یکشنبه 25 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در گفتگو با مهر:بحثی بین مایلی‌کهن و دایی به وجود نیامد

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فوتبال برای دوستی و رفاقت است نه نفرت و زورآزمایی، گفت: بین مایلی‌‎کهن و دایی در کلاس بازآموزی اتفاقی رخ نداد و این مسئله را می‌توانید از تمام کسانی که در کلاس حضور داشتند، بپرسید.

مرتضی محصص در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد برگزاری کلاس بازآموزی مربیگری در کمپ تیم‌های ملی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: هدف این کلاس بازآموزی مربیانی بوده که پیش از این مدرک A Licence را داشتند و این نخستین کلاس در این زمینه نبوده است. ما ایران را به 6 ناحیه تقسیم کرده‌ایم که پس از تبریز، ساری و اصفهان این کلاس در تهران برگزار شد و در دو هفته آینده هم با برگزاری آن در شیراز و خوزستان به طور کامل به پایان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اجباری برای حضور در این کلاس وجود نداشت، ادامه داد: مربیان که در این کلاس حضور نداشتند می‌توانند در کلاس‌های بعدی شرکت کنند اما آنهایی که در کلاس شرکت نکردند را ما به AFC معرفی می‌کنیم، مسلما کنفدراسیون آسیا برای مربیانی که در این کلاس شرکت کردند فرق و امتیازی قائل خواهند شد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ادامه داد: حاضران در این کلاس از آخرین دستاوردهای حمله و دفاع که توسط بنده ارائه شد، مباحث دوپینگ توسط احمد هاشمیان، روانشناسی در فوتبال توسط مهدی خبیری و قوانین بازی توسط مسعود مرادی استفاده کردند. همچنین آقای معینی در مورد آخرین مصاحبه با "ویلاس بواس"، سرمربی جوان چلسی مطالبی را بیان و افکار این مربی جوان را برای همه مطرح کرد.

وی با بیان اینکه یک بحث آنالیز هم که توسط گروهی از دانشگاه صنعتی شریف آماده شده بود برای حاضرین ارائه شد و شرکت کنندگان هم به صورت آزاد در بحث کارهای دفاعی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: صبح امروز نشستی با علی کفاشیان در مورد این کلاس داشتم و رئیس فدراسیون از برگزاری بیشتر این کلاس‌ها در طول سال حمایت کرد.

محصص همچنین در مورد انتقاد مربیان از زمان برگزاری این کلاس اظهار داشت: هیچ وقت نمی‌توان زمان مناسب و ایده‌آلی برای دوره‌های آموزشی در نظر گرفت زیرا اگر بخواهیم این کلاس‌ها را در نیم‌ فصل‌ و یا در آخر فصل‌ها برگزار کنیم، ممکن است مربیان یا در حال استراحت بوده و یا به همراه تیم‌های خود در اردوهای خارج از کشور باشند. ما هم سعی می‌کنیم این کلاس‌های دو روزه را در زمانی برگزار کنیم که اکثر مربیان فرصت حضور در آن را داشته و فشاری به آنها وارد نشود.

وی در مورد اهداف کمیته آموزش جهت برگزاری این جلسات اظهار داشت: بزرگترین هدف در این گردهمایی، جمع کردن مربیان دور هم است. ما برنامه و اهدافی داشتیم اما هدف‌ بزرگ‌مان در کنار هم قرار گرفتن مربیان، هفکری کردن و یاد گرفتن از یکدیگر بود. ما اجازه بحث آزاد در کلاس را دادیم که هر کسی نظرش را بدهد تا با این کار بتوانیم فکرها و قلب‌ها را به هم نزدیک‌تر کنیم.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال اضافه کرد:‌ فوتبال برای دوستی، رفاقت و همکاری بیشتر است نه نفرت و زورآزمایی، ما باید این تفکر را تغییر دهیم. شاید خیلی‌ها به این حرف من بخندند و بگویند در فوتبال برعکس است اما چنین چیزی نیست. درصد بالایی از مربیان حاضر در کلاس از نظر شخصیتی سطح بالایی دارند.

وی در این خصوص افزود: خیلی از این مربیان شاگردان من بودند که سال به سال فرصت آن را نداریم هم را ببینیم اما در این کلاس‌ها ضمن اینکه با همدیگر روبه‌رو می‌شویم، در خصوص مسائل تاکتیکی، بدنسازی، دوپینگ و ... صحبت کرده و فکر نمی‌کنم کسی از حضور در این کلاس‌ها ضرر کند.

محصص از صدور گواهی شرکت در این کلاس‌ برای مربیان شرکت کننده نه مدرک خاص، خبر داد و ادامه داد: درصد بالایی از حاضران در این کلاس حضور داشتند، از برگزاری آن و مطالبی که در آن مطرح شد رضایت کامل داشتند اما ما باید سعی کنیم با برنامه‌های این چنینی به تبادل افکار و نظارت مربیان و در نهایت پیشرفت فنی فوتبال کمک کنیم.

وی در مورد خبر درگیری مایلی کهن و علی دایی در این کلاس تصریح کرد: نه اصلا چنین اتفاقی رخ نداده و شما می‌توانید از تمام کسانی که در کلاس حضور داشتند، در این خصوص سئوال کنید زیرا این دو مربی اصلا با یکدیگر روبه‌رو نشدند.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل حاشیه‌‎ای کمکی به فوتبال نمی‌کند و بهتر است به جای آن به مسائل فنی بیشتر توجه شود، خاطرنشان کرد: من نه از شما بلکه از همه مربیان خصوصا محمد مایلی‌کهن و علی دایی می‌خواهم احترام همدیگر را حفظ کند و اگر مشکلی با هم دارند، شکایت آن را به ما مطرح کنند.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه ممکن است بین من و شما هم اختلافی به وجود آید اما خیلی از نزدیکان با پا درمیانی این اختلاف را برطرف می‌کنند، افزود: در گذشته هم هر وقت کلاسی را برگزار می‌کردیم، مشکلات وجود داشت. در همه جای دنیا مربیانی هستند که همدیگر را دوست ندارند اما ما باید جو را آرام کرده و احترام و دوستی را به وجود آوریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با تاکید بر اینکه شاید خیلی از صحبت‌های من مورد قبول شما نباشد اما نباید باعث دشمنی ما شود، ادامه داد: فوتبال ما اینقدر بزرگ است که برای همه ما جهت فعالیت و کار وجود دارد تا لیاقت‌مان را ثابت کنیم زیرا هیچکس نمی‌تواند جای دیگری را بگیرد.

محصص با بیان اینکه مرحله بعدی این کلاس که هفته جاری با حضور 80 مربی در شیراز برگزار می‌شود، در پایان گفت: من هیچ زمانی به مسائل حاشیه‌ای کاری ندارم و تا روز آخر که در این سمت هستم، محکم کارم را انجام می‌دهم و تنها نگران تدریس و اعتبار خودم در زمان تدریس هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016