یکشنبه 25 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش آمار دوپینگ ورزشکاران ایران در سال ۲۰۱۱، ایلنا

ایلنا: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) گفت: آمار دوپینگ ورزشکاران ایرانی در سال ۲۰۱۱ نسبت به سال۲۰۱۰ کاهش ملموسی داشت.

به گزارش ایلنا، لطفعلی پورکاظمی در تشریح آمار دوپینگ سال ۲۰۱۱ ورزشکاران کشورمان، افزود: در مجموع طی سال ۲۰۱۱ تعداد ۷۳۰ نمونه تست دوپینگ توسط افسران نادو از ورزشکاران اخذ شد که در این بین تعداد ۲۰ نمونه مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه از ورزشکاران اکثر فدراسیون‌های ورزشی تست دوپینگ گرفته شده، ادامه داد: هیچکدام از این فدراسیون‌ها در معرض تعلیق قرار نمی‌گیرند چرا که این تست‌ها در مسابقات و اردوهای داخلی گرفته شده است.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با بیان اینکه نتایج تست‌های که توسط وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) گرفته می‌شود توسط همین نهاد بین المللی اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: از کلیه فدراسیون‌هایی که در مدت یاد شده همکاری لازم را با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ داشتند و در این رابطه کلاس‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ برای مربیان و ورزشکاران آن‌ها برگزار شد صمیمانه قدردانی می‌شود و امیدواریم روز به روز شاهد کاهش آمار دوپینگ ورزشکاران کشورمان باشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پورکاظمی در ادامه جزئیات تست‌های به عمل آمده از ورزشکاران را به این شرح اعلام کرد:

*فدراسیون وزنه برداری تعداد ۶۳نمونه به عمل آمده ۵نمونه مثبت بوده که این نمونه‌ها مربوط به مسابقات لیگ جوانان باشگاه‌های کشور در اهواز و در بهمن ماه ۸۹ بود و ارتباطی به تیم‌های ملی نداشت.

* فدراسیون دوومیدانی ۵۷نمونه اخذ شد که ۴نمونه مثبت بود. - از ۵۲ نمونه ووشو ۴ نمونه مثبت بود.

*۵۶ نمونه دوچرخه سواری ۲ نمونه مثبت بود.

* فدراسیون‌های کشتی، والیبال، بسکتبال، هندبال و ورزش‌های جانبازان و معلولان هر کدام یک نمونه مثبت داشتند. ضمن اینکه در سایر فدراسیون‌های همه تست‌های به عمل آمده منفی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016