چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در آلمان چپ پاها بیشتر گل زده‌اند! مهر

نگاه کوتاهی به جدول گلزنان بوندس‌لیگای آلمان نشان می‌دهد نام‌‌های بزرگی مثل "ماریو گومز"، "کلاوس یان هونتلار" و "لوکاس پودولسکی" در این فصل چندان مشکلی برای باز کردن دروازه حریفان نداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این فصل به نظر می‌رسد آمار گلزنی در رقابت‌های بوندس‌لیگا کاهش پیدا کرده است. در همین مقطع در فصل گذشته 479 گل در بوندس‌لیگای یک از خط دروازه‌ها عبور کرده بود، این در حالی است که در نیم فصل نخست امسال 438 بار توپ به تور دروازه چسبیده است. نسبت به فصل گذشته در این مقطع 41 گل کمتر به ثمر رسیده که در ادامه به صورت دقیق و مختصر آمار این کاهش را بررسی می کنیم.

مهاجمان همچنان پیشتازند
برای شروع نحوه به ثمر رسیدن این 438 گل را بررسی می‌کنیم. 79 گل به نحوی با ضربه سر وارد دروازه‌ها شده، 209 گل با پای چپ، 138 گل با پای راست و چهار گل هم با قسمت‌های دیگر بدن به ثمر رسیده است. در کل گل‌های نیم فصل اول هشت گل به خودی به چشم می‌خورد.

مهاجمان بخش قابل توجهی از این تعداد گل را به ثمر رسانده‌اند. 203 گل از این تعداد توسط مهاجمان به ثمر رسیده و این در حالی است که امروزه بیشتر تیم‌ها ترجیح می‌دهند با تک مهاجم بازی کنند.

174 گل توسط هافبک‌ها به ثمر رسیده و سهم مدافعان نیز 53 گل بوده است. هیچ دروازه بانی هم در نیم فصل نخست رقابت‌ها نتوانسته دروازه همتای خود را در آن سمت زمین باز کند. 31 گل از این 438 گل توسط بازیکنان جانشین به ثمر رسیده است.

از بین این 438 گل 378 تای آن (حدود 86 درصد) از داخل محوطه جریمه به ثمر رسیده است. بیشتر آنها از گوشه پایین سمت راست (70) و یا چپ (91) محوطه جریمه وارد دروازه‌ها شده است. 13 گل از گوشه بالای سمت چپ محوطه جریمه و 16 گل از گوشه سمت راست محوطه جریمه به تور دروازه‌ها چسبیده است.

خطر شروع‌های مجدد
192 گل در نیمه نخست بازی‌ها و 246 گل هم در نیمه مربیان وارد دروازه‌ها شده است. در 30 دقیقه ابتدایی بازی‌ها در مجموع 55 گل و در یک ربع پایانی بازی‌ها در مجموع 84 گل به ثمر رسیده است. 10 گل از این 84 گل نیز در دقایق تلف شده پایانی بازی وارد دروازه‌ها شده است.

80 گل روی پاس‌های اشتباه مدافعان به ثمر رسیده است. 47 گل روی ضربات کرنر، سه گل روی پرتاب‌های اوت، 47 گل روی ضربات آزاد که هفت مورد آن به صورت مستقیم به گل تبدیل شده است. 35 گل از روی ضربات پنالتی به گل تبدیل شده است و دو بازیکن هم از روی ضربات کرنر به صورت مستقیم دروازه حریف را باز کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کریستین کلمنس در پیروزی 4 بر صفر کلن مقابل فرایبورگ از روی نقطه کرنر به صورت مستقیم دروازه فرایبورگ را باز کرد. "مارسل شافر"، مدافع ولفسبورگ نیز در هفته نخست رقابت‌ها در پیروزی 3 بر صفر این تیم مقابل کلن از روی نقطه کرنر مستقیما دروازه حریف را باز کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016