پنجشنبه 3 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش کامل مهر از انتخاب برترين‌های آسيا، سهم ناچيز فوتبال ايران

مراسم انتخاب و معرفی برترين‌های فوتبال آسيا در شرايطی عصر چهارشنبه در کوالالامپور مالزی برگزار شد که فوتبال ايران اميدوار بود عناوين پرتعدادی را از آن خود کند اما در روزهايی که شاهد کاهش سهميه باشگاهی در ليگ قهرمانان آسيا هستيم، فقط يک عنوان به ايران رسيد!

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم انتخاب برترين‌های فوتبال آسيا عصر امروز چهارشنبه با حضور مقامات کنفدراسيون فوتبال آسيا و برخی مقامات فدراسيون بين المللی فوتبال - فيفا - در هتل "مندريان اوريانتال" کوالالامپور برگزار شد. علی کفاشيان، عزيزالله محمدی، علی فتح الله زاده، محمدحسين عليزاده، محمدرضا ساکت و فريده شجاعی از کشورمان نيز در اين مراسم حضور داشتند اما در نهايت فوتبال ايران سهم زيادی را به خود اختصاص نداد و تنها توسط محمد کشاورز به يک جايزه آنهم در بخش بهترين بازيکن فوتسال دست يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فوتبال ايران در شرايطی اميدوار بود که عناوين بيشتری را به خود اختصاص دهد که در بخش بهترين فدراسيون نيز نامزد بود اما قبل از مراسم نهايی از بين سه گزينه حذف شد. ضمن اينکه هادی عقيلی نيز برای دومين سال پياپی به عنوان نامزد دريافت جايزه بهترين بازيکن آسيا در اين مراسم حضور داشت که بازهم در رقابت با "سرور جباروف" ازبکستانی به توفيقی دست پيدا نکرد و دستش از رسيدن به اين عنوان مهم خالی ماند.

عنوان بهترين بازيکن فوتبال آسيا ۷ سال پيش در سال ۲۰۰۴ به علی کريمی رسيده بود و از آن زمان تاکنون با وجود اينکه برخی بازيکنان ايرانی نامزد دريافت اين عنوان شدند اما نتوانست عنوان مرد سال فوتبال قاره کهن را به خود اختصاص دهند.

- بهترين های فوتبال آسيا در سال ۲۰۱۱ به شرح زير است:

بهترين فدراسيون عضو: فدراسيون فوتبال ژاپن

فدراسيون منتخب بازی جوانمردانه: فدراسيون فوتبال کره جنوبی

باشگاه فوتبال برتر: السد قطر

باشگاه فوتسال برتر: ناگويا اوشن ژاپن

بهترين کمک داور زن: سارا هو از استراليا

بهترين کمک داور مرد: رسول‌اف از ازبکستان

بهترين داور زن: ساچيکو ياماگيشی از ژاپن

بهترين داور مرد: روشن ايرماتوف از ازبکستان

جايزه الماس آسيا: حاجی احمد شاه سلطان ايالت پهنگ مالزی

بهترين تيم ملی فوتبال در بخش مردان: ژاپن

بهترين تيم ملی فوتبال در بخش بانوان: ژاپن

سرمربی برتر: ساساکی نوريو از تيم ملی فوتبال بانوان ژاپن

بهترين بازيکن زن: آيا مياما از ژاپن

بهترين بازيکن جوان در بخش پسران: هيديکی ايشيگه از ژاپن

بهترين بازيکن جوان در بخش دختران: کايليتين فورد از استراليا

بهترين بازيکن فوتسال: محمد کشاورز از ايران

بهترين بازيکن مرد: سرور جباروف از ازبکستان

در اين مراسم سپ بلاتر رئيس فيفا نيز دقايقی برای حاضران سخنرانی کرد و با بيان اينکه بسيار خوشحال است که در جمع آسيايی ها حضور دارد از قهرمانی تيم ملی فوتبال زنان ژاپن در مسابقات سال گذشته جام جهانی تقدير کرد.

مسئولان ايرانی حاضر در اين مراسم نيز تلاش می کردند از فرصت حضور در مالزی استفاده کنند و با مسئولان بخش‌های مختلف کنفدراسيون فوتبال آسيا در مورد مشکلات فوتبال کشورمان گفتگو کنند. فوتبال ايران در تازه‌ترين تصميم کنفدراسيون فوتبال آسيا دو سهميه قطعی خود را در ليگ قهرمانان از دست داده و تنها با دو سهميه قطعی در اين رقابت‌ها حضور خواهد يافت و بايد دو سهميه ديگر در مرحله پلی‌آف کسب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016