هنوز به طور كامل خوب نشده و تا الان از نظر مصدوميت خيلي سال سختي را در پرسپوليس پشت سر گذاشته‌ايم. در بازي قبل هم ديديد كه ما سه بازيكن اميد را روي نيمكت گذاشته بوديم و محروميت نصرتي و رضايي هم باعث شده كه كار ما سخت‌تر از قبل شود. با اين حال ساير بازيكنان همه تلاش خود را مي‌كنند و با جان و دل براي تيم‌شان كار مي‌كنند. ان‌شاءالله كه بتوانند با دوندگي و جنگندگي كمبود اين بازيكنان را جبران كنند.

اگر ذوب آهن را ببريد در مراحل بعدي جام حذفي احتمالا به استقلال مي‌رسيد.

ـ بله به همين خاطر همه بازيكنان ما انگيزه زيادي براي شكست ذوب آهن دارند و اميدوارم كه بتوانيم بازي خوبي را انجام دهيم. به هر حال جام حذفي هميشه شرايط خاص خودش را دارد و ما حق هيچ گونه اشتباهي نداريم. هر تيمي كه اشتباه كند، بايد با جام خداحافظي كند.

علي كريمي چه زماني به دوران اوج خود باز مي‌گردد؟

علي يك دوره مصدوميت طولاني را گذراند. حضور كريمي در تيم بار رواني تيم را بالا مي‌برد و خوشبختانه شرايطش روز به روز در حال بهتر شدن است و شما در اصفهان هم خواهيد ديد كه كريمي خيلي بهتر از دو، سه هفته قبل بازي خواهد كرد.

نمي‌خواهيد پس از رفتن سعيد عزيزيان يك مربي دروازه‌بان‌ها به تيم خود اضافه كنيد؟

ـ با دو، سه نفر صحبت كرده‌ايم كه به ما اضافه شوند. باشگاه هم كارهاي لازم را انجام داده و ظرف چهار، پنج روز آينده ما حتما يك مربي دروازه‌بان‌ها به تيم اضافه مي‌كنيم. اگر با گزينه‌هاي ايراني كه مد نظر داريم به توافق نرسيديم، سراغ مربيان خارجي مي‌رويم.

رويانيان چهارشنبه گذشته با اريكسون مذاكره كرد. از اين موضوع ناراحت نيستيد؟

ـ خير. من به اين چيزها عادت كرده‌ام و واقعا چيز خاصي ندارم كه در اين باره بگويم چرا كه اولين بار نيست كه چنين اتفاقي افتاده است و از ابتداي فصل چند بار اين بحث‌ها تكرار شد. البته من پنجشنبه با رويانيان صحبت كردم و او هم به من گفت كه صحبت با اريكسون براي فصل بعد بوده و تو هم كارت را با قدرت انجام بده. كاري به اريكسون ندارم و تمام تمركزم بر روي پرسپوليس و موفقيت تيمم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا به دو تيم كاهش يافت. آيا واقعا حق فوتبال ايران دو تيم است يا بيشتر؟

ـ متاسفانه برخي باشگاه‌ها كم‌كاري كردند و تذكرات عزيز محمدي را جدي نگرفتند. سازمان ليگ خيلي به باشگاه‌ها تاكيد كرد كه مدارك خود را در موعد مقرر به AFC بفرستيد اما دو، سه باشگاه كوتاهي كردند.

حالا اين سهل‌انگاري‌ها به ضرر فوتبال ما تمام شده است. مطمئنا پتانسيل فوتبال ما خيلي بيشتر از اين‌هاست و حق ما بيشتر از دو سهميه است.

متاسفانه ما در بخش سخت‌افزاري و امكانات با مشكل مواجهيم و تيم‌ها هنوز به طور كامل به شكل يك باشگاه حرفه‌اي درنيامده‌اند. ورزشگاه اختصاصي ندارند و در فوتبال حرفه‌اي هم نخستين چيزي كه بايد درست شود، همين است.

شما ببينيد ما الان فقط يك ورزشگاه خوب داريم كه همه تيم‌ها هم از آن استفاده مي‌كنند و وضعيت به گونه‌اي شده كه مراقبيم اين يك زمين خراب نشود. تا زماني كه از نظر امكانات حرفه‌اي نشويم، به هيچ نتيجه‌اي نمي‌رسيم.

فكر مي‌كنيد علت نتيجه گرفتن تيم ملي واليبال چه بوده است؟ فدراسيون واليبال از زمان يزداني خرم تفكر درازمدت داشت و برنامه‌اي 10 ساله براي تيم ملي واليبال به وجود آورد.

پس از يزداني خرم هم داورزني اين برنامه را ادامه داد و بازيكنان بلندقد را چند سال پيش از شهرستان‌ها آوردند و حالا نتيجه‌اش اين شده كه تيم ملي هر روز بزرگان واليبال دنيا را شگفت‌زده مي‌كند. اين موفقيت بدين خاطر است كه در كشور ما مردم مانند فوتبال به واليبال توجه نمي‌كنند و همين باعث شده كه واليبال بتواند به راحتي براي خود يك برنامه دراز مدت داشته باشد و الان هم در دنيا موفق باشد.

در حالي كه در فوتبال توجه مردم بيشتر است و البته نتيجه‌گرايي هم يكي از عوامل اصلي ناكامي‌ها در فوتبال بوده است. وقتي جوانان واليباليست ما در جام جهاني افتخار مي‌آفرينند واقعا احساس خوبي به مردم دست مي‌دهد و اين باعث غرور آن‌ها مي‌شود اما در فوتبال تمام اهداف ما كوتاه مدت است و هيچ كس به آينده خود مطمئن نيست.

مهم‌ترين بخش فوتبال هم تيم‌هاي پايه است كه هيچ كس به آن‌ها توجهي نمي‌كند. مطمئن باشيد حتي اگر بهترين مربي دنيا را هم به فوتبال‌مان بياوريد، او با نوسان مواجه خواهد شد و تا زماني كه به تيم‌هاي پايه توجهي نكنيم، همين آش و همين كاسه خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016