جمعه 4 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جام جهانی واليبال: زنگ خطر را برای مدعيان قهرمانی به صدا درآمد؛ ايران با برتری مقابل آرژانتين سومين پيروزی متوالی را کسب کرد، ايسنا

ملی‌پوشان واليبال ايران با نتيجه ۳ بر ۲ تيم آرژانتين را شکست دادند و به سومين پيروزی متوالی در جام جهانی دست يافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، تيم ملی واليبال ايران در پنجمين ديدار خود از رقابت‌های جام جهانی در شهر اوساکای ژاپن به مصاف آرژانتين رفت. پيش از اين ديدار آرژانتين با هشت امتياز در رتبه پنجم قرار داشت و ايران با هفت امتياز در رتبه ششم جای گرفته بود. پس از برتری تيم ملی ايران مقابل تيم‌های قدرتمند صربستان و لهستان و همچنين ژاپن ميزبان اين دوره از رقابت‌ها، نگاه‌های بسياری متوجه شاگردان خوليو ولاسکو شد و کادر فنی آرژانتين که نمی‌خواست مانند دو حريف قبلی ايران مغلوب ميدان باشد با آناليز کامل تيم ايران بازی را آغاز کرد.

در مقابل خوليو ولاسکو سرمربی آرژانتينی‌الاصل تيم ملی ايران به همراه دستيار نامدارش سيچلو سرمربی سابق تيم ملی جوانان آرژانتين نيز خيلی خوب بازيکنان و تيم آرژانتين را می‌شناختند و در پی خلق يک شگفتی ديگر بودند. ولاسکو پيش از اين گفته بود مقابل لهستان و آرژانتين دو بازی احساسی دارد زيرا بايد به مصاف تيم شاگردش يعنی آناستازی و آرژانتين يعنی تيم ملی کشورش برود. ايران در آغاز اين ديدار از ترکيب عليرضا نادی، حمزه زرينی، امير حسينی، بازارگرد ، محمد موسوی، علی حسين بهره می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گيم نخست:
همانند بازی‌های گذشته ايران در اين ديدار هم شروع خوبی نداشت و دريافت‌های نه‌چندان مطلوب شاگردان ولاسکو موجب شد که ايران خيلی زود ۶ امتياز از حريف عقب بيافتد. ولاسکو که نمی‌خواست اين گيم را به سادگی به حرف واگذار کند با تقاضای وقت استراحت سعی کرد تا از آماج حملات آرژانتين بکاهد و با تعويض بازارگرد و اميرحسينی با مهدوی و غفور تلاش کرد تا دفاع اول ايران را تقويت کند. اگرچه ملی‌پوشان ايران با درخشش پوريا فياضی و عليرضا نادی چند امتياز از دست رفته را جبران کردند اما توپ‌گيری خوب آرژانتی‌ها و بازی سرعتی پاسور و اسپکرهای آن‌ها موجب می‌شد تا اين تيم همچنان فاصله امتياز‌های خود را با ايران افزايش دهد. حتی تعويض فرهاد نظری افشار هم نتوانست دردی از تيم ايران دوا کند. پاس‌های بی نقص سپاستين سولی و آبشارهای تماشايی سرعتی زن‌های اين تيم موجب شد تا اختلاف امتياز‌ها به عدد ۱۴ برسد. در حالی که آرژانتينی‌ها تنها يک امتياز برای پيروزی در اين گيم می‌خواستند انگار ملی‌پوشان ايران تازه به خود آمدند و پنج امتياز پياپی را با دفاع عالی روی تور و سرويس‌های زيبای فياضی گرفتند. با اين حال برای جبران امتيازهای از دست رفته خيلی دير شده بود و سولی يک آبشار قدرتی را در زمين ايران نشاند تا اين گيم با نتيجه ۲۵-۱۵ به سود آرژانتين تمام شود.

گيم دوم:
ملی‌پوشان ايران در شروع گيم دوم کولاک کردند و با دفاع عالی سه نفره مقابل سرويس‌های سرعتی آرژانتين و تمرکز روی آبشارهای فياضی از حريف خود پيش افتادند. هر توپی که به فياضی می‌رسيد به امتياز تبديل می‌شد. امير حسينی هم که متوجه اين نکته شده بود تمام پاس‌ها را روی دست او می فرستاد. پيری‌يرا قدرتی‌زن آرژانتين نمی‌توانست مقابل سد دفاعی نادی و موسوی کاری از پيش ببرد. سرويس‌های سرکش موسوی روی شانه‌های گونزالس کشيده می‌شد و برای ايران امتياز می‌آورد. موتور اسپک‌های تماشايی بازارگرد تازه روشن شده بود و منطقه پنج زمين حريف را نشانه می‌رفت. ملی‌پوشان ايران در يک نمايش متفاوت نسبت به گيم اول برتری خود را به آبی‌پوشان آرژانتين تحميل می‌کردند. ايران ۱۳-۸ از حريف پيش افتاده بود. هماهنگی خوب علی حسين و اميرحسينی موجب شد تا تمام توپ‌های قدرتی حريف در منطقه چهار زمين دفاع شود. داور اول ايران دو امتياز مشکوک به آرژانتين داد. لوسيانو ديسيکو بهترين بازيکن آرژانتين هم نمی‌توانست بالاتر از دستان موسوی آبشار بزند. بازارگرد همچنان سد دفاعی سه نفره حريف را می شکست. ولاسکو بعد از گيم نخست تمرکز حملات ايران را روی منطقه چهار زمين حريف برد و اين تاکتيک جواب داد تا نايب قهرمان قاره امريکای جنوبی مقهور بازی هماهنگ تيم ايران شود. از سوی ديگر پيری‌يرا سرويس‌های مهار نشدنی خود را به نمايش گذاشت تا شايد با اين حربه بتواند آرژانتين را به بازی برگرداند. اما در حالی که ۲ امتياز پياپی را برای آرژانتين کسب کرد سرانجام سومين سرويس‌اش توسط علی حسين و فياضی مهار شد. حمزه زرينی با پاس‌های رو به عقب خود بازارگرد را صاحب توپ می‌کرد تا آبشارهای پشت خط زن ايران با فريب دفاع روی تور حريف در منطقه دو و چهار زمين آرژانتين بنشيند. نظری‌افشار هم به ميدان آمد تا سرعت بازی ايران را بالا ببرد. ايران با اختلاف ۳ امتياز از حريف پيش بود که غفور و مهدوی بار ديگر به ميدان رفتند. سرويس غفور يک امتياز ديگر برای ايران به همراه داشت تا تيم ملی واليبال ايران اين گيم را با نتيجه ۲۵-۲۱ به سود خود تمام کند و همه چيز يکبار ديگر مساوی شود.

گيم سوم:
بازيکنان هيچ يک از دو تيم سر تسليم شدن نداشتند با اين حال نمايش احساسی بازيکنان ايران چند اشتباه فردی را به دنبال داشت و موجب شد تا حريف فرصت طلب خيلی زود ۳ امتياز جلو بيافتد. سرمربی ايران غفور و بازارگرد را تعويض کرد. آبشارهای تماشايی موسوی و پروازهای خيره‌کننده او تحسين حاضران در سالن را برانگيخت. نبرد روياروی فياضی و فاکونته همواره به نفع جوانترين بازيکن ايران تمام می‌شد. هوشمندی فياضی و فريب خط دفاعی آرژانتين اختلاف امتيازها را جبران کرد و ايران را پيش انداخت. با اين حال پاس‌های سرعتی و بی نقص ديسيکو به همراه آبشارهای پرقدرت کاوانا يکبار ديگر آرژانتين را تا ۶ امتياز جلو انداخت. نايب قهرمان واليبال امريکای جنوبی تيمی نبود که به راحتی تسليم شود. موسوی ستاره اين گيم بود که با سرويس‌های پرشی خود سعی داشت اختلاف امتياز را جبران کند. از سوی ديگر حمزه زرينی قدر پاس‌های خوب فياضی و مهدوی را می‌دانست و آنقدر پرقدرت آبشار می‌زد که سد دفاعی حريف فرو می‌ريخت. زرينی با سرويس‌های پرشی می‌خواست يک تنه ايران را به بازی برگرداند. ايران به امتياز برابر ۲۳ با آرژانتين رسيد و سرمربی آبی‌پوشان را مجبور کرد که وقت استراحت بگيرد و بدين ترتيب از طوفان حملات ايران بکاهد. بلافاصله آرژانتين يک امتيازگرفت و ولاسکو وقت استراحت خواست. امير غفور و موسوی آبشار روگا را خنثی کردند. اما دو اشتباه پياپی امير غفور در سرويس و آبشار موجب شد تا اين گيم را با نتيجه ۲۶-۲۴ به سود آرژانتين تمام شود.

گيم چهارم:
بازيکنان ايران خوب می‌دانستند که برای برتری در اين ديدار چاره‌ای جز پيروزی در گيم چهارم ندارد و به همين دليل به آب و آتش زدند. سرويس‌های فنی مهدوی و پرواز ديدنی امير غفور ايران را در همان ابتدا ۴ امتياز از حريف جلو انداخت. اگرچه پری‌پرا و فاکونته دو امتياز برای آرژانتين به دست آوردند اما بازيکنان ايران برتری چهار امتيازی خود را حفظ کردند. دفاع سه نفره ايران يعنی مهدوی ، موسوی و نادی آبشارهای کنته را برمی‌گرداند. نادی اجازه نمی‌داد توپ زير تور ايران بخوابد. امير غفور هم با شيرجه زير تور ايران خط دفاعی ايران را پوشش می‌داد. ايران کاملا حساب شده بازی می‌کرد. اين تيم آرژانتين يکی از مطرح‌ترين قدرت‌های واليبال جهان بود که مقهور قدرت ملی‌پوشان ايران شده بود. روحی ملی‌پوشان تحسين برانگيز بود. همه بازيکنان با جرات بازی می‌کردند. ولاسکو دستورات تاکنيکی جديد را در وقت استراحت فنی دوم به بازيکنان گوش‌زد کرد. فياضی در اين گيم هم هنرنمايی ‌کرد و دفاع روی تور حريف را به زانو درآورد. حمزه زرينی باز هم سرويس‌های پرشی خود را به نمايش گذاشت تا سرانجام با آبشار تماشايی کاپيتان نادی ايران با امتياز۲۵-۱۶ پيروز اين گيم باشد.

گيم پنجم:
بازی به اوج حساسيت خود رسيده بود. ايران ۵-۳ از حريف پيش بود و در آستانه خلق يک شگفتی ديگر قرار داشت. هيچ کس نمی‌توانست نتيجه اين ديدار را پيش بينی کند. ايران در آستانه نخستين پيروزی خود بر آرژانتين بود. امير غفور و پوريا فياضی پاس‌های علی حسين را به امتياز تبديل می کردند. ولاسکو با دقت حرکات بازيکنانش را زير نظر داشت. آرژانتينی‌ها سر تسليم شدن نداشتند و اختلاف امتياز را به عدد يک کاهش دادند. اما کاپيتان نادی با تجربه خود اجازه نداد بازی به تساوی کشيده شود. نظری افشار به ميدان آمد. واليباليست‌های آرژانتين که روحيه خود را باخته بودند ۲ سرويس را خراب کردند تا ايران ۱۳-۱۰ از حريف جلو بيافتد. امير حسينی با يک پاس زيبا موسوی را به يک پرش زيبا وادار کرد و ايران را به امتياز ۱۴ رساند. آرژانتين هم يک امتياز گرفت. ايران اين ديدار را با آبشار فياضی به پايان برد و در گيم آخر با نتيجه ۱۵-۱۲ به برتری رسيد.

تيم ملی والبيال ايران با نتيجه ۳بر۲ و امتياز‌های(۲۵-۱۵ ،۲۱-۲۵ ،۲۶-۲۴، ۱۶-۲۵ و۱۲-۱۵ ) آرژانتين، نايب قهرمان آمريکای جنوبی را شکست داد تا بدين ترتيب به به چهارمين پيروزی و کسب ۹ امتياز در جام جهانی دست يابد. با اين نتيجه زنگ خطر برای تمام مدعيان قهرمانی در جام جهانی به صدا درآمد و سرفصل جديدی در واليبال جهان آغاز شد.

تيم ملی واليبال ايران بايد روز يکشنبه ششم آذر در شهر فوکوئوکا به مصاف امريکا برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016